کد خبر: 601508
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
«مارتین نسیرکی» سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد، این سازمان با دعوت دمشق برای سفر دو تن از مقامات سازمان ملل به سوریه با هدف مذاکره درباره استفاده احتمالی از تسلیحات شیمیایی در درگیری ها، موافقت کرد.
تسنیم: سازمان ملل متحد دعوت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه برای سفر به این کشور، با هدف مذاکره درباره کاربرد احتمالی تسلیحات شیمیایی را پذیرفت.

شبکه خبری «المنار» نوشت: «مارتین نسیرکی» سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد، این سازمان با دعوت دمشق برای سفر دو تن از مقامات سازمان ملل به سوریه با هدف مذاکره درباره استفاده احتمالی از تسلیحات شیمیایی در درگیری ها، موافقت کرد.
 
طبق درخواست دمشق، «آکه سیلستروم» کارشناس سوئدی سازمان ملل که در ماه مارس به عنوان رئیس هیئت تحقیق درباره تسلیحات شیمیایی در سوریه، منصوب شد و «آنگلا کان» نماینده عالی سازمان ملل متحد در امور خلع سلاح از سوریه دیدار خواهند نمود تا ادعاهای مطرح شده از سوی تروریست های سوری و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه را بررسی کنند.
 
نسیرکی افزود:« سیلستروم و کان دعوت حکومت سوریه را برای سفر به دمشق به منظور پایان دادن به رایزنی ها درباره ساز و کارهای همکاری مطلوب هیئت تحقیق سازمان ملل پذیرفتند.»
 
زمان سفر این مقامات سازمان ملل به دمشق مشخص نشده است.
 
طبق این گزارش، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اوایل هفته جاری نامه دعوت دمشق را تقدیم این سازمان کرده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار