کد خبر: 522543
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
حوزه هنري در تلاش براي بيرون آمدن از دايره اتهامات سال قبل
سينما سپيده، سالني در نزديكي ميدان انقلاب تهران است كه معمولاً در ايام جشنواره فيلم فجر ميزبان مخاطبان علاقه‌مند به اين رويداد سينمايي مي‌شود و فيلم‌هاي جشنواره را به نمايش مي‌گذارد. همين موضوع حكايت از كيفيت ممتاز اين سينماي تهراني متعلق به حوزه هنري دارد. حالا حوزه هنري كه برخي آن را بنا به رويدادهاي تلخ سال گذشته سينماي كشور در مركز اتهام قرار مي‌دهند، دست به كار بزرگي زده است و براي اولين بار در كشور، ترتيبي داده است كه دانشجويان و دانش‌آموزان بتوانند در طول سال و در هر روز هفته و در هر ساعتي با بليتي نيم بها وارد سالن‌هاي سينمايي شوند و پاي تماشاي فيلم‌هاي روي پرده بنشينند. اين طرح از امروز چهارم ارديبهشت ماه اجرا مي‌شود.
بهاي بليت در سينماهاي مختلف كشور به طور متوسط از ۴ هزار تومان تا ۸‌هزار تومان متغير است. اين بها بسياري از خانواده‌هاي طبقه متوسط جامعه را از قرار دادن سينما در سبد فرهنگي خود باز مي‌دارد. اما به نظر مي‌رسد كه از اين پس گيشه سينماي سپيده روزهاي پر تردد و رضايت‌مندي را پيش رو داشته باشد؛ اتفاقي كه به سهم خود اقبال عمومي جوانان كشورمان را به توليدات سينماي كشور افزايش خواهد داد.
سينما سپيده در حالي با طرح جديد حوزه هنري به پاتوق جديد دانشجويان و دانش‌آموزان بدل مي‌شود كه احتمال آن كم است كه حوزه هنري اين طرح جديد و ستودني را در ديگر پايلوت‌هاي سينمايي خود از جمله سينما آزادي نيز پياده كند. سينما آزادي پرمخاطب‌ترين سينماي تهران محسوب مي‌شود و شايد حوزه هنري با احتساب ميزان مخاطبان اين سينما كه در روزهاي بدشگون سينمايي سال نيز بيشتر از ديگر سينماهاي سطح شهر است، طرح نيم بها كردن بليت را براي آن به اجرا در نياورده است. با اين حال قابل پيش‌بيني است كه اجراي طرح نيم بها شدن بليت براي سينما آزادي نيز جو اين ساختمان شكيل و نوساز جنب خيابان بهشتي را با حضور قابل ملاحظه جمعيت جوان و دانشجوي كشور گرم كند.
اينكه حوزه هنري كسري‌هاي حاصل از نيم بها شدن بليت سينما سپيده را جبران مي‌كند يا اين كسري با كاهش ريزش مخاطب در سال گذشته و تشويق جوانان به تماشاي فيلم در سينما سپيده درآمدهاي بيشتري را به خزانه سينماداران روانه كند، مشخص نيست اما واضح است كه نه تنها جوانان و دانشجويان تهراني بلكه جوانان و دانشجويان ديگر شهرهاي كشور نيز در روزگار تورم اقتصادي و افزايش هزينه‌ها نيازمند ارائه خدماتي فرهنگي از سوي حوزه هنري و حتي ديگر نهادهاي متولي اداره ساير سينماهاي كشور هستند تا با ادامه دادن راه فرهنگي و فرخنده‌اي كه حوزه هنري برداشت، سرنوشت سال سينمايي ۹۲ را كه با موفقيت آغاز شد با موفقيت نيز به پايان برسانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار