کد خبر: 517600
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
روز پاياني هفته سي ام و نبرد تيم‌هاي مدعي قهرماني، تراكتور – سپاهان، اوج بازي‌هاي امروز است، نبرد تيم سوم و دوم جدول، استقلال صدرنشين هم در تهران از نفت پذيرايي مي‌كند تا جنگ قهرماني در بالاي جدول در فاصله چهار هفته تا پايان ليگ دوازدهم به نقطه جوش برسد. استقلال ۵۹ امتياز، سپاهان ۵۶ امتياز و تراكتور ۵۵، با اين فاصله امتيازي به نظر مي‌رسد هفته‌هاي پاياني ليگ داغ داغ دنبال شود. 

نفت تهران – استقلال، ساعت ۱۵:۳۰
بازي با نفت آخرين بازي آبي پوشان در سال ۹۱ است، صدرنشين ليگ دوازدهم كه با اختلاف سه امتيازي نسبت به سپاهان تيم دوم جدول مدعي اصلي قهرماني است و استقلالي‌ها نمي‌خواهند اين فاصله كمتر شود، اگر چه كوچكترين لغزش مي‌تواند صدر جدول را از آبي‌ها بگيرد، به همين خاطر پنج بازي پاياني استقلال در ليگ هر كدام از آنها براي آبي‌ها حكم يك فينال را دارد. حالا بازي با نفت شروع اين پنجگانه نهايي است. 

استقلالي‌ها در شرايطي مقابل نفت قرار مي‌گيرند كه مشكلات مالي‌شان همچنان ادامه دارد، همچنين نگراني ديگر قلعه‌نويي غيبت دوباره مجتبي جباري به بهانه مشكلات مالي در تمرينات است كه به نظر مي رسد شماره ۸ آبي‌ها غايب بزرگ بازي امروز باشد. به رغم اين حاشيه آبي‌ها در نيم فصل دوم تاكنون نباخته‌اند و شكست‌ناپذير نشان‌داده‌اند و همچنين هفته گذشته يك پيروزي روحيه بخش برابر العين امارات كسب كرده‌اند. البته در آخرين بازي ليگ هم استقلال، تراكتور را يك بر صفر شكست داد تا تيم تبريزي را از صدر دورتر كند. با اين نتايج همه چيز براي رويارويي با شاگردان ابراهيم زاده آماده است. با توجه به اينكه بازي با نفت، آخرين مسابقه استقلال در سال ۹۱ است آبي‌ها نمي‌خواهند با خاطره تلخي به استقبال سال جديد بروند و به همين خاطر تنها تكرار پيروزي بازي رفت است كه مي‌تواند آبي پوشان را با خيال راحت از صدرنشيني به تعطيلات بفرستد. استقلال در بازي رفت توانست نفت تهران را دو بر يك شكست دهد.

در سوي ديگر نفت تهران در بازي امروز به دنبال طلسم شكني در تاريخ ديدارهايش مقابل استقلال است. نفت تهران در سه سالي كه از حضورش در ليگ مي‌گذرد تاكنون نتوانسته استقلال را شكست دهد و در پنج مسابقه بين دو تيم، سهم نفت چهار باخت و يك تساوي بوده است. حالا شاگردان ابراهيم زاده در ششمين بازي مي‌خواهند به روند ناكامي شان برابر آبي‌ها پايان دهند، آرزويي كه به نظر مي‌رسد با توجه به شرايط استقلال چندان آسان نباشد. با اين حال نفت در بازي امروز آنچنان حريف دست و پا بسته‌اي هم نخواهد بود. آنها كه ليگ را خيلي خوب شروع كرده بودند پس از يك افت طولاني مدت، دوباره به همان تيم شگفتي ساز اول فصل تبديل شده‌اند. شش پيروزي در ۹هفته گذشته نشان مي‌دهد كه شاگردان ابراهيم زاده مي‌توانند حريف سرسختي براي قلعه نويي و شاگردانش باشند.

بازي استقلال – نفت براي سه بازيكن يك بازي ويژه است، سه بازيكني كه در فصل نقل و انتقالات بين اين دو تيم مبادله شدند. ميثم حسيني و امين منوچهري از استقلال به نفت رفتند تا ايمان موسوي آبي پوش شود. حالا اين سه بازيكن روبه‌روي تيم‌هاي سابقشان به ميدان مي‌روند آن هم با شرايطي متفاوت. حسيني و منوچهري جزو مهره‌هاي اصلي نفت هستند و براي بازي با استقلال سرشار از انگيزه اما موسوي پس از درخشش در چند هفته اول حضورش در استقلال افت كرده و نيمكت نشين شده و به نظر نمي‌رسد امروز فرصت بازي مقابل تيم سابقش را پيدا كند. 

تراكتور – سپاهان، ساعت۱۵:۳۰
حساس‌ترين بازي امروز، مسابقه تيم‌هاي دوم و سوم جدول، تراكتور و سپاهان، دو تيمي كه پا به پاي استقلال صدرنشين در جدول بالا آمده‌اند و براي قهرماني دور خيز كرده‌اند. سپاهان با امتياز ۵۶ امتياز تيم دوم است و تراكتور با ۵۵ امتياز سوم، اختلاف يك امتيازي باعث شده تا بازي امروز، يك بازي شش امتيازي باشد، تيم برنده مي‌تواند هم يكي از مدعيان را از كورس قهرماني دورتر كند و هم خودش در صورت لغزش استقلال به صدر نزديك‌تر شود.
تراكتور در حالي در بازي امروز ميزبان سپاهان است، كه اين تيم تبريزي خاطره خوشي از بازي رفت دارد، مسابقه‌اي كه تراكتور در اصفهان توانست يك نتيجه عجيب كسب كند و در حالي كه همه كفه ترازو را به سمت سپاهان سنگين تر مي‌ديدند، شاگردان اوليويرا ۴ بر يك زرد پوشان اصفهاني را شكست دادند و همه را شگفت‌زده كردند.
حالا در آستانه بازي برگشت تراكتور به دنبال تكرار پيروزي دور رفت است، به خصوص اينكه تراكتور در آخرين بازي ليگ مقابل استقلال شكست خورده، شكستي كه باعث شد تا سپاهان جاي اين تيم را در رده دوم بگيرد و تراكتور روي رده سوم قرار بگيرد. اليويرا كه تيمش در در اولين حضور در‌آسيا خوب نتيجه گرفته نمي‌خواهد شكست ديگري در پرونده تيمش ثبت شود، نتيجه‌اي كه مي‌تواند تيم تبريزي را از قهرماني دورتر كند.
در سوي ديگر، سپاهان پس از شكست مقابل الغرافه در ليگ قهرمانان آسيا، شرايط خوبي ندارد. شاگردان كرانچار با اين حال در ليگ توانسته‌اند به سه قدمي صدر برسند و براي چهارمين سال پياپي يكي از مدعيان جدي قهرماني باشند. آنها سه بازي پياپي است كه در ليگ پيروز مي‌شوند. همچنين بازي با تراكتور براي سپاهاني‌ها جنبه انتقامي هم دارد و آنها مي‌خواهند شكست سنگين دور رفت را جبران كنند اگر چه با توجه به شرايط ايده آل تراكتور، پيش بيني مي‌شود شاگردان كرانچار روز سختي را در يادگار امام پيش رو داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار