کد خبر: 624946
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
مروري كوتاه بر دستاورد سردار قادسيه در رويارويي با ايران اسلامي

رژيم بعث عراق به لحاظ ماهيت واقعي و نوع ايدئولوژي مختص به خود، از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني به اشكال مختلف به ابراز بغض و كينه خود نسبت به انقلاب اسلامي ايران مشغول بود. بارز‌ترين شكل آن را مي‌توان در راه‌اندازي جنگ تبليغاتي در اشكال مختلف عليه ايران و انقلاب اسلامي ايران مشاهده كرد. رژيم بعث و اربابانش نه تنها به اين جنگ تبليغاتي راضي نشدند، بلكه براي بر‌اندازي و انحلال انقلاب و در يك كلام اسلام انقلابي آقا روح‌الله دست به اقدام فيزيكي نيز زدند؛ اقدامي كه متأسفانه به اشتباه و به تاريخ 31 شهريور 59 ثبت شده است‌ (چراكه جنگ از پيش در خطه كردستانات شروع شده بود).

در اين اقدام جاهلانه و احمقانه كه در عين حال با يك برنامه‌ريزي كلي از كنفرانس طائف رقم خورده بود، رژيم بعث حملات نظامي خود را با استعداد 12 لشكر و 40 ميليارد دلار ذخيره ارزي آغاز كرد.

اين رژيم حملات نظامي خود را با ادعا‌هاي گوناگوني از جمله حق حاكميت بر اروند رود، جزاير تنب كوچك و بزرگ، مناطق نفتي خوزستان و. . . توجيه مي‌كرد. اما وقتي نيرو‌هاي متجاوز به اسارت گرفته شدند همگان ديدند كه در اين يورش ناجوانمردانه رژيم بعث تنها نيست، بلكه تقريباً تمام دنيا روبه‌روي انقلاب و ملت ايران صف كشيده‌اند اما در خاك كشورمان زمين‌گير شدند و نيت واقعي آتش‌افروزان متجاوز آشكار شد. هدف اصلي سرنگوني انقلاب نوپاي اسلامي ايران به رهبري حضرت امام بود كه از ابتدا در دستور كار بعثي‌ها به سفارش اربابانشان قرار داشت و به صراحت اعلام شد. اما در نهايت رژيم بعث در پايان 10 سال تجاوز و درگيري تمام عيار و بدون حاصل عليه ملت ايران و انقلاب اسلامي و انجام جنايت‌هاي بي‌شمار در اشكال گوناگون بدون دستيابي به كوچكترين پيروزي، تلفات و خسارات سنگيني را بر پيكر اقتصادي و اجتماعي عراق تحميل كرد. طبق مستندات به دست آمده، بخشي از دستاورد‌هاي رژيم بعث و سردار قادسيه در تجاوز به ايران براي مردم عراق به شرح زير است:

1 ـ تبديل عراق به بدهكارترين كشور خاورميانه با صدميليارد بدهي به طوري كه جزو چند كشور بزرگ بدهكار جهان قرار مي‌گيرد.

2 ـ از بين رفتن اقتصاد و نابودي ده‌ها كارخانه، تاسيسات و صنايع و پتروشيمي.

3 ـ قرار گرفتن ارتش عراق در ليست ارتش‌هاي جنايتكار، سبقت گرفتن از هيتلر در به كارگيري از سلاح‌هاي شيميايي و ممنوعه و سمي و انجام جنايت در انهدام مناطق مسكوني، كشاورزي، كشتار افراد غير نظامي و اعمال ضد بشري.

4 ـ بازكردن پاي غارتگران مستكبر به خاورميانه و به خصوص خليج فارس و عراق و ايجاد نا‌امني و رواج تروريسم در منطقه.

5 ـ سرپوش گذاشتن و تحت شعاع قرار دادن جنايات رژيم حرامزاده صهيونيستي عليه مردم فلسطين و لبنان، كه در طول جنگ به جنايات رژيم صهيونيستي افزوده شد.

6 ـ مشخص شدن نيت پليد صدام نسبت به اعراب و مسلمانان و دركل مجامع بين‌المللي.

7 ـ از دست دادن حاكميت عراق به طوري كه صدام حق پرواز و دخالت در شمال و جنوب عراق را نداشت و بايد از غرب دستور مي‌گرفت.

سرانجام صدام بعثي پس از قبول مجدد قرارداد الجزاير ناچار به خواسته‌هاي ايران جواب مثبت داد و در نهايت به عنوان آغازگر جنگ و مسئول پرداخت خسارات معرفي شد. اين بود دستاورد سردار قادسيه در رويارويي با انقلاب آقا روح‌الله و ملت مسلمان و انقلابي ايران.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار