کد خبر: 520691
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
تمدن: در صورت افزايش نرخ كرايه تاكسي، شوراي شهر مديون مردم مي‌شود!
علي شيرين‌آبادي
بي ثباتي در خيابان‌هاي پايتخت در زمينه دريافت كرايه تاكسي در حالي هر روز بيشتر از روز قبل به چشم مي‌آيد كه با وجود تأكيد و تصويب افزايش نرخ كرايه تاكسي در شوراي شهر همچنان فرماندار و استاندار پايتخت با اين افزايش نرخ مخالفت كرده‌اند. در همين ارتباط روز گذشته فرماندار تهران در واكنش به برخي خبرها درباره افزايش كرايه‌هاي تاكسي در شهر تهران گفت: با توجه به اينكه هرگونه افزايش كرايه تاكسي منوط به ابلاغ وزارت كشور به فرمانداري است و تاكنون اين ابلاغ صورت نگرفته، فعلاً هيچ‌گونه افزايش كرايه تاكسي در شهر تهران نخواهيم داشت.
عيسي فرهادي، فرماندار تهران با اشاره به تصميم شوراي شهر درباره افزايش كرايه تاكسي‌ها گفت: به نظر مي‌رسد روند بررسي و ابلاغ اين موضوع حداقل چند ماه زمان ببرد، بنابراين تا زمان ابلاغ قانوني افزايش كرايه‌ها غيرقانوني است.
وي درباره افزايش خودسرانه برخي از خطوط تاكسيراني نيز اظهاركرد: سازمان تاكسيراني موظف است با هرگونه تخلفي در اين زمينه برخورد قانوني كند.
فرماندار تهران با بيان اينكه بايد حقوق تاكسي‌داران زحمتكش تهراني نيز مانند ساير اقشار جامعه رعايت شود، تأكيدكرد: اين امر مستلزم طي مراحل قانوني است كه بعد از طي آن و در صورت تأييد به صورت قانوني ابلاغ مي‌شود. 

افزايش كرايه‌هاي حمل و نقل در دستور كار نيست
اما استاندار تهران نيز در اين رابطه گفت: هيچ گونه افزايش قيمت كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي و سوخت فعلاً در دستور كار نيست.
مرتضي تمدن درباره افزايش نرخ كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي در شهر تهران اظهار داشت: افزايشي در نرخ كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي از جمله تاكسي فعلاً نداريم. استاندار تهران خاطر نشان كرد: با افرادي كه به صورت غير قانوني نسبت به افزايش كرايه‌ها اقدام كنند، برخورد مي‌شود.
تمدن در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه در صورتي كه شوراي شهر بدون تأييد فرمانداري تهران نسبت به افزايش نرخ كرايه اقدام كند، گفت: اگر اين اتفاق بيفتد، شوراي شهر مديون مردم است.
بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران، بليت مترو و كرايه اتوبوسراني و ميني‌بوسراني افزايش ۲۰ درصدي نسبت به نرخ‌هاي مصوب سال ۹۱ دارد و نرخ كرايه تاكسي نيز ۵/۳۱ درصد بايد افزايش پيدا كند اما با وجود اين همچنان سازمان تاكسيراني تهران تابع تصميمات استانداري و فرمانداري است و هيچ گونه افزايش نرخي را نداشته، هرچند در اين بين برخي از تاكسي‌هاي شهري بدون ضابطه اقدام به افزايش نرخ تاكسي‌ها كرده‌اند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار