کد خبر: 602578
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
حجت الاسلام حمید رسایی نظر خود را درباره گزینه‌های مطرح برای تصدی مسئولیت شهرداری پایتخت مطرح کرد.
نماینده تهران در مجلس نظر خود را درباره گزینه‌های مطرح برای تصدی مسئولیت شهرداری پایتخت مطرح کرد.
جوان آنلاین: حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس  در گفت و گو با فارس نظر خود را درباره گزینه‌های مطرح برای تصدی مسئولیت شهرداری پایتخت مطرح کرد.

وی متذکر شد: شهر تهران هر چند پایتخت سیاسی کشور است و به نوعی مهم‌ترین تحولات سیاست داخلی در آن رخ می دهد اما مدیریت شهری آن نباید فقط بر اساس سلایق سیاسی تعیین شود.

رسایی با بیان اینکه شورای شهر تهران در دوره‌هایی اسیر مطامع احزاب و مطالبات سیاسی گروه‌ها و جناح‌ها قرار گرفت و به جایگاه آن آسیب رسید، تصریح کرد: بیشترین آفت دخالت گرایش های سیاسی در اداره امور تهران متوجه مردمی خواهد بود که نبض کشور را با فعالیت‌های روزانه خود رقم می زنند.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس گفت: در شورای شهر اول به دلیل روحیه برخی اعضا در بهره‌مندی سیاسی از شهرداری، چندین شهردار در فاصله کوتاهی برای تهران انتخاب شد.

رسایی افزود: کشمکش‌ها تا آنجا پیش رفت که نهایتاً وزارت کشور دولت اصلاحات که اساساً نهاد شوراها در آن متولد شده بود، مجبور شد شورای شهر تهران را منحل و ساختمان آن را پلمب و به عبارتی فرزند خود را خفه کند.

وی ادامه داد: برخی گزینه‌ها که این روزها در رسانه‌ها به عنوان شهردار تهران مطرح می‌شوند، نه تنها به رفع مشکلات شهر تهران کمکی نمی‌کنند بلکه در صورتی که در این جایگاه قرار گیرند، قطعا کشمکش ها را در شورای شهر بالا می برند.

نماینده تهران در مجلس از محسن هاشمی به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح در رسانه‌ها برای تصدی مسئولیت شهرداری تهران که انتخاب او چالش آفرین است، یاد کرد.

رسایی انتخاب هاشمی برای شهرداری پایتخت را توهین به مجلس به عنوان نهاد نظارت بر انتخابات شوراها دانست که صلاحیت نامبرده را برای نامزدی در انتخابات اخیر رد کرد.

وی با بیان اینکه "در حال حاضر چهره‌های کارآمد و خوش سابقه‌ای هستند که می توانند بار مسئولیت اداره شهر بزرگی مانند تهران را به دوش بکشند"، گفت: مهم نیست این چهره‌ها به کدام جریان سیاسی کشور تعلق دارند بلکه مهم این است که در فتنه 88 نقش تأیید‌آمیز نداشته و از سلامت اقتصادی و اخلاقی و مدیریتی و از کارآمدی برخوردار باشند.


منبع: دانا

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار