کد خبر: 610955
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
استاندار کرمانشاه در جمع اعضای شورای شهر:
استاندار کرمانشاه در جمع اعضای شورای شهر کرمانشاه گفت: ساماندهی بافت فرسوده اولویت مهم و کاری مدیریت شهری است.
ناهید معمر
جوان آنلاین: استاندار کرمانشاه در جمع اعضای شورای شهر کرمانشاه گفت: ساماندهی بافت فرسوده اولویت مهم و کاری مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار جوان از کرمانشاه، "حجت اله دمیاد" امروز در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: اين بافت دارای اصلی ترين مردمان است و بايد يك جديت ويژه ای هم برای ساماندهی اين بافت و هم برای ساماندهي آبشوران شهر كرمانشاه بكار گرفته شود تا يك بستر و ظرفيت مناسبي براي توسعه و زيبايی هر چه بيشتر شهر كرمانشاه فراهم گردد.

دمیاد، احياء اسامی محله های قديمی شهر كرمانشاه را در جهت زنده نمودن هويت شهر كاری ارزشمند عنوان كرد و افزود: ظرفيت و قدمت بازارهای شهر كرمانشاه بيش از بازارهای مطرح كشور است اما به لحاظ اينكه در گذشته به بسترسازی جهت شناسايی اين بازارها پرداخته نشده در سطح كشور ناشناخته مانده اند؛ بنابراين تشريح و تبيين هويت اين مكان ها با احياء اسامی قديمی محله های شهر الزامی است.

وی اضافه کرد: در طی 6 ماه گذشته اجرای پروژه های مهم عمرانی در سطح شهر كرمانشاه را مورد توجه قرار داده ايم و تلاش نموده ايم تا اعتبارات به منظور تسريع در چنين پروژ ه هايی تخصيص پيدا كند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: كرمانشاه در گذشته به عنوان قطب و مركز غرب كشور مطرح بود؛ لذا بايد تلاش كنيم كه اين شهر به جايگاه بصورت واقعی و بارز خود نائل گردد؛ بنابراين ضرورت دارد كه يك ويژگی هايی خاص برای شهر ايجاد گردد و به تقويت مباحث ريشه ای و فرهنگی و ظرفيت های كرمانشاه بيش از پيش توجه گردد.

دمیاد ابراز کرد: کرمانشاه از دیرباز دیار پهلوانی، جوانمردی و مهمانوازی بوده، لذا باید تلاش کنیم که ضمن تقویت این ویژگی ها، رفتارهای دور از جایگاه کرمانشاه که به شانیت این شهر لطمه می زند، زدوده شود.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که یک ویژگی هایی خاص برای شهر ایجاد شود و به تقویت مباحث ریشه ای و فرهنگی و ظرفیت های کرمانشاه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی نیاز به کارهای ریشه ای و بنیادی و همچنین برجسته کردن روحیه پهلوانی و جوانمردی این دیار دارد و باید با برنامه ریزی و بهره گیری از نظرات علمی و دانشگاهی به مباحث فرهنگی بصورت قوی و منسجم پرداخته شود.

دمیاد تصریح کرد: توسعه و رونق صنعت گردشگری با روش و رفتارهای خوب و اخلاق محور محقق می شود و کرمانشاه بواسطه اینکه پیشانی و مرکز غرب کشور است، هرگونه توسعه و شکوفایی در آن بر کل منطقه تاثیرگذار می گذارد و به نوعی همه شهرهای غربی کشور از کرمانشاه الگو می گیرند؛ لذا باید بیش از پیش به توسعه زیرساخت های فرهنگی و معنوی این شهر توجه کنیم.

وی گفت: در دوره جدید شورای اسلامی شهر کرمانشاه، اعضای آن از 9 نفر به 15 نفر افزایش یافته و بیشتر این اعضا که سابقه حضور در دوره های قبلی را دارند و امیدواریم با بهره گیری از تجارب خود بسترهای هر چه بیشتر توسعه و شکوفایی کرمانشاه را رقم بزنند.

استاندار کرمانشاه افزود: با اشاره به کارکرد و عملکرد دوره قبل شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار داشت: در شورای سابق یک فضای منطقی حاکم بود ؛ لذا در شورای جدید نیز انتظار داریم که هم افزایی و همدلی موجود کماکان ادامه داشته باشد و با تلاش و همکاری یکدیگر، کرمانشاه به جایگاه اصلی خود رسانده شود.

دمیاد اضافه کرد: منشور حرکتی اعضای شورا را بر پایه اتحاد، انسجام و همدلی بسیار اثر بخش است و کار بر پایه اتحاد و انسجام و استفاده از تجربیات گذشته منجر به اثربخشی بیشتر و انجام سریع و بهتر کارهای مربوط به شهر خواهد شد.

وی برنامه ریزی لازم و مبتنی بر علم در جهت احداث یک شهرک جدید و مدرن در شهر کرمانشاه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: احداث چنین شهرکی با در نظر گرفتن تمامی کارکردهای شهرهای توسعه یافته باید جز برنامه های اعضای شوراها و مدیریت شهری باشد و ما نیز در این خصوص آماده هرگونه حمایت و پشتیبانی لازم هستیم.

استاندار کرمانشاه، تلاش در جهت افزایش درآمد شهرداری کرمانشاه را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: ظرفیت های درآمدزایی در شهر کرمانشاه زیاد است که با برنامه ریزی دقیق می توان از یکسو از افزایش شاغلین در شهرداری جلوگیری کرد و از سوی دیگر با ایجاد مرکز گردشگری که هم افزایش درآمد برای شهرداری و هم اشتغال پایدار برای جوانان را به دنبال داشت، همت گماشت.

دمیاد خاطرنشان کرد: شورای شهر برای انتخاب شهردار از آزادی عمل برخوردار است و ما از هرگونه انتخاب از سوی شورا حمایت می کنیم.

وی گفت: مدیریت شهری کرمانشاه در چند مدت گذشته عملکرد مثبت و رو به جلویی داشته است که امیدواریم با نظر مثبت شورای شهر کرمانشاه این مدیریت همچنان ادامه داشته باشد.

در این مراسم رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه به بیان نکته نظرات خود در خصوص مباحث شهری پرداختند.

انتهای پیام/م
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار