کد خبر: 516211
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
فرمانده انتظامی ملایر خبر داد

به گزارش جوان، ابراهیم سعیدی در جمع خبرنگاران رویکرد ناجا را جامعه‌محوری و امنیت مردم خواند و اظهار داشت: ارتباط مردم با پلیس در کشور موجب بالا رفتن اعتماد مردم و مشارکت در برنامه‌های اجتماعی ناجا می‌شود.
وی ادامه داد: زمانی که اعتماد مردم بالا برود، سرمایه اجتماعی رشد یافته و این امر موجب افزایش همبستگی ملی خواهد شد.
فرمانده انتظامی ملایر، مشارکت مردم در همکاری با پلیس را احترام به قوانین و رعایت قانون‌گرایی در کشور برشمرد.
وی در خصوص عملکرد ۱۱ ماهه نیروی انتظامی ملایر خاطرنشان کرد: در راستای حل مشکلات مردم، پرونده‌های متشکله در واحد مشاوره با همکاری مشاوران و معاونت اجتماعی بوده و به مصالحه رسیده است؛ تعداد این پرونده‌ها ۶۶۳ مورد بوده و ۴۷۱ مورد به مصالحه و تنها ۱۹۲ مورد به مراجع قضایی ارسال شده است.
سعیدی ابراز داشت: در ۱۱ ماهه امسال، ۷۲۵ نفر به صورت خودمعرف به واحد مشاوره نیروی انتظامی مراجعه کرده و مشکلات خود را رفع کرده‌اند.
وی از انجام ۱۰۴ مورد کلاس‌های آموزشی نیروی انتظامی در مدارس و مراکز دانشگاهی در ۱۱ ماهه سال جاری در راستای آموزش‌های لازم انتظامی و امنیتی خبر داد و ابراز داشت: همچنین آموزش‌هایی نیز در روستاها برای آگاه‌سازی روستاییان انجام شده است.
فرمانده انتظامی ملایر از اجرای یکصد طرح پاکسازی نقاط مختلف شهرستان از جمله نقاط جرم‌خیز و آلوده به مواد مخدر در ۱۱ ماهه سال جاری توسط نیروی انتظامی ملایر خبر داد و گفت: در این راستا میدان کشاورز به عنوان آلوده‌ترین منطقه پاکسازی شد.
وی در ادامه از افزایش ۱۷ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر ملایر در مدت ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد ۱۳ باند تهیه و توزیع مخدر نیز کشف و منهدم شده است.
سعیدی از افزایش صددرصدی کشف عتیقه‌جات در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مشابه سال قبل خبر داد و بیان داشت: در کشف سیگارت ۱۳ درصد کاهش و در کشف انواع سرقت ۲۸ درصد افزایش داشته‌ایم.
سعیدی از افزایش ۳۵ درصدی کشفیات ماهواره در ملایر در این مدت نسبت به مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ۹۰ درصد قاتلان در ملایر شناسایی شده‌‍‌اند.
وی، بیشترین علت قتل‌ها را در ملایر اختلافات خانوادگی برشمرد و گفت: امسال آمار قتل در ملایر کاهش داشته و فقط چند مورد بوده است.
فرمانده انتظامی ملایر در ادامه به کاهش شش درصدی سرقت منزل اشاره کرد و گفت: سرقت مغازه ۶۰ درصد، سرقت بانک صددرصد، اماکن خصوصی ۲۱ درصد و اماکن اداری نیز ۲۵ درصد در مدت ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی افزود: در ۱۱ ماهه امسال سرقت موتورسیکلت ۳۴ درصد و سرقت داخل خودرو نیز ۳۷ درصد کاهش داشته است.
سعیدی از کاهش ۴۷ درصدی سرقت احشام در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در مجموع در همه سرقت‌ها ۱۷ درصد کاهش داشته‌ایم.
وی در ادامه از کاهش ۹۲ درصدی کلاهبرداری در ملایر در این مدت خبر داد و اذعان داشت: در شهرستان ملایر نسبت به مدت مشابه سال قبل، مرگ مشکوک ۵۹ درصد، جعل اسکناس و اوراق بهادار ۸۰ درصد کاهش یافته است و در سایر موارد مربوط به جعل نیز ۸۰ درصد کاهش داشته‌ایم.
وی از کاهش ۳۷ درصدی تصادفات درون‌شهری منجر به فوت خبر داد و تصریح کرد: در تصادفات برون‌شهری نیز ۱۱ درصد کاهش فوتی‌ داشته‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار