کد خبر: 522542
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
مثل اينكه اين شبكه تصميم گرفته است در كنار پخش سريال‌هاي تركيه‌اي خيانت محورش كه مخاطبان بسياري را هم به خود جلب كرده است، فكري هم براي مخاطب كودك و نوجوان داشته باشد تا اين طيف از مخاطب هم برنامه‌هاي مخصوص به سن خود را در اين شبكه به تماشا بنشينند! البته بگذريم از اينكه كودكان و نوجوانان پيش از اين هم، پدر و مادرهايشان را در تماشاي سريال‌هاي تركيه‌اي همراهي مي‌كردند.
اگر شما هم در ماه‌هاي اخير پاي صحبت كودكان و نوجوانان نشسته باشيد، احتمالاً به چنين مواردي برخورد كرده‌ايد؛ مدتي است كه دانش‌آموزان مدارس ما چه در مدرسه چه در ديدار‌هاي دوستانه و خانوادگي به جاي اينكه از مسائل درسي يا برنامه‌هاي كارتوني و مناسب سنشان سخن بگويند، از داستان‌هاي حريم سلطان و عمر گل لاله صحبت مي‌كنند و براي تماشاي اين سريال‌ها تا پاسي از شب هم بيدار مي‌مانند.
اين روزها اگر پاي صحبت معلم‌هاي مدرسه بنشينيد، مي‌بينيد كه يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي دانش‌آموزان اين است كه چه اتفاقاتي در قسمت جديد سريال‌هاي ماهواره‌اي افتاده است تا فردا بتوانند در زنگ‌هاي تفريح با ساير همكلاس‌هاي خود به تجزيه و تحليل آن بپردازند. حال اگر در ميان دانش‌آموزان كلاس، كسي ماهواره نداشته باشد، با تعاريفي كه ساير همكلاس‌هايش از سريال‌هاي اين شبكه‌ها، بازيگرها و نوع لباس‌هايشان دارند، با اصرار از پدر و مادرش مي‌خواهد كه از فوايد اين دايره زنگي بهره‌مند شود و بتواند در بحث‌هاي پيرامون سريال‌ها كه هر روز در كلاسشان برگزار مي‌شود، شركت كند.
در اين ميان رسانه ملي ما هم با اين همه دبدبه و كبكبه و نيرو و تجهيزات، تنها نظاره‌گر سيل عظيم مخاطباني باشد كه هر روز به جرگه تماشاگران شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان مي‌پيوندند و تا بحثي از ريزش مخاطبان رسانه ملي به ميان مي‌آيد، كمبود بودجه را بهانه و از زير بار پاسخ شانه خالي مي‌كنند. غافل از اينكه يك شبكه ماهواره‌اي فارسي زبان تنها با خريد و دوبله چند سريال تركيه‌اي توانسته رسانه ملي را با اين همه برو و بيا از ميدان به در كند و خوراك‌هاي آلوده خود را به صورت شبانه روز به خورد مردم دهد. اين روزها هم كه اين شبكه براي زمان‌هاي صبحگاه دانش‌آموزان، پيش از اينكه به مدرسه بروند هم كارتون پيش بيني كرده است تا مخاطبان خود را حتي در پارت‌هاي زماني صبحگاهي همراهي كند. با توجه به اينكه محتواي محوري اين سريال ها، خيانت و روابط خارج از حريم خانواده است، واقعاً خدا مي‌داند تكليف دانش‌آموزاني كه پارت‌هاي زماني شبانه‌شان را به تماشاي چنين سريال‌هايي مي‌گذارند، در آينده چه خواهد شد و خانواده‌هاي دهه‌هاي آتي، چگونه مي‌توانند استحكام خود را حفظ كنند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار