کد خبر: 516143
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، نيكلاس مادرو پيشتر به عنوان معاون هوگو چاوز رئيس‌جمهوري فقيد ونزوئلا فعاليت مي‌كرد. 

رهبر مخالفان در ونزوئلا اوايل روز گذشته اعلام كرد كه مخالفان اين مراسم سوگند را تحريم مي‌كنند. از جمله افرادي كه در اين مراسم شركت كردند مي‏توان به رافائل كوره‌آ رئيس‌جمهوري اكوادور اشاره كرد. مادرو در اين مراسم قول داد كه راه چاوز را در پيش بگيرد و در مسير اجراي سياست‌هاي رئيس‌جمهوري فقيد ونزوئلا گام بردارد. 

در همين حال اپوزيسيون ونزوئلا كه با مرگ چاوز احساس مي‌كند شايد بتواند بخت ديگري براي شكست دادن انقلاب بوليواري در انتخابات آتي داشته باشد، بدون در نظر گرفتن اينكه مادرو دستور شروع مقدمات انتخابات را صادر كرده است، ‌از هم اكنون كمپين انتخاباتي خود را با زير سؤال بردن مشروعيت نيكولاس مادرو به عنوان رئيس‌جمهور موقت اين كشور كليد زد.
«انريكه كاپريلس»، فرماندار ايالتي و رهبر ائتلاف مخالفان كه در انتخابات چند ماه پيش از چاوز شكست خورده بود، حق مادرو براي انتصاب به عنوان رئيس‌جمهور موقت را زير سؤال برد و در يك كنفرانس مطبوعاتي گفت: آيا واقعاً لازم است كه براي انتخاب شدن از قدرت سوء استفاده كنيد؟ مردم به شما رأي نداده‌اند آقا! 

بر اساس قانون اساسي، رئيس پارلمان «ديوس دادوكابلو» بايد قدرت را پس از چاوز در دست مي‌گرفت، اما در دادگاه عالي كه متشكل از وفاداران دولتي است اعلام شد مادرو تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري، به عنوان رئيس‌جمهور موقت فعاليت مي‌كند. كاپريلس با محكوم كردن اين حكم گفت: آنچه را دادگاه عالي انجام داد، من تقلب انتخاباتي مي‌دانم.
همزمان با شروع تبليغات اپوزيسيون، نيكلاس مادرو روز جمعه در مراسم اداي سوگند به عنوان رئيس‌جمهور موقت ونزوئلا از شوراي ملي انتخابات اين كشور خواست «فوراً» انتخابات رياست جمهوري در ونزوئلا را برگزار كند. 

روسيه نگران نقش‌هاي نفتي امريكا
روزنامه روسي پراودا نوشت: روسيه پس از ميلياردها دلار سرمايه‌گذاري در ونزوئلا، نبايد ابتكار عمل در اين كشور را به سادگي تقديم امريكا كند.
پراودا با شرح زندگينامه هوگو چاوز رئيس‌جمهور ونزوئلا نوشت: «هوگو چاوز كه ۱۳ سال ونزوئلا را رهبري كرد، روز سه شنبه بعد از ماه‌ها مبارزه با سرطان درگذشت. او كه بنيانگذار جنبش «سوسياليسم قرن ۲۱» بود، پيرو عيسي مسيح بود و اغلب بر اساس اين جمله از انجيل مي‌گفت: «رد كردن يك شتر از سوراخ سوزن راحت‌تر از اين است كه مخالفان در انتخابات بر چاوز پيروز شوند». اما بيماري بر چاوز پيروز شد و حالا بعد از مرگ او، چه چيزي براي روسيه تغيير مي‌كند؟ روسيه در دو سه سال گذشته پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري جدي را در زمينه استخراج نفت در ونزوئلا آغاز كرد و به دولت ونزوئلا چند ميليارد دلار وام براي خريد سلاح روسي داد. مسلماً به هيچ وجه نبايد ابتكار عمل را به امريكا داد، كشوري كه براي حذف فيزيكي هوگو چاوز كم هزينه نكرد و خيلي دلش مي‌خواهد بر بزرگ‌ترين ميادين اثبات شده نفت و گاز جهان دست بگذارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار