کد خبر: 632262
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: سایت تفریحی، گردشگری اندبیل خلخال با مشارکت دولت و بخش خصوصی احیا شده و تقویت می‌شود.
به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال در جریان بازدید از طرح‌های زیربنایی و توسعه خلخال در ارتباط با بی‌توجهی به بحث گردشگری جنوب استان اظهار داشت: ظرفیت کم نظیر و بعضاً بی‌نظیر جنوب استان بر همگان مشخص است و حضور بیش از یک میلیون گردشگر در تابستان گذشته در این مناطق بیانگر این واقعیت است.

وی تصریح کرد: دستگاه متولی و متولیان وقت منطقه جواب دهند چه اقدامی برای خلخال و کوثر انجام داده‌اند مردم به اندازه کافی شعار شنیده‌اند ولی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم چه کرده‌اند؟ هر چند بعد از سال‌ها قولی که به مردم داده می‌شد مشکلات موجود در ایجاد تفرجگاه و سایت تفریحی اندبیل حل شده و مقرر شد از 30 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این طرح 80 درصد از سازمان مربوطه تسهیلات داده شود و مابقی توسط پیمانکار تأمین شود.

جعفری‌بنه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مسئولان باید عملکرد برجسته خود را در این زمینه در جنوب استان نشان دهند چرا که خلخال می‌تواند قطب مهمی برای گردشگری باشد که در کمال تعجب نه تنها دیدگاه این چنین نبوده و این منطقه را به عنوان یکی از مناطق هدف گردشگری استان در نظر نگرفته بودند بلکه به عنوان یکی از روستاهای گردشگری معرفی کرده‌اند و یا در ثبت اماکن و آثار تاریخی جنوب استان برخی از یادمان‌هایی که در شرف نابودی قرار دارند چه اقداماتی انجام داده‌اند، آیا مسئولان می‌دانند که طولانی‌ترین قنات استان در گیوی علیا که قدمتی چند هزار ساله دارد، در شرف نابودی است؟

نایب رئیس طرح‌ها و لوایح کارشناسی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حوزه معدن هم که جنوب استان از این حیث غنی است در سالیان گذشته به جز صدور مجوز بهره‌برداری برای بهره‌برداران عمدتاً غیر بومی چه اقدامی انجام داده‌اند؟ که هم موجب خروج مواد خام از این شهرستان‌ها شده و هم زیرساخت‌های لازم را از بین برده است؟

وی در ادامه بیان کرد: هر چند مداخله در این حوزه و صیانت از حق طبیعی مردم را در اولویت قرار دادیم و از مسئولان خواستیم مواد معدنی نباید به صورت خام از منطقه خارج شود و باید حداقل پس از یک مرحله فرآوری از منطقه خارج شود تا هم در ایجاد اشتغال در منطقه سهمی داشته باشند و هم نفعی هم منطقه برده باشد و در این راستا اخیراً اولین کارخانه در حوزه معدن در کوثر کلنگ‌زنی شد و بحث طرح ایجاد شهرک تخصصی معدن را به صورت جدی از مسئولان وزارتی و استانی پیگیر هستیم.

عضو گروه دوستی پارلمان ایران و اروپا یادآور شد: در بحث ارائه تسهیلات کارآفرین و اشتغالزا با هدف ایجاد واحدهای کارگاهی و تولیدی در استان در بین سال‌های 84 تا 90 رتبه خلخال در بین شهرستان‌های استان هفت و کوثر رتبه آخر استان است هر چند در سال‌جاری به رتبه سوم استان ارتقا یافته‌ایم ولی آیا مسئولان واقف هستند که برخی واحدهای فعال جنوب استان تنها به دلیل کمبود چند میلیون نقدینگی تعطیل شده‌اند؟ آیا نمی‌شود توجه مسئولان استان و میزان پیگیری متولیان وقت منطقه را نسبت به جنوب استان از این اطلاعات استنباط کرد؟جعفری‌بنه خلخال ادامه داد: در طول سالیان گذشته در ارتباط با ایجاد واحدهای صنعتی و اشتغالزا چه اقدامی در جنوب استان صورت گرفته و در ارتباط با انتخاب پیمانکار برای سیمان الماس خلخال چرا توان مالی و تخصص کافی پیمانکار را لحاظ نکردند تا این کارخانه‌ای که می‌تواند در اشتغالزایی نقش بسزایی داشته باشد با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشیم و یا فرصت‌های اشغالزا به ویژه مابین 84 و 91 که جایگاه خلخال در بین شهرستان‌های استان رتبه هفتم و جایگاه کوثر رتبه آخر است برای بنده و مردم جنوب استان جای سئوال دارد.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس گفت: دیگر مشکلاتی که این شهرستان‌ها با آن مواجه‌اند و به صورت یک عادت در آمده و ریشه در گذشته دارد یکی هم پوشش تلویزیونی یا پرداختن به توسعه ورزش‌های قهرمانی و... که در این زمینه تنها به یک مورد اشاره می‌کنم تا مسئولان تبعیض آشکار این رسانه را در استان ملاحظه کنند در حالی که در لیگ دو فوتبال کشور دو تیم از استان حضور دارد صدا و سیمای استان تنها به پوشش اخبار تیم مرکز استان می‌‌پردازد و علی‌رغم اینکه تیم خلخال دشت با بازیکنان بومی بسیار درخشان عمل کرده خبری در رسانه ملی دیده نمی‌شود و این تبعیض آشکار در گزارش برنامه 90 فوتبال هم ملاحظه شد که در کنار تبعیض رسانه ملی، رفتار سلیقه‌ای مسئولان ورزش و هیئت فوتبال استان را هم دیدیم.

وی افزود: هر چند با اعتراض به این امر، مجری آن فردوسی‌پور از مردم و نماینده خلخال و کوثر عذرخواهی کرد اما قصه همچنان ادامه دارد و در موفقیت اخیر اساتید و هنرمندان خلخالی و کوثری در سطح ملی و حتی بین‌المللی که افتخاراتشان به نام استان اردبیل ثبت می‌شود نه تنها واکنش مثبتی از رسانه ملی در استان دیده نشد اما در مقابل به بسیاری از موارد از دیگر جاهای استان که حتی ارزش خبری هم ندارد، پرداخته می‌شود و در مقابل اگر یک خبری بار منفی داشته باشد سریعاً مورد توجه قرار می‌گیرد.

جعفری‌بنه خلخال در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جای سئوال است چرا صدا و سیمای استان از یک احترام ملی به دانشمند پیشکسوت شهیر کشور استاد حبیب زنجانی می‌گذرد ولی گل دادن درختی مثلاً در فصل پاییز در حیاط یک شهروندی که امری عادی است را با آب و تاب خبری می‌کند؟

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هدف عمده ما تبیین علل محرومیت خلخال و کوثر است که هم ریشه در توجهات استانی دارد و هم بحث پیگیری مسئولان شهرستان و نمایندگان مردم لذا با تقدیر از تمامی تلاش‌های انجام شده هدف نهایی از تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری در سالیان گذشته جلب توجهات لازم برای جبران کم کاری‌ها و حرکت در مسیر توسعه و محرومیت‌زدایی است که در همین راستا وزیر کشور که جهت پاسخگویی در صحن علنی مجلس حضور می‌یابد، از حسن نظر و پاسخگویی استاندار اردبیل در این زمینه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر