کد خبر: 517251
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۳
گزارش «هاليوود ريپورتر» از ائتلاف قطر و هاليوود براي ساخت فيلمي درباره پيامبر اسلام
فضاي فرهنگي و عرصه ممتازي كه اين عنصر مهم و تمدن‌ساز حامل آن است، موجبات توجه و بازآوري نگره متعددي را در التفات و توجه سياستمداران به حوزه فرهنگ و توليدات اختصاصي آن به منظور پيشبرد اهداف و اغراض سياسي‌شان باعث شده است. در اين فضا كار كردن براي افراد و كشورهايي كه آثارشان داراي پيام‌هاي پيدا و پنهان مثبت زيادي براي بشريت است، بسيار پيچيده و سخت خواهد بود. چند ماهي است كه مجيد مجيدي كارگردان نام آشناي كشورمان مشغول ساخت بزرگ‌ترين پروژه سينمايي كشورمان با محوريت پردازش به بازه زماني مشخصي (تولد تا قبل از رسالت) از زندگي پيامبر اسلام حضرت محمد (صلي‌الله عليه‌و‌آله‌وسلم) شده است. در اين مسير به غير از انرژي‌هاي مثبتي كه براي اين فيلمساز و عوامل درگير در كار ارسال مي‌شود، كارشكني و سنگ‌اندازي‌هاي متعدد و گاه شاذ و محيرالعقولي از جانب برخي كشورهاي عربي منطقه به صورت پالس‌هاي منفي ارسال مي‌گردد. در تازه‌ترين واكنشي كه به ساخت اين فيلم مهم ابراز شده، برخي خبرها و گزارش از ورود كشور قطر به ساخت يك فيلم سينمايي درباره پيامبر اعظم(صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌و سلم) و البته با مساعدت «هاليوود»، ماشين تخريب اذهان مخاطبان، خبر مي‌دهند. در گزارشي كه در «هاليوود ريپورتر» آمده سعي شده است كه اقدام كشورمان براي توليد و ساخت چنين پروژه‌اي و همچنين بعد تصميم قطر براي ساخت پروژه‌اي مشابه به «دوئل» تشبيه شود و آن را اقدام و «رقابت»ي براي مصادره به مطلوب كردن پيامبر جلوه بدهد. در بخشي از گزارش «هاليوود ريپورتر» آمده است: در حالي كه قطر «بري اوسبورن» تهيه‌كننده سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» را براي اجراي پروژه فيلم زندگي پيامبر اسلام(ص) به خدمت گرفته است، ايران نيز در پروژه‌اي جداگانه به كارگرداني «مجيد مجيدي» در حال ساخت فيلمي با همين موضوع است. همچنين در بخش ديگري از اين گزارش در مورد نحوه استفاده از تهيه‌كننده سه‌گانه ارباب حلقه‌ها آمده است: «بري اوسبورن» به عنوان سر تيم مشاوران و تيم تحقيقاتي متشكل از چند پژوهشگر اسلام‌شناس انتخاب شده است كه قرار است در توليد اين فيلم مشاركت داشته باشد!
هاليوود ريپورتر مدعي شده بودجه ساخت پروژه فيلم «مجيد مجيدي» حدود ۳۰ ميليون دلار (معادل ۱۰۰ ميليارد تومان) است، اين در حالي است كه قطري‌ها براي ساخت فيلمي مشابه اين، حدود يك ميليارد دلار به عنوان هزينه توليد در نظر گرفته‌اند.
مجيد مجيدي، كارگردان بزرگ‌ترين پروژه سينمايي كشورمان در واكنش به اقدام قطري‌ها و پاسخ گزارش «هاليوود ريپورتر» مي‌گويد: تمام تلاش ما در فيلم «محمد(صلي‌‌الله عليه‌و‌آله‌وسلم)» اين است كه قرائت حقيقي از دين اسلام براي دنيا نشان بدهيم؛ ديني كه براساس كرامت انساني بنا شده است و مهم‌ترين رسالت پيامبر آن زنده كردن اخلاق بوده‌، چيزي كه در دنياي امروز كمتر ديده مي‌شود. بنابراين از هر فيلمي كه مبتني بر اين نگاه باشد‌ استقبال مي‌كنيم، اما متأسفانه برخي اسلام را متحجرانه و همراه با خشونت نشان مي‌دهند؛ چيزي كه هيچ قرابتي با اسلام ندارد و نگران آن هستيم ديد خلاف واقعي به مخاطبان نشان داده شود. كارگردان «به رنگ خدا» در ادامه مي‌گويد: «هاليوود» الگوي خوبي براي ساخت فيلم پيامبر(ص) نيست و ‌اي كاش قطري‌ها براي ساخت اين فيلم از جهان اسلام كمك مي‌گرفتند. مطمئناً سينماي ايران هم به عنوان يكي از قوي‌ترين قدرت‌هاي سينمايي جهان اسلام حاضر بود در حوزه‌هاي تخصصي مثل «فيلمنامه و كارگرداني» تجارب بسيار زياد و مفيدش را در اختيار آنها بگذارد.
هر چند اين واكنش مجيدي در سطح يك كارگردان و سينماگري كه مشغول توليد اثري سينمايي درباره پيامبر اعظم(صلي‌الله عليه‌و‌آله‌وسلم) است قابل پيش‌بيني و وقوع است، اما به كار گرفتن تهيه‌كننده سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» كه در خدمت ترويج و تبيين نگاه صهيونستي – ماسوني است، آن هم به عنوان سرتيم مشاوران فيلم مورد نظر قطري‌ها به خوبي نشان مي‌دهد كه جهان اسلام بايد منتظر خلق يك پيامبر جديد باشد! اين نوع اقدامات موازي و بيشتر تخريبي درباره اسلام نابي كه كشورمان منادي آن است با همراهي و ائتلاف برخي كشورهاي عرب منطقه و غربي‌ها شكل مي‌گيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار