کد خبر: 521858
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
هم به خودمان باختيم هم به حريفان
مسابقات كشتي فرنگي عصر جمعه در حالي با نايب قهرماني ملي‌پوشان كشور‌مان به پايان رسيد كه بحث ناداوري و اجحاف در حق كشتي‌گيران ايران داغ داغ بود، آش اين‌قدر شور شده كه حتي صداي مسئولان و مربيان تيم‌ملي كشتي آزاد هم در آمده است تا آنجا كه غلامرضا محمدي و عليرضا رضايي صراحتاً اعلام كرده‌اند تاكنون با چنين نحوه قضاوت و ناداوري رو‌به‌رو نشده‌اند. 

به هر حال آنچه مسلم است اينكه تلاش‌هايي از سوي فيلا در حال صورت گرفتن است كه كشتي ايران پس از موفقيت چشم‌گير در مسابقات المپيك لندن بيشتر از اين جلو نرود و موفق نباشد در اين ميان متأسفانه اهمال و سستي فدراسيون نشينان كشتي نيز مزيد بر علت شده تا فيلا و كشور‌هاي آسيايي رقيب ايران در قاره كهن به خواسته خود برسند. عدم موفقيت نمايندگان ايران در انتخابات هيئت رئيسه كنفدراسيون كشتي آسيا، نداشتن كرسي در مجامع بين‌المللي اين رشته و بي‌خيالي مسئولان كشتي كشور همه دست به دست هم داده تا شاهد باشيم كه حق كشتي‌گيران ايران به راحتي خورده مي‌شود و كاري هم از دست كسي بر‌نمي‌آيد. 

البته حالا كه كار به اينجا كشيده شده آقايان فدراسيون‌نشين زبان باز كرده‌اند و هر كدام به نوعي براي خالي نبودن عريضه حرف مي‌زنند. گفته مي‌شود نامه‌اي اعتراض‌آميز هم براي فيلا ارسال شده اما از آنجا كه اين قبيل نامه‌ها معمولاً راه به جايي نمي‌برد طبيعي است كه نبايد توقع پاسخ در خور و شايسته را داشته باشيم. ماجرا از آنجايي شروع شد كه مدتي پيش ما نتوانستيم در انتخابات هيئت رئيسه كنفدراسيون كشتي آسيا صاحب كرسي شويم. اكبر ميرروشن كانديداي ايراني انتخابات هيئت رئيسه كنفدراسيون كشتي آسيا اعتقاد دارد عامل رأي نياوردن نمايندگان ايران در اين انتخابات، صحبت‌هاي خطيب و عملكرد فدراسيون كشتي بوده است. وقتي خطيب بعد از نامه دوسون دبير فيلا، در مصاحبه‌اش فيلا را تهديد مي‌كند و مي‌گويد كه ما براي فيلا سياستگذاري مي‌كنيم قاعدتا اتفاقات و انتخابات دهلي بازتاب همان تهديد است. اين درحالي است كه خطيب مرتب مصاحبه مي‌كند كه ما بهترين روابط را در سطح عالي با فيلا داريم پس اين بهترين روابط كجاست؟رفتار فدراسيون كشتي ايران و تعامل با سيستم‌هاي جهاني درست نيست. 

خطيب: بي‌ثباتي فيلا در بي‌عدالتي‌هاي به‌وجود آمده بي‌تأثير نيست
سرپرست فدراسيون كشتي بي‌ثباتي فيلا را عامل اصلي در بي‌عدالتي داوران در اين دوره از رقابت‌ها دانست و اظهار داشت: تا زماني كه تكليف رياست فدراسيون جهاني كشتي مشخص نشود، همچنان شاهد بي‌عدالتي در اين رشته ورزشي خواهيم بود. متأسفانه حضور با تأخير نناد لالوويچ رئيس موقت فيلا در هند باعث شد تا در جريان رقابت‌هاي كشتي فرنگي شاهد اتفاقات ناخوشايندي باشيم. حجت‌الله خطيب با اشاره به اينكه نامه اعتراض خود را براي رئيس موقت فيلا ارسال كرده ايم مي‌گويد:ناداوري‌ها در اين دوره از رقابت‌ها به قدري عليه تيم ما زياد بود كه مجبور شديم نامه تندي براي رئيس موقت فيلا و رئيس كنفدراسيون كشتي آسيا ارسال و مراتب اعتراض شديد فدراسيون كشتي ايران را نسبت به داوري‌هاي يكطرفه و اتفاقات ناخوشايند به‌وجود آمده اعلام كنيم و مطمئنا اگر جواب قانع‌كننده‌اي به نامه فدراسيون كشتي ايران داده نشود برنامه‌هاي ديگري هم دارم كه در زمان مقتضي اجرا خواهم كرد. البته دكتر كيم رئيس كنفدراسيون كشتي آسيا هم قول داد كه داوري‌هاي صورت گرفته در جريان كشتي‌هاي طالب نعمت‌پور و داود گيل‌نيرنگ به وضوح دچار مشكل بوده و به ما قول داد داوران اين ديدار را تا پايان رقابت‌هاي قهرماني آسيا محروم خواهد كرد. 

رنگرز: اميدواريم ناداوري‌ها در كشتي آزاد ادامه نداشته باشد
حسن رنگرز نايب رئيس فدراسيون كشتي ايران با اشاره به در پيش بودن مسابقات كشتي آزاد قهرماني آسيا مي‌گويد: كشتي فرنگي ما در اين دوره از رقابت‌ها با ناداوري‌ها و بي‌عدالتي‌هايي كه صورت گرفت باعث شد تا قهرماني‌اش را با نايب قهرماني عوض كند. ما اميدواريم اين بي‌عدالتي‌ها در مسابقات كشتي آزاد رخ ندهد. 

چمن‌گلي: قوانين كارمان را سخت كرد
مربي ارشد تيم ملي كشتي فرنگي ايران با اشاره به قوانين سخت‌گيرانه داوري مي‌گويد:قوانيني كه فدراسيون جهاني كشتي از اوايل فروردين به اجرا گذاشت، كار نمايندگان ايران را در روز اول رقابت‌ها سخت كرد. داوران در اين دوره از رقابت‌ها بيش از هر چيز روي امتيازي كه از كميته داوران فيلا كسب مي‌كنند، متمركز بودند و به همين دليل توجه زيادي به حقوق كشتي‌گيران نشان نمي‌دادند. عبدالله چمن‌گلي درباره نادوري‌هاي اين دوره از رقابت‌ها اظهار داشت: در اين رقابت‌ها حق بشير باباجان‌زاده، فرنگي‌كار وزن ۱۲۰ كيلوگرم ايران مقابل حريف تاجيك پايمال شد و باخت وي ما را غافلگير كرد زيرا اين كشتي‌گير يكي از اميدهاي اصلي ما براي كسب مدال طلا بود. بر اساس اين قوانين داوران بسيار سختگيرانه عمل كرده و فرنگي‌كاران بايد در سرپا فن اجرا كنند در غير اين‌ صورت با امتياز و اخطار مواجه مي‌شوند. اجراي فن در خاك كم شده و به هل دادن و بيرون انداختن حريف هم امتيازي تعلق نمي‌گيرد.
نكته آخر
نكته مهم اينكه به‌رغم تكرار عنوان قهرماني كشتي فرنگي نبايد فراموش كرد كه ما با تركيبي جوان راهي مسابقات شده بوديم اما همه مي‌دانند به غير از ناداوري‌هايي كه صورت گرفت خودمان هم مقصر تمام اين اتفاقات هستيم. زماني‌كه مسئولان فدراسيون كشتي براي رساندن كانديداي مورد نظر خودشان دست از حمايت از نماينده قبلي برمي‌دارند و كرسي فيلا را از دست مي‌دهند طبيعي است كه ديگر كسي نيست تا در اين روزهاي سخت حمايتي هر چند اندك از كشتي‌گيرانمان داشته باشد. از اين نكته هم به راحتي نبايد گذشت كه عملكرد ضعيف نمايندگان كشورمان در چهار وزن اول رقابت‌هاي قهرماني آسيا با توجه به نفراتي كه در اين مسابقات به ميدان رفته بودند، كاملاً محسوس بود، به طوري‌كه كادر فني براي نتيجه‌گيري در اين مسابقات نفرات ملي‌پوش در جام جهاني را به نفرات قهرماني كشور، كه كم تجربه‌تر بودند، ترجيح داد و تنها زيدوند از قهرماني كشور به قهرماني آسيا رسيد كه نتيجه‌اش هم كسب يك مدال نقره بود. شايد اگر چمن‌گلي و همكارانش همان نفراتي كه در قهرماني كشور روي سكوي نخست رفته بودند را راهي رقابت‌هاي قهرماني آسيا مي‌كردند چندان فرقي نمي‌كرد و نتيجه‌اي به غير از اين به دست نمي‌آمد، اما حداقل به قهرماني كشور احترام گذاشته مي‌شد و بقيه هم آبديده مي‌شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار