کد خبر: 516942
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۱
ايزابل كوتانت پير، وكيل فرانسوي پرونده شكايت ايران از هاليوود در خبرگزاري فارس:
«كوتانت پير» در ابتداي اين مراسم با اشاره به اقدامات هاليوود عليه ايران افزود: من وكيل فرانسوي و متخصص حقوق بين‌الملل هستم و معتقدم صهيونيست‌ها مي‌خواهند از طريق امكاناتي كه دارند ايران را تروريست جلوه دهند. وي با ملحوظ دانستن اينكه هاليوود و امپرياليسم از جمله سلاح‌هاي كشتار جمعي هستند كه ذهن انسان‌ها را نابود مي‌كنند، اظهار داشت: به خاطر صلابت و ابهت جمهوري اسلامي ايران يك موجي از فيلم‌هاي ضد‌ايراني به منظور تخريب چهره واقعي جمهوري اسلامي ايران را شاهد هستيم كه آزادگاني در جهان با آنها مخالف هستند. 

اين وكيل فرانسوي همچنين با بيان اينكه در حال حاضر فيلم‌هاي زيادي وجود دارندكه مسلمانان را هم‌رديف تروريست‌ها قرار مي‌دهند، ادامه داد: صهيونيست‌ها با اينگونه رفتارهاي خود و ارائه فيلم‌هاي ضد اسلامي، در ابتدا و قدم اول مسلمانان را تروريسم ناميدند و فاجعه‌بارتر اينكه حالا روي اين مسئله كه ايرانيان تروريست هستند، متمركز شده‌اند. اينها يك گروه ميليشيايي هستند كه اساساً رحم و انسانيت ندارند. صهيونيست‌ها و امپر‌ياليسم نمي‌خواهند كشورهايي كه روي پاي خود ايستاده‌اند به حيات مستقل‌شان ادامه دهند. 

وي ضمن اشاره به فيلم‌هاي توليد شده ضد ايراني عنوان كرد: فيلم‌هايي از قبيل «اورشليم شمارش معكوس»، «۳۰۰»، «بدون دخترم هرگز»، «آرگو» و «غير قابل‌تصور» مستقيم يا غيرمستقيم نشان مي‌دهد كه ايران با استخدام تعدادي تروريست قصد بمب‌گذاري هسته‌اي يا خرابكاري در دنيا به خصوص غرب را دارد. بنابراين محور شكايت ما فيلم «آرگو» نيست بلكه خط تخريبي عليه ايران است. همچنين هاليوود با توليد فيلم‌هايي مثل «ديكتاتور» و «نيم ساعت بعد از نيمه شب» سعي مي‌كند مسلمانان را وحشي نشان دهد. 

وي در ادامه اظهاراتش با اشاره به نگاه غالب سياسي معركه‌اي مثل مراسم «اسكار»خاطرنشان كرد: آرگو چون يك فيلم سياسي است در مراسم اسكار مي‌بينيم كه همسر اوباما در اين مراسم شركت مي‌كند كه اين نشان مي‌دهد قصد آنها صرفاً تبليغاتي و ارائه هرچه بيشتر اين فيلم تحريف‌آميز به دنيا است. ضمن اينكه حادثه‌اي كه در اوايل انقلاب اسلامي ايران اتفاق افتاد، آنقدر دور نيست كه از يادها رفته باشد يا دسترسي به اسناد آن سخت باشد و مي‌شود با روشن كردن حقايق به راحتي چهره غيرواقعي هاليوود و صهيونيسم را آشكار كرد. 

وي ضمن اشاره به فيلم آرگو گفت: در اين فيلم حقايقي از جمله ديدار آيت‌الله خامنه‌اي (رئيس‌جمهور وقت) با گروگان‌ها و آزادي زنان و سياه‌پوستان كه يك واقعيت مسلم است به تصوير كشيده نمي‌شود. همچنين در قالب اين فيلم به دروغ نشان داده مي‌شود كه انقلابيون ايران(دانشجويان پيرو خط امام(ره)‌) افرادي عصبي، بدوي و جنگجو هستند. 

كوتانت ادامه داد: هدف اصلي ما از طرح اين شكايت اين است كه غرب، هاليوود و صهيونيست‌ها از اين پس با ابزار سينما تاريخ ايران و كشورهاي ديگر را تحريف نكنند و افكار و اذهان مردم دنيا را با ايجاد يك پروپاگانداي رسانه‌اي با واقعيت‌ها روبه‌رو و مواجه كنيم. وي در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» در رابطه با اينكه در رسانه‌هاي غربي مطرح شده است كه شما مسلمان شده‌ايد و همچنين عنوان مي‌شود كه شما وكيل تروريست‌ها هستيد، گفت: من مسلمان نشده‌ام و داراي همان فرهنگ عمومي مردم فرانسه و «كاتوليك» هستم. البته زياد هم جنبه‌هاي ديني مذهب كاتوليك را دنبال نمي‌كنم. 

اينكه رسانه‌هاي صهيونيستي شروع كرده‌اند و من را وكيل تروريست‌ها مي‌نامند خيلي موضوع غريبي نيست و من از اين عبارات ناراحت نمي‌شوم. شما هم از اين واكنش‌ها غافلگير نشويد چون اين واكنش‌ها خيلي طبيعي است. من تجربيات زيادي دارم و خيلي به اين موضوع اهميت نمي‌دهم. شما از الان منتظر يك جنگ تبليغاتي باشيد و بدانيد كه غربي‌ها قطعا عليه من موضع خواهند گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار