کد خبر: 620748
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
مهدوی کیا در گفت‌وگوی اختصاصی با «جوان آنلاین» از ورود به دنیای مربیگری می گوید
ملی پوش باسابقه تیم ملی فوتبال ایران که سال گذشته از فوتبال خداحافظی کرد قرار است به زودی به آلمان برود تا در کلاس های مربیگری شرکت کند...
 مانی سعیدی - «مهدی مهدوی کیا» پس از خداحافظی از فوتبال تصمیم گرفته وارد دنیای مربیگری شود . ملی پوش باسابقه تیم ملی فوتبال ایران که سال گذشته از فوتبال خداحافظی کرد قرار است به زودی به آلمان برود تا در کلاس های مربیگری شرکت کند. البته مهدوی کیا در مسابقات جام جهانی نوجوانان در کنار شاگردان دوستی بود و همچنین قرار است به عنوان مدیر فنی تیم ملی جوانان همراه این تیم در اردوی ایتالیا شرکت کند. البته گفته می شود کیا یکی از گزینه هایی است که قرار است به عضویت یکی از کمیته های فیفا در بیاید، موضوعی که او می گوید اطلاعی از آن ندارد و در این رابطه صحبتی با او نشده است. ستاره بزرگ فوتبال ایران در حاشیه همایش علم و فوتبال که هفته گذشته در تهران برگزار شد در مصاحبه ای به سوالات جوان آنلاین پاسخ داد.

*آقای مهدوی کیا، شما یکی از شرکت کنندگان در همایش علم و فوتبال بودید درباره این این همایش و تاثیراتی که می تواند در عرصه فوتبال ایران داشته باشد صحبت می کنید؟

 
از اسم این همایش پیداست که می خواهد فوتبالی را معرفی کند که علمی است و با علم روز دنیا حرکت می کند، همان چیزی که در فوتبال روز دنیا اتفاق می افتد.عزیزانی هم که زحمت کشیده بودند و نتیجه تحقیقاتشان در این زمینه را آماده کرده بودند ارائه دادند. در مجموع معتقدم که همایش هایی از این قبیل می تواند به فوتبال ما کمک کند و فوتبال ایران از حالت سنتی خارج کند تا به سمت علمی شدن برود، در همان مسیری که فوتبال دنیا پیش می رود. در مجموع این موضوع می تواند نقش زیادی در پیشرفت فوتبال در کشورمان داشته باشد.

 
*مهدی مهدوی کیا هم پس از خداحافظی از فوتبال می خواهد وارد دنیای مربیگری شود، در این باره بیشتر توضیح می دهید؟

 
مدتی استراحت کردم و پس از آن در جام جهانی در کنار تیم ملی نوجوانان بودم. حضور در کنار این تیم هم از نظر روحی و روانی برای من خوب بود و هم تجربه خیلی خوبی بود، به خصوص برای من که هنوز در اول راه هستم و می خواهم موقعیت جدیدی را در ورزش فوتبال تجربه کنم. در ادامه هم تصمیم دارم در کلاس های مربیگری شرکت کنم تا با استفاده از دانش روز دنیا وارد این عرصه بشوم.

 
*پس شما را همچنان در میادین فوتبال خواهیم دید، البته این بار در قامت یک مربی!

 
بعد از بیست و اندی سال حضور در فوتبال نمی توانم از این ورزش جدا بشوم. به همین خاطر در تلاش هستم تا کم کم و شرکت در کلاس های مربیگری و دیدن آموزش های لازم دوباره وارد فوتبال شوم و امیدوارم بتوانم خدمتی به کشورم این بار به عنوان یک مربی انجام بدهم.

 
*شما در کنار وحید هاشمیان وفرهاد مجیدی، سه ستاره ای بودید که در عرض یک سال و نیم از فوتبال ایران خداحافظی کردید و هر سه هم تصمیم گرفته اید که وارد دنیای مربیگری شوید، آقای مهدوی کیا! می توانیم در انتظار روزی باشیم که ستاره هایی مانند شما که در زمان بازی کردن بازیکنان بزرگی بودید مربیان بزرگی هم بشوید؟

 
امیدوارم بتوانم همان طور که در زمان بازی توانستم برای کشورم بجنگم و سهمی در افتخارات داشته باشم در مربیگری هم این آن روزها را تکرار کنم. به هر حال باید امیدوار بود نسل فوتبالیست هایی که خارج از ایران بازی کرده اند و با تاکتیک های روز دنیا آشنا شده اند و زیر نظر مربیان بزرگی کار کرده اند بتوانند تجربیاتشان را به عنوان مربی در اختیار بازیکنان جوان قرار دهند تا فوتبال ایران بعد از سال ها تکانی بخورد. البته بستگی به این دارد که بسترها و امکانات لازم را هم فراهم کنیم که امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

 
* و استارت این کار از حضور شما در کنار تیم ملی نوجوانان خورد و گفته می شود در ادامه هم قرار است برای شرکت در کلاس های مربیگری به آلمان بروید و آغاز مربیگری در تیم های پایه هامبورگ ؟

 
بله، با توجه به برنامه ای که پیش بینی کرده ام قرار است ابتدا در کلاس مربیگری در آلمان شرکت کنم و پس از آن باید ببینم چه اتفاقی می افتد.البته خودم با توجه به رابطه خوبی که با هامبورگی ها دارم خیلی دوست دارم بتوانم از این تیم فعالیتم را شروع کنم. البته هنوز چیزی مشخص نیست اما امیدوارم این اتفاق بیفتد.

 
* شما هم مانند وحید هاشمیان تصمیم گرفته اید تا از فوتبال آلمان مربیگری را شروع کنید

 
به هر حال با توجه به سال های بازی در آلمان ترجیح می دهم در این کشور فعالیتم را شروع کنیم .با این وجود علاقمندم که پله پله شروع کنم و به پیش بروم. در این زمینه عجله ای هم ندارم.

 
*و یکی از آرزوهای مهدی مهدوی کیا در دنیای مربیگری می تواند رسیدن به نیمکت پرسپولیس و تیم ملی باشد؟

 
(می خندد)فعلا خیلی زود است که در این رابطه صحبت کنم . من هنوز در ابتدای راه هستم و نمی توانم در این رابطه اظهار و نظر کنم. به هر باید ببنیم در آینده چه پیش می آید.

 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
رجبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
0
1
عالی بود
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
0
1
خدا کنه مهدی تو بازی با ستارگان میلان بازی کنه کاش در این مورد هم ازش سوال می پرسیدید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار