کد خبر: 521640
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
سليمي خواستار بركناري باقري شد
اين روزها وزنه‌برداري بار ديگر دچار چالشي جديد شده است. جر و بحث‌هايي كه تا ديروز انتقاد به نظر مي‌رسيد و حالا تبديل به دعوا و نزاع شده است. دعوايي درون خانوادگي كه بي‌شك يكي از دلايل مهم آن بي‌توجهي رضازاده است. چراكه او مي‌توانست به عنوان رئيس فدراسيون با مديريت درست و دعوت به آرامش نگذارد كار به اينجا كشيده شود. 

اين چالش در نوع خود بزرگترين رويداد پس از المپيك لندن براي فدراسيون وزنه برداري است و قطعا حسين رضازاده را در بوته آزمايشي سخت قرار داده است. چراكه از يك طرف يا بايد از دوست ديرينه و مربي موفق تيم ملي دفاع كند يا حامي ستاره‌هاي المپيكي شود. بهداد سليمي، بداخلاقي باقري را بهانه‌اي قرار داده و بي‌محابا به او مي‌تازد و حتي به قيمت خداحافظي موقت از تيم ملي رودرروي باقري ايستاده. اين دو چهار‌شنبه شب گذشته در يك برنامه تلويزيوني زنده ورزشي رودرروي هم نشستند و جلوي چشم ميليون‌ها بيننده تلويزيوني از يكديگر انتقاد كردند. انتقاداتي كه از جنس دعوا بود و اگر در فضاي غير از تلويزيون بود حتماً به جر و بحث شديد‌تر و شايد ديگر بي‌احترامي‌ها ختم مي‌شد. اينكه اين ماجرا از كي و چگونه شروع شد خيلي مهم نيست، مهم آن است كه چرا رئيس فدراسيون وزنه‌برداري اين قدر بي‌تجربگي كرد و دست روي دست گذاشت تا كار به اينجا كشيد. البته قبلا هم انتقاداتي از باقري از سوي بسياري از كارشناسان و منتقدان به‌وجود آمده بود كه با حمايت همه جانبه رضازاده فيصله يافته بود اما اين بار رضازاده كاري بس سخت‌تر در پيش‌روي خود مي‌بيند. 

ماجرا از كي شروع شد؟ 
چند ماه بعد از المپيك انتقادهايي درباره وزنه‌برداران المپيكي به گوش مي‌رسيد درباره اينكه اگر تمريناتشان را از سر نگيرند جايي در اردوي تيم ملي نخواهند داشت. ابتدا صحبت‌ها چندان جدي نبود، همه مي‌دانستند كه بعد از المپيك، مصدوميت‌هايي براي وزنه برداران به‌وجود آمده بود، مصدوميت هايي كه حتي تا عمل جراحي قوي‌ترين مرد المپيك هم پيش رفت اما اين كار با صلاحديد پزشك تيم‌ملي با چند تزريق به كتفش خاتمه يافت. ولي رفته رفته انتقادات بيشتر شد، به خصوص زماني كه ۱۲ وزنه‌بردار اسفند ماه، به تيم ملي دعوت شدند و به غير از محمدپور جاي پنج وزنه‌بردار المپيكي در اردوي تيم ملي خالي بود و از اين جا بود كه دعواي اصلي المپيكي‌ها با باقري شروع شد و اين بار اين قهرمانان بودند كه در مصاحبه با روزنامه‌ها اعلام كردند تا برطرف نشدن مشكلات قصد حضور در اردوي تيم ملي را ندارند. دور دوم اردوها كه با رأي ندادن المپيكي‌ها به باقري بعد از تعطيلات نوروز شروع شد اما باز هم خبري از المپيكي‌ها نبود. 

تا اينكه باقري اعلام كرد كه اين پنج وزنه‌بردار آمادگي لازم براي حضور در اردوي تيم ملي را ندارند، ولي بازهم وزنه برداران بيشتر از پيش روي حرف خود تأكيد و اعلام كردند كه قصه چيز ديگري است؛ هر مشكلي است از رفتارهاي سرمربي تيم ملي نشات مي‌گيرد و ديگر تحمل رفتار توهين آميز باقري را ندارند. اختلافات عميق‌تر شد تا جايي كه المپيكي‌ها، به خصوص سليمي بي‌پرواتر از گذشته نسبت به خصوصيات اخلاقي و رفتارهاي توهين آميز باقري تاخت و اين گونه بود كه اختلاف‌هاي عميق وزنه برداران با سرمربي تيم ملي علني‌تر شد. 

رضا زاده در آزموني ديگر
به هر حال كمتر كسي باور مي‌كرد كه قوي‌ترين مرد جهان و سرمربي تيم‌هاي ملي در يك برنامه تلويزيوني رو در روي هم قرار گيرند و بي‌محابا به يكديگر بتازند. جر و بحث هايي كه براي اولين بار است به اين شكل و در اين سطح در يك برنامه زنده صورت مي‌گيرد و بازهم براي اولين بار بود كه يك ملي پوش صراحتا درخواست مي‌كند كه مربي‌اش بايد در تيم ملي نباشد، مسئله‌اي ناراحت‌كننده كه بناي آن گذاشته شد و ما بايد از اين به بعد شاهد چنين ساختار‌شكني‌هايي باشيم .
سليمي در اين برنامه باز هم در ابتدا به بي‌احترامي‌اي كه باقري به آنها كرده بود، اشاره كرد و گفت كه اين نوع برخورد قبل از المپيك هم وجود داشته اما چون ما هدفي بزرگ براي موفقيت در المپيك داشتيم صبوري كرديم تا به هدفمان برسيم اما الان ديگر اوضاع فرق كرده و به نظرم با اين شرايط ديگر نمي‌توانيم با ايشان كار كنيم مگر اينكه تجديدنظري در رفتارشان داشته باشند. هر چند كه باقري با تكذيب برخي صحبت‌هاي سليمي از خود دفاع مي‌كرد اما به هر حال اگر بخواهيم به در‌خواست وزنه بر‌داران توجه داشته باشيم، خواست آنها چندان دوراز انصاف نيست. شأن و احترام خواسته چندان بزرگ و دست نيافتني به نظر نمي‌رسد. رضازاده كه يك بار در حمايت از باقري، سليمي را به باد انتقاد گرفته بود، اين بار در بين دوراهي قرار گرفته است و نمي‌خواهد اشتباه دوم خود را تكرار كند. شنيده‌ها حاكي از آن است كه او قرار است با توجه به مشكلات به وجود آمده ميان وزنه‌برداران المپيكي و سرمربي تيم ملي امروز جلسه‌اي را برگزار تا شايد بتواند اين مشكل را حل كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار