کد خبر: 633245
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
گروه موسوم به جيش العدل مسئول ربوده شدن مرزبانان ايراني
آمريكا حتي بدش نمي آيد اينگونه ناامن سازي ها را به مذاكرات هسته اي گره بزند و استفاده لازم را از آن ببرد.
شب جمعه خبري منتشر شد مبني بر اينكه پنج مرزبان در منطقه جيكيگور استان سيستان بلوچستان مفقود شده اند. به فاصله دو روز گروه موسوم به «جيش العدل» اعلام كرده است كه اين گروه مرزبانان ايراني را ربوده است.

در دنياي كنوني با توجه به امنيتي سازي نظام بين الملل از سوي آمريكا، طبيعي است كه اينگونه فعاليت ها عليه امنيت ملي هر كشوري سازماندهي شود. بخصوص كه در برخي حوزه هاي مرزي مشخص ايران، سابقه فعاليت برخي گروه ها وجود داشته و به لطف پشتكار نيروهاي امنيتي كشورمان در بسياري از موارد از آن جلوگيري شده است.

آنگونه كه خبرگزاري مهر منتشر كرده است اين مرزبانان به داخل خاك پاكستان منتقل شده اند. دولت پاكستان به واسطه سياست هاي آمريكا و عربستان سعودي، طي سال هاي اخير از توان لازم براي حفظ امنيت داخلي بويژه در حوزه هاي مرزي برخوردار نبوده است. همين مسئله ناامني را براي همسايگانش نيز به همراه داشته است.

آيت الله صادق لاريجاني، رئيس قوه قضاييه كشورمان در روز 25 دي به صراحت از وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران خواست كه « در برابر خطر ورود جریان‌های تکفیری به کشور هوشیار باشند و دیدگاه‌های تکفیری را به هیچ وجه از جنس اختلاف نظر مذاهب اسلامی تلقی نکنند، بلکه برخوردی متناسب با ماهیت ضدامنیتی این جریان‌ها در پیش بگیرند».

با توجه به اينكه در خاورميانه تحولات سياسي، امنيتي و نظامي با پيچيدگي هاي خاصي مواجه شده است، از سويي منافع برخي كشورها، گسترش شورش ها به داخل برخي كشورها بخصوص طيف ضد هژمون است، بنابراين مي توان اينگونه رفتارها و ربودن هاي مرزي را محكي در نوع برخورد و واكنش كشور هدف تلقي كرد. در هر حال نمي توان ناديده گرفت كه اينگونه اقدام ها كاملا به شكل ارگانيك و با اتحاد و ئتلاف با نيروهاي امنيتي دشمنان انجام مي شود.

قدرت هاي مخالف از اين موضوع مطلع هستند كه در اين برهه زماني با نفوذ عناصر ضد، مي توانند به ناامني برخي كشورها دامن زد. متاسفانه به دلايل مختلف زمينه هاي برخي از اعتراضات نيز در ميان برخي از كشورها در خاوريمانه و حتي وراي مرزهاي اين منطقه همچون اوكراين در اوراسيا و بوسني در بالكان نيز خود را نشان داده است.

بي بي سي فارسي به سادگي از تحولات بوسني كه اين روزها اوج گرفته است از عنوان «بهار بالكان» استفاده كرده است. بنابراين چنين تحركاتي اين شبهه را ايجاد كرده است كه مي توان امنيت و ناامني برخي از كشورها را محك زد.

در حال حاضر با توجه به مخالفت ها و دشمني هاي منطقه اي و فرامنطقه اي عليه جمهوري اسلامي ايران برخي به دنبال محك زدن قدرت ايران و توان امنيتي آن هستند. كشوي همچون آمريكا حتي بدش نمي آيد كه اينگونه ناامن سازي ها را به مذاكرات هسته اي گره بزند و استفاده لازم را از آن ببرد. از اين منظر لازم است در سطوح مختلف سياسي،‌ نظامي، امنيتي و ديپلماتيك بيشتر از گذشته مراقب برخي از رفتارها بود و راه هر گونه ناامني را براي سودجويان بست.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
سعید
|
UNITED KINGDOM
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
0
وقتی 16 هموطن به شهادت میرسند تا قبل از ربوده شدن این 5 مرزبان جناب وزیر اطلاعات ... ؟ ....
این المصلحی ؟
...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
0
خیلی حالم بده .
به خاطر اینکه وقتی فکرش رو هم می کنم که همچین ... در کشور عملیات می کنند و سربازان بی گناه را می دزدند . تمام حواسم و تمرکزم به هم می ریزد .
این سربازان مظلوم را آزاد کنید .
...
اگر کوتاه بیایید و پیگیری نکنید هم به ملت مدیونید ؛ هم به خانواده های سربازان ، هم به خود اسرا که الان چشم به راه آزادی و انجام اقدام از طرف شما هستند . هم به شهدای انقلاب و جنگ و پس از جنگ که زیر بار زور و ذلت نرفتند .
خلاصه به همه مدیونید که اگر ذره ای کم کاری کنید .تلاش کنید ، هر کاری که از دستتان برمی آید تا سربازان وطن به آغوش وطن برگردند و مادران سربازان بتوانند فرندانشان را دوباره درآغوش گیرند .
خدایا ...
آه ......
مسولین امنیتی ! هشدار
تورا به مقدسات قسم تان می دهم
نگذارید این جریان وهابی... به راحتی فرزندان ملت را اسیر کند و سر ببرد . شما مسولید .
...
نگذارید اینجا ...
بیدار باشید ، به هوش باشید .
جواب ... نرمش نیست .
آنها آنقدر ...حاضرند تمام ... را از دم تیغ بگذرانند .
...
مردم از شما شعار نمی خواهند که ما چنین و چنان . عمل می خواهند . کار می خواهند .
درودتان باد . منتظر خبرهای خوش خواهیم بود ان شاء ا...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار