کد خبر: 522954
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
محجوب: فعلا نباید انتظار زیادی از جودو داشت
شیوا نوروزی | مدال طلای جواد محجوب خون تازه ای در رگ های جودو ایران تزریق کرد. مسابقات قهرمانی آسیا اگرچه با سقوط یک پله ای ما در رده بندی همراه بود اما طلایی شدن یک ملی پوش چوان و با انگیزه اتفاق خوشحال کننده ای است که نوید روزهای خوب را برای تیم ملی جودوو می دهد.
 
در شرایطی که اغلب قدرت های جودو قاره کهن با ترکیبی جوان به تایلند آمده بودند محجوب توانست پاسخ اعتماد مربیان را داد و مدال طلا به گردن آویخت. ملی پوش -۱۰۰ کیلوی ایران با دو برد متوالی به فینال رسید و در دیدار نهایی نیز با درخشش مقابل حریف کره ای روی سکوی نخست آسیا ایستاد. روند رو به رشدی که محجوب در پیش گرفته از نکات مهمی است که باید به آن اشاره کرد. ملی پوش خراسانی کشورمان در قهرمانی آسیای سال ۹۰ که اولین تجربه برون مرزی او محسوب می شد به عنوان پنجم بسنده کرد، یک سال بعد در تاتاتمی ازبکستان مدال نقره را به گردن آویخت و امسال نیز سرانجام به هدفش رسید و خوشرنگترین مدال -۱۰۰ کیلو را به نام ایران صبر کرد. 

بلندپروازی های محجوب به اینجا ختم نمی شود. کسب مدال طلای جهان هدف بعدی قهرمان آسیا است که رسیدن به این آرزو تمرین های مستمر، ممارست وبرنامه ریزی دقیق فدراسیون را می طلبد. در ادامه گفت و گوی جوان با تنها طلایی ایران در قهرمانی جودو آسیا می خوانید:
 
جوانگرایی تیم های مختلف موجب شد تا شناخت کافی از رقبا نداشته باشید اما توانستید یک مدال با ارزش برای ایران کسب کنید. 
پس از المپیک لندن تقریبا همه تیم ها به جوانگرایی روی آوردند. رقابت ها واقعا دشوار بود و همه برای کسب مدال می جنگیدند. برخلاف ادوار گذشته که از حریفان شناخت کافی داشتیم در این دوره اطلاعات کمی از رقبا در اختیارمان بود. مثلا حرف کره ام در فینال کاملا برایم ناشناخته بود و تاکنون با او مبارزه ای نداشتم. ژاپنی ها هم یک تیم جوان شده را به بانکوک آورده بود ازبکستان نیز همینطور ملی پوشان جوان را به قهرمانی آسیا فرستاده بود. 

پیشرفت خوبی طی این چند سال داشته اید. با شرایطی که جودو کشورمان دارد توقع کسب مدال طلا از خودتان را داشتید؟
سال اولی که به قهرمانی آسیا اعزام شدم پنجم شدم، دوره بعد نقره گرفتم و حالا هم قهرمان آسیا شدم. از ابتدا هم هدفم این بود، شبانه روز تلاش کردم و زحمت کشیدم. پیش بینی می کردم که امسال به هدفم برسم اما حرفی نمی زدم. خوشحالم که زحمات مربیان به ثمر نشست. 

به نظر می رسد جودو ایران راه پیشرفت را در پیش گرفته و می توان امیدوار بود که باز هم در این رشته حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.
در دوره های قبل جودوکارانی چون میران، معلومات، میراسماعیلی و رودکی حضور داشتند اما از آنجا که در طی این سال ها پشتوانه سازی صورت نگرفت و فکری به حال نسل بعدی نکرده بودند دچار افت شدیدی شدیم. متاسفانه از جودو روز دنا عقب افتادیم. ولی در یک سال گذشته سرمایه گذاری روی جوانان را دستور کار قرار داده اند و با سرمایه گذاری نسل جدیدی برای جودو ساخته اند. خوشبختانه در قهرمانی ۲۰۱۳ آسیا به نتایج خوبی رسیدیم. در حال حاضر فدراسیون جودو برای ۴ سال آینده و المپیک ۲۰۱۶ برنامه ریزی می کنند. 

آینده جودو ایران را چگونه می بینید؟
باید واقع بینانه به این موضوع نگاه کرد. مدت ها بود که جودو کشورمان دچار افت و رخوت شده بود اما با آمدن آقای میراسماعیلی شرایط تغییر کرده. با این وجود به این زودی نباید انتظار زیادی از جودو داشته باشیم. مشکلات زیادی سد راه ما می شود از جمله کمبود بودجه و مشکلات مالی که باید با آن دست و پنجه نرم کنیم. 

هدف بعدی شما چیست؟
هدف بعدی ام مسابقات جهان برزیل است. همیشه برای کسب بهترین ها به روی تاتامی می روم. در مسابقات جهانی هم امیدوار به کسب مدال طلا هستم . تمرینات شخصی ام را به زودی شروع می کنم و منتظر می مانم تا تمرینات تیم ملی آغاز شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار