کد خبر: 628028
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
نماینده ولی فقیه درلرستان:
نماینده ولی فقیه درلرستان وامام جمعه خرم آباد گفت:مشورت کردن با مردم و توجه به خواسته های آنان نمونه ای از مردمداری است .
بهروج
حجت الاسلام و المسلمین ˈسیداحمد میرعمادیˈ روز پنجشنبه در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام رضا (ع) در مسجد امام علی(ع) پلدختر، افزود: باید با مردم مدارا و مهربانی کرد زیرا اصل دین این است و مشورت کردن با مردم و توجه به خواسته های آنان نمونه ای از مردمداری است .

وی با بیان اینکه ما حاکم مردم نیستم بلکه آنان ولی نعمت ما هستند، گفت: ملاک و میزان ارزیابی مسوولان در جامعه ایمانی و ولایی بستگی به میزان خدمت آنان و مدارا کردن با مردم دارد و امروز جامعه نیازمند خدمت به مردم است زیرا بالاترین عبادت خدمت به مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: مومن ترین افراد کسی است که نفعش برای مردم بیشتر باشد این ملاک و معیار است ولی متاسفانه عده ای به جای رحمت مایه زحمت هستند و نه تنها سودی ندارند بلکه به مردم ضرر هم می رسانند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: امروز ایران در مذاکرات هسته ای حرف اول را می زند و آنچه که کشورهای غربی را پای میز مذاکره کشانده، علم و دانش و پیشرفت هسته ای ایران است.

وی با بیان این که جامعه ایمانی یعنی همان جامعه ولایی و جامعه مبتنی بر ولایت، افزود: جامعه ممکن است

اسلامی باشد ولی ولایی و ایمانی نباشد مانند طاغوت که رضا خان در عزاداری عاشورا نیز بر بدن خود گل می مالید.
جامعه بدونه ولایت فقیه طاغوتی است

وی با بیان این که بین ایمان و اسلام فرق است، تصریح کرد: اگر در جامعه ای ولایت فقیه نباشد آن جامعه طاغوتی است این حرف ریشه در قرآن و دین دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان به شاخص های جامعه ایمانی اشاره کرد و گفت: در جامعه ایمانی علم و دانش حاکم است و افرادش عالم ومتعلم هستند وبه دیگران علم می آموزند و به دنبال فراگیری علم هستند.

وی به لقب عالم آل محمد (ص) برای امام هشتم شیعیان اشاره کرد و گفت: مناظرات امام رضا(ع) با ادیان و فرق مختلف، اقتدار و قدرت علمی امام را بین مردم و همه طالبان و جویندگان علم مشخص کرد و باعث شد شخصیت علمی امام رضا(ع) و لقب عالم آل محمد(ص) در بین مردم نهادینه شود.

وی تصریح کرد: دلیل این لقب تلاش امام رضا (ع) برای جلوگیری از رشد فرقه های انحرافی و برگزاری جلسات مختلف با گروه های خلاف تشیع همچنین بیان احادیث روشنگر در جلسات درس و بحث است .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مناظرات امام رضا(ع) موجب تقویت تفکر و اندیشه های شیعی شده و امام رضا (ع) 317 نفر راوی داشت که اینها جز اصحاب امام رضا (ع) بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ˈمیرعمادیˈ تصریح کرد: امام رضا(ع) الگوی عدالتخواهی و عزت برای مسلمانان در تمامی اعصار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان پیشرفت علمی همراه ولایت پذیری را قدرت اصلی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: امروز قدرت جمهوری اسلامی دربرخورداری از علم ودانش هسته ای است .

وی افزود: تا دیروز ایران را متهم می کردند که باید اعتماد سازی کند ولی حمایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ای موجب شد که دنیا به آمریکا بگوید اعتماد سازی کن و خیانت نکن و امروز اعتمادسازی مطالبه دنیا از آمریکاست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:عزت و بزرگی ما در تبعیت از ولایت است زیرا اساس دین ولایت است اگر ولایت باشد همه چیز است و اگر نباشد هیچ چیز نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار