کد خبر: 522282
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
مدير شبكه يك در نشست خبري اعلام كرد
سعيد پاكروان
به گزارش خبرنگار«جوان»، نشست خبري مهدي فرجي مديرشبكه يك سيما روز گذشته با حضور نمايندگان رسانه‌هاي جمعي در ساختمان توليد سازمان صدا و سيما برگزار شد. 

پخش تاريخچه انتخابات در ايران از تلويزيون
فرجي همچنين در ابتداي اين نشست به ويژه برنامه‌هاي انتخابات شوراها و همچنين انتخابات رياست‌جمهوري اشاره كرد و اظهار داشت: ما به همين منظور مستند سراج را در نظر گرفته‌ايم كه به تاريخچه انتخابات در ايران مي‌پردازد و برنامه‌هايي كه طي هفته‌هاي آتي عنوان نوبت مردم پخش شد نيز در همين راستا بود. همچنين ويژه انتخابات برنامه‌هاي گفت‌وگو محور را طراحي كرديم. ويژه برنامه انتخابات شوراها نيز از نيمه ارديبهشت‌ماه در دستور كار قرار دارد و مستند «مدرسه در دست بچه‌ها» ساخته ارود زند نيز با همين موضوع پخش خواهد شد. وي افزود: همچنين از طاهر‌آباد تا نادر‌آباد نام تله‌فيلمي است كه در قالب طنز به انتخابات شوراها مي‌پردازد. برنامه حرف حساب نيز صبح‌ها پخش مي‌شود كه از برنامه‌هاي پرطرفدار اقتصادي است و به‌رغم زمان پخش مورد استقبال واقع شده است. همچنين مجموعه پرطرفدار پايتخت ۲ نيز در قالب يكي از قسمت‌هايش به انتخابات شوراها و رياست‌جمهوري مي‌پرداخت كه اين موضوع از پيش در آن گنجانده شده بود. به گزارش «جوان» بخش ديگر اين مراسم به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت.
پارك ملت از تابستان پخش مي‌شود
فرجي در پاسخ به پرسش كه از سوي خبرنگار فارس با موضوع شيوه برگزاري و پخش مناظره‌هاي انتخاباتي بود، تصريح كرد: طبق تصميم‌گيري شوراي معاونان مناظره‌ها امسال به صورت زنده پخش خواهد شد اما شيوه آن كاملاً بستگي به تعداد كانديداهايي دارد كه از فيلتر شوراي نگهبان عبور مي‌كنند. اگر تعداد كانديداها محدود باشد، مناظره شدني است و در غير اين صورت سازمان فكر ديگري خواهد كرد.
مدير شبكه يك همچنين درباره برنامه «پارك ملت» نيز توضيح داد: اين برنامه با اجراي محمدرضا شهيدي‌فرد از ابتداي تابستان مجدداً از شبكه يك روي آنتن مي‌رود با اين حال ممكن است تغييراتي در ساختار اين برنامه نسبت به سري قبل ايجاد شود.
آخرهفته‌ها تلويزيون جذاب مي‌شود
مدير شبكه يك درباره عدم جذابيت جدول پخش شبكه يك سيما در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه تصريح كرد: من اين نكته را قبول دارم كه كنداكتور شبكه به ويژه در روزهاي جمعه از جذابيت بسياري برخوردار نيست. تنها نقطه قوت، پخش برنامه ورزش و مردم در صبح‌ها است اما قبول دارم كه جدول پخش ما جذاب نيست. آقاي دارابي سياستي دنبال مي‌كنند كه برنامه‌هاي پنج‌شنبه و جمعه به سمت جذاب شدن حركت كند. ايشان در فاز اول تغيير در گروه‌هاي اجتماعي را دنبال كردند و در فاز دوم تغييراتي در برخي برنامه‌هاي گفت‌وگو محور خواستار شدند و اخيراً هم به دنبال تغيير بر جدول پخش روزهاي پنج‌شنبه و جمعه هستند. به همين منظور شبكه‌ها در حال به روزرساني و ايجاد تغيير در جداول پخش برنامه‌هاي خود در روزهاي پاياني هفته هستند. وي گفت: البته در اين ميان شبكه يك محدوديت بسياري دارد ما تلاش مي‌كنيم برنامه‌هاي روزهاي پنج‌شنبه را جذاب كنيم به همين منظور نيز برنامه روز ششم را احيا كرديم و هدفمان هم اين است كه بهترين فيلم‌ها را روزهاي پنج‌شنبه پخش كنيم.
منعي براي حضور مجري محكوم شده وجود ندارد
فرجي در پاسخ به خبرنگار «جوان» مبني بر اينكه به تازگي حكم دادگاه مجري شبكه يك سيما اعلام شده است، آيا اين شبكه همچنان بر حضور اين مجري در تلويزيون اصرار دارد؟ پاسخ داد: اين مجري مي‌تواند با ما همكاري داشته باشد. ما هيچ حكم دادگاهي و قضايي دريافت نكرده‌ايم و از نظر ما منعي ندارد.
پورياي ولي مي‌آيد
فرجي درباره حضور كمرنگ سريال‌هاي فاخر نظير مختار‌نامه، در تلويزيون و عدم استقبال از آثاري نظير كلاه‌پهلوي توضيح داد: طبق نظر‌سنجي‌هايي كه ما داريم، كلاه‌پهلوي خيلي خوب ديده مي‌شود. ضمن اينكه سريال‌هاي الف ويژه همچنان به عنوان اثر برجسته و فاخر مورد نظر سيما هستند. در همين راستا سريال معماي شاه كليد خورده و مراحل تصوير‌برداري را سپري مي‌كند. آقاي مسعود جعفري جوزاني نيز فيلمنامه‌هاي پورياي ولي را به طور كامل نوشته و در حال طي مراحل پيش‌توليد با سيما فيلم است. همچنين فيلمنامه سريال حماسه ميشان نيز نوشته شده و بهرام بهراميان كارگرداني آن را انجام مي‌دهد. وي درباره سريال فصل بي‌پروايي به كارگرداني فريدون جيراني كه مراحل توليد آن مدتي متوقف شده نيز عنوان داشت: طي جلسه‌اي كه اخيراً با معاون سيما داشته‌ايم تأكيد كردند كه مراحل توليد به زودي آغاز شود.
فرجي در پاسخ به سؤال خبرنگاري با اين مضمون كه برنامه س‌مثل سريال، يك برنامه سفارشي است كه به نوعي تريبون شبكه يك سيما محسوب مي‌شود عنوان داشت: به هيچ وجه اينطور نيست. ما هيچ دخالتي در برگزاري اين برنامه نداريم و من نيازي به اين پروپاگاندا ندارم. برنامه س‌مثل سريال، برنامه خوبي بود كه مورد توجه قرار گرفت و همه كارگردان‌ها و برنامه‌سازان از همه شبكه‌ها در آن حضور داشتند. ضمن اينكه ما تصميم داريم از ابتداي تابستان سري جديد اين برنامه را پنج‌شنبه‌ شب‌ها به روي آنتن ببريم و نقدهاي بسيار محكمي را هم با حضور بهترين بازيگران و كارگردانان خواهيم داشت.
وي همچنين اعلام كرد كه صدا و سيما در ايام برگزاري نمايشگاه كتاب فعاليت بسيار گسترده‌اي خواهد داشت و ويژه‌ برنامه‌هاي متفاوتي براي اين ايام تدارك ديده است. مدير شبكه يك همچنين درباره سريال صدام و ساخت آن توضيح داد: فيلمنامه سريال توسط عليرضا نادري و با همفكري سيروس مقدم به طور كامل نوشته شده و آماده است، اما معاونت سيما بايد آن را مطالعه كرده و در اين باره تصميم‌گيري كند. تا به حال نيز هيچ برنامه‌اي براي ساخت اين سريال در نظر گرفته نشده است. فرجي در پاسخ به آخرين سؤال درباره اينكه چه الزامي وجود دارد تا آثار ضعيف برخي كارگردانان نظير فلورا سام كه سريال‌هايش توسط مجيد اوجي همسرش و تهيه‌كننده ساخته مي‌شود، از شبكه يك روي آنتن رود، گفت: ما كارگردان زن زيادي نداريم و وقتي كسي حضور دارد كه بنا بر برنامه‌ها و اهداف ما گام برمي‌دارد، پس ما از او استفاده خواهيم كرد. اين هم كاملاً طبيعي است كه هر كارگرداني در قبال كارهاي خوبش آثار ضعيفي نيز داشته باشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار