کد خبر: 517602
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
قدرداني عباسي از توصيه‌هاي رهبري
يك هفته پس از سخنان رهبري در جمع پيشكسوتان، قهرمانان و مدال‌آوران رشته‌هاي ورزشي در مسابقات جهاني و بازي‌هاي المپيك و پارالمپيك ۲۰۱۲ و برخي از مسئولان ورزشي، عباسي، وزير ورزش، در نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي از عنايت ويژه معظم له به جامعه ورزش و قهرمانان المپيك و پارالمپيك ايران قدرداني كرد. عباسي در اين نامه ابراز اميدواري كرده كه جامعه ورزش بتواند فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري را نصب العين رفتار و برنامه‌هاي خود در راه افتخار آفريني براي ورزش ايران اسلامي قرار دهد. در متن اين نامه آمده است: 

محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامي
حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي (مد ظله العالي)
سلام عليكم
«در واپسين روزهاي سال جاري و در آستانه سال نو، حضور جمعي از قهرمانان و مدال آوران ورزش كشور محضر ولي امر مسلمين جهان، فصلي پر بركت و اثرگذار براي دست اندركاران ورزش و جوانان و به خصوص ورزشكاران و ورزش دوستان رقم زد. ديداري كه با استقبال قهرمانان و دلاورمردان و زنان ايران زمين همراه شد، بار ديگر خط پر افتخار و با شكوه امامت و امت را پر رنگ‌تر از هميشه نمايان كرد كه بي‌گمان نقطه عطفي در تاريخ پر افتخار ورزش كشور بوده و مايه مباهات است كه در دوره خدمتگزاري دولت خدمتگزار دهم، زيارت نوراني رهبري عظيم‌الشأن مايه دلگرمي فرزنداني شد كه در نگاه هايشان عشق به رهبري، انقلاب، امام (ره) و آرمان‌هاي آن موج مي‌زند.
عنايات و تفقد ويژه‌اي كه نسبت به فرزندان رشيدتان از جمله قهرمانان المپيك و پارالمپيك مبذول داشتيد، نتايج تاريخي و درخشان موفقيت‌هاي ورزش كشور را ماندگار نموده و از لحظات زيبا، شيرين و اميد آفرين اين ديدار معنوي بوده است. 

از اينكه رفتارهاي ارزشمند ورزشكاران جمهوري اسلامي را در ميادين بين‌المللي، از جمله به كار‌گيري صفات پهلواني، جوانمردي، همت، اراده، اعتماد به نفس، رعايت حجاب شرعي، رفتارهاي ارزشي مانند سجده شكر، آوردن نام ائمه (ع )، كه حاكي از ادب ديني، شجاعت و صفات پهلواني و روحيه معنوي آنان است يادآوري نموديد نه تنها براي مخاطبين حاضر در آن جلسه كه در آنان شوق حاكي از رضايتمندي رهبر بزرگوار را ايجاد كرده، بلكه عزمي را در جامعه ورزش كشور فراهم ساخت كه همواره اين طريق را دستمايه تربيت و منش ورزشي شان قرار دهند. 

يقيناً در فزوني بصيرت و ژرف انديشي در عرصه تقابل با دشمنان و تزريق روحيه اميد و تقويت فرهنگ روحيه خودباوري و پرورش انديشه‌هاي متعالي در حوزه ورزش و تربيت جوانان، توجه به زندگي مكتبي فرزندان انقلاب، براي خدمت به مردم فهيم اين سرزمين نقشي اساسي داشته و در مجموع مي‌توان از دستاوردهاي اين ديدار تاريخي به حساب آورد. اميدوارم در حمايت و اجرايي شدن فرمايش‌هاي حكيمانه رهبر عزيز كه آينده‌اي درخشان و افق روشني براي تعالي و رشد ورزش كشور ترسيم مي‌نمايد، با توفيق الهي و ياري همگان موفق شويم. 

اينجانب ضمن سپاس و قدرداني از بذل عنايات آن رهبر فرزانه انقلاب، با استعانت از خداوند متعال، عزم خود و همه همكاران، مربيان، كارشناسان و ورزشكاران در مجموعه وزارت ورزش و جوانان را در تلاش مضاعف براي زمينه‌سازي و حركت در اين مسير، اعلام نموده و همچون گذشته، تلاش خواهيم كرد در ادامه راه پر نور امام راحل (ره ) و شهداي گرانقدر و دعاي خير همه دلسوزان انقلاب، رهنمودهاي حكيمانه رهبري عزيز را كه برگرفته از سرچشمه زلال ولايت است نصب العين زندگي و برنامه‌هاي خود قرار داده و با همراهي علاقه‌مندان به رشد و تعالي ورزش و سرافرازي جوانان شجاع و پيشكسوتان و قهرمانان عزيز، بيش از پيش در خدمت به ملت شريف ايران اسلامي به ويژه علاقه‌مندان به ورزش و جوانان كشور، جديت لازم را بكار گيريم. 

در سايه توجهات حضرت بقيه الاعظم ( عج)، با دعا براي تعجيل در ظهور حضرتش، دوام، سلامت و توفيقات حضرتعالي و عزت روزافزون مردم ايران را از درگاه ايزد منان مسئلت دارم.»
همچنين كوروش باقري، سرمربي تيم ملي وزنه برداري ضمن ابراز خوشحالي از ديدار با آيت الله خامنه‌اي، در خصوص توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب به جامعه ورزش گفت: «ديدار با رهبري اتفاق بسيار خوبي بود كه در عرصه ورزش رقم خورد.
 
اولين موضوع مورد توجه رهبر انقلاب جوانمردي و اخلاق در ورزش بود. رهبر انقلاب در ابتداي فرمايش‌هاي خود ورزشكاران را به جوانمردي، پهلواني و مردمداري تشويق كردند. بنده معتقدم كه در اين زمينه ما ورزشكاران حتماً كوتاهي‌هايي كرديم كه ايشان نسبت اين موضوع كه مي‌تواند موضوع مهمي باشد، اشاره كردند. تأكيد بر ارزشمند بودن حركت بانوان در مسابقات و حفظ حجاب مورد تقدير رهبرمان قرار گرفت و ايشان همگان را ملزم كردند تا از اين عزيزان كه توانستند با حجاب اسلامي، افتخارآفريني كنند، ممنون باشند. ايشان همچنين از ورزشكاراني كه حاضر نشدند مقابل ورزشكاران رژيم غاصب صهيونيستي به ميدان بروند هم تشكر كردند و عوامل اين چنين اقداماتي را تشويق كردند. 

يكي از مسائلي كه در ورزش ما همواره با آن مشكل داشته‌ايم هم در اين ديدار مورد توجه رهبري قرار گرفت و ايشان به درستي به حركت برخي از رسانه‌ها كه بعضاً حتي در رسانه ملي به قول معروف «آتش بيار معركه مي‌شوند»، اشاره و چنين حركاتي را به ضرر جامعه ورزش عنوان كرده و چنين موردي را كه متأسفانه از ديدگاه من در جامعه زياد است تقبيح كردند. پس از اين موارد ايشان به رشته‌هاي مدال‌آور از جمله كشتي و وزنه‌برداري اشاره كردند تا از لحاظ بودجه، تفاوتي بين اين رشته‌ها با ساير رشته‌ها باشد.
 
البته ايشان در خصوص اينكه برخي رشته‌هاي ورزشي نمي‌توانند در عرصه بين‌الملل، مدال‌آور باشند، دلايلي را عنوان كردند و خواستار توجه بيشتر به رشته‌هاي موفقي همچون كشتي و وزنه‌برداري شدند. در مجموع جلسه خوبي با رهبر انقلاب برگزار شد كه اميدوارم تمام اهالي ورزش در حد و اندازه خودمان از اين فرمايشات بهره برده باشيم و ضمن اينكه بتوانيم به آنها جامه عمل بپوشانيم. اولين موضوعي كه در فرمايش‌هاي ايشان مورد توجه قرار گرفت، جوانمردي و فتوت بود كه كاملاً با اخلاق در ورزش مرتبط است. به نظرم در گذشته به اين شدت بي‌حرمتي و بداخلاقي در ورزش نبود و شاهد آن هستيم كه چه اتفاقات تلخي در برخي رشته‌ها به وقوع مي‌پيوندد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار