کد خبر: 625848
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
در شورای اداری مطرح شد:
مقام عالی کشور در شهرستان سرخه گفت : سه درصد مردم سرخه ورزش می کنند و این ضعف مدیریتی اداره ورزش و جوانان است .

علی عاشوری در نهمیهن جلسه شورای اداری به مبحث ورزش پرداخت و خاطرنشان کرد : ورزش امری مهم برای هر شهرستان است و این شهرستان با پتانسیل های بالایی که دارد باید بیشتر در این زمینه فعال باشد .

وی همچنی با اشاره به آمار ارائه شده گفت : سه درصد مردم سرخه ورزش می کنند و این نشان دهنده ضعف کار اداره ورزش و جوانان سرخه می باشد .

سرپرست فرمانداری با تاکید بر اینکه ورزشکارانی که مدال آور برای شهرستان سرخه هستند باید حمایت شوند بیان داشت : ما در مقام آسایی یک مدال آور داریم و سه نهاد از او حمایت می کنند که کمیته امام یکی از آن نهاد ها می باشد و باید به این ورزشکار بها داده شود .

همچنین مصوب شد: تیم های ورزشی به خصوص برای ادارت تشکیل گردد و هیئت ها ورزشی فعالیت خود را بیشتر کنند و به صورت جدی در این حوزه پیگیری شود .

طی این جلسه ، نماینده سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد : در مدت کار خود در این اداره توانسته ام خروجی های خوبی ارائه دهم و با همکاری اراده کل توانسته این کیوسک مطبوعاتی را به سرخه بیاوریم و نصب آن تا آخر انجام می شود.

علی فیض با گله مندی از مسئولان اداره ارشاد کل گفت : بنده در این مدت خدمتم در این اداره یکه و تنها بوده و تقاضای نیرو داده ام ولی متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت .

مقام عالی کشور در شهرستان سرخه گفت : ارشاد یک شهرستان نهاد مهم فرهنگی آن می باشد و انتشار فرهنگ هر شهرستان از طریق سازمان آن در همان منطقه صورت می گیرد . با پیگیری شورا اتوماسیون و نیروی کار معرفی می گردد.

شهر سرخه را شهر گردشگری درست کنیم

علی عاشوری در مبحث میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت : پیگیری های اخیر میراث فرهنگی و گردشگری بسیار شاخص بود .

همچنین سرپرست اد اره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سرخه با بیان اینکه میراث فرهنگی در نظر دارد خواسته های عموم مردم را در امر میراث نگاه ویژه ای داشته باشد خاطر نشان کرد : خانه حاج حشمت بازسازی می شود و بازدید برای عموم مردم آزاد می گردد.

جواد اخلاقی در این جلسه یک خبر خوش دیگر نیز داشت : موزه شهرستان سرخه احداث می گردد ومکان این موزه مسجد چهل ستون این شهرستان است .

وی افزود : اشیاء تاریخی که در دست مردم است را شناسایی کردیم و ظرفیت های تاریخی این شهرستان رصد شد .

اخلاقی با بیان اینکه این شهرستان می تواند از لحاظ سنتی کمک به سزایی به میراث فرهنگی در امر گردشگری داشته باشد گفت : بازارچه صنایع دستی برای گردشگران ایجاد می شود تا هم فرهنگ این منطقه در معرض عموم قرار گیرد و هم امرار معاش برای برخی از خانواده ها باشد .

سرپرست فرمانداری گفت : شهرستان سرخه را باید شهر گردشگری درست کنیم و از همین حالا باید فرهنگ سازی را شروع کنیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی گفت : به علت قرار گرفتن شهرستان سرخه در خط ترانزیتی تهران – مشهد و داشتن زائر سرای سرخه ما می خواهیم تابلوهای ویژه اماکن تاریخی نصب کنیم تا مکان های تاریخی برای گردشگران در دسترس باشد .

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار