کد خبر: 516133
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
بازي مرگ و زندگي آلومينيوم و ذوب آهن

ضمن اينكه فولاد هم بعد از شكسته شدن ركورد شكست ناپذيري‌اش در خانه از گهر پذيرايي مي‌كند و فجر هم ميهمان نفت تهران است. 

راه‌آهن- پرسپوليس، ساعت ۱۷:۳۰
مهم‌ترين حاشيه بازي راه آهن- پرسپوليس، تقابل دايي با تيم سابقش است. دايي كه به واسطه اختلافاتي كه با كاشاني داشت، جدايي جنجالي از پرسپوليس داشت و حالا، در آستانه اين بازي، با كاشاني آشتي كرده اما اختلافاتش با سرخپوشان كه باعث و باني آن كاشاني بود، همچنان به قوت خود باقي است. 

دومين حاشيه اين بازي، بحث ميزباني راه آهن است؛ ميزباني‌اي كه به دليل مخالفت شوراي تأمين از اين تيم گرفته شد. هر چند از ابتدا هم مشخص بود اين بازي در آزادي برگزار مي‌شود و با برگزاري آن در اكباتان موافقت نمي‌شود اما راه آهني‌ها تلاش زيادي كردند كه تلاش‌هايشان هم البته همانطور كه انتظار مي‌رفت بي‌نتيجه ماند و سرانجام مجبور شدند بپذيرند كه اين بازي در آزادي برگزار شود.
در بازي رفت، سرخپوشان موفق شده بودند با نتيجه دو بر يك، از سد شاگردان دايي بگذرند و حالا ياران دايي به دنبال جبران مافات هستند، خصوصاً كه از دست دادن ميزباني انگيزه‌هاي آنها را چند برابر كرده است. اما واقعيت اين است كه راه آهن بسيار پر نوسان بازي مي‌كند، به همين دليل نمي‌توان با استناد به بازي‌هاي قبلي اين تيم گفت برابر سرخپوشان مي‌تواند موفق شود يا نه. اما پرسپوليس، بر خلاف حريف امروز خود، نيم فصل دوم، نتايج يكدستي گرفته است. ضمن اينكه گل‌محمدي علاوه بر طي كردن سيري صعودي، توانسته تيمش را بدون شكست جلو ببرد و در اين زمينه با قلعه نويي هم‌تراز است. اما حساب اين بازي، با توجه به حاشيه هايي كه به آن اشاره شد و حساسيت هفته‌هاي پاياني، از ساير بازي‌ها جداست. 

پرسپوليس در صورتي كه امروز بتواند از سد راه آهن عبور كند و نفت هم برابر فجر نتيجه لازم را نگيرد، به رتبه پنجم جدول صعود مي‌كند، خصوصاً كه سرخپوشان به دليل شكست ذوب آهن و صعود به مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي جام حذفي، از روحيه خوبي هم برخوردار هستند. اما راه آهن، در صورت پيروزي هم به رغم اينكه با مس و پرسپوليس هم‌امتياز مي‌شود، به دليل تفاضل گل كمتر، در همان رتبه هشتم مي‌ماند. 

اين شانزدهمين مصاف دو تيم است. در ۱۵ بازي گذشته، سرخپوشان شش مرتبه موفق به شكست راه آهن شده‌اند و سه مرتبه برابر اين تيم باخته‌اند و شش بازي نيز مساوي به پايان رسيده است.
از ديگر نكات اين بازي، بهبود مهدوي كياست. كيا كه مدت‌ها به دليل مصدوميت از ميادين به دور بود، حالا در صورتي كه يحيي صلاح بداند، مي‌تواند به ميدان برود. البته اگر در تفكرات گل محمدي براي بازي امروز جايي داشته باشد. رويارويي او و دايي نيز مي‌تواند يكي ديگر از نكات جالب توجه اين بازي باشد؛ بازي‌اي كه بايد مي‌تواند ركورد شكست‌ناپذيري پرسپوليس در نيم فصل دوم را حفظ كند يا به سود دايي و شاگردانش تمام مي‌شود. 

فولاد - گهر دورود، ساعت ۱۶
ركورد شكست ناپذيري فولاد، در خوزستان شكست؛ آن‌هم برابر نفت آبادان، يكي از تيم‌هاي قعر نشين جدول، شكستي كه باعث زياد شدن فاصله شاگردان فركي با مدعيان صدرنشيني شد. هر چند كه شكسته شدن اين ركورد شايد باعث شود فولادي‌ها بي‌محابا براي جبران اين نتيجه بازي كنند، خصوصاً كه پيروزي برابر گهر، خوزستاني‌ها را به بازگشت به جمع مدعيان و كسب سهميه اميدوار مي‌كند. اما نبايد فراموش كرد حريف امروز فولاد يكي ديگر از تيم‌هاي قعر نشين است كه براي حفظ بقا، از هيچ كوششي دريغ نمي‌كند و همين مسئله مي‌تواند باعث رخ دادن اتفاقات عجيب و غريب و دور از انتظار نظير بازي با نفت آبادان شود. اما بايد ديد فركي اجازه مي‌دهد تيمش يك بار ديگر طعم تلخ شكست را بچشد يا انتقام نفت را از ياران مايلي كهن مي‌گيرد. 

نفت - فجرسپاسي شيراز، ساعت ۱۶
نتيجه بازي نفت و فجر، بيش از اين دو تيم، براي سرخپوشان حائز اهميت است، زيرا در صورتي كه نفت نتواند شيرازي‌ها را شكست دهد، بايد جايگاهش را به ياران گل محمدي تقديم كرده و پله صعود سرخپوشان شود. نفت تهران هم در نيم فصل دوم باختي را تجربه نكرده بود اما هفته قبل، تراكتورسازان تبريزي، اولين باخت نيم‌فصل دوم را به شاگردان ابراهيم زاده تحميل كردند و حالا فجري‌ها مي‌دانند كه نفت ديگر آن تيم شكست‌ناپذير هفته‌هاي گذشته نيست. از طرفي برد پر گل فجر برابر آلومينيوم هرمزگان و پايان دادن به سه هفته ناكامي، روحيه شيرازي‌ها را تحت تاثير قرار داده و حالا ياوري اميدوار است كه جوانانش از عهده جوانان ابراهيم زاده بر آمده و چند پله‌اي در جدول رده بندي ليگ صعود كنند. البته بايد ديد ابراهيم‌زاده بعد از باخت به تراكتور، حاضر است يك شكست ديگر را آن هم در يك بازي خانگي تجربه كند. 

آلومينيوم- ذوب‌آهن، ساعت ۱۶
اما ديدار دو تيم ته جدولي آلومينيوم هرمزگان و ذوب آهن نيز يكي از بازي‌هاي حساس اين هفته است. شاگردان مظلومي كه با ۲۷ امتياز، در رتبه چهاردهم جدول ايستاده‌اند، به خوبي مي‌دانند حاشيه امنيت ندارند و هر آن ممكن است به رتبه‌اي پايين‌تر صعود كنند، خصوصاً كه شكست پر گل هفته قبل برابر فجر نيز شرايط اين تيم را بغرنج‌تر كرده است. از طرفي ذوبي‌ها هم شرايط خوبي ندارند و با يك امتياز كمتر از ميزبان امروز خود، جايگاه پانزدهمي جدول را در اختيار دارند و هر آن نيز ممكن است مجبور شوند جايگاه خود را با پيكاني كه يك رتبه پايين‌تر قرار دارد عوض كنند اگر قدر امتيازهاي بازي‌هاي پيش رو را ندانند. ذوبي‌ها بعد از باخت به پرسپوليس در يك چهارم جام حذفي، حالا روحيه چندان مناسبي هم ندارند و در صورتي كه نتوانند در بازي امروز خود را جمع و جور و امتيازهاي لازم را كسب كنند، بي‌شك كارشان در ادامه راه به مراتب سخت‌تر هم خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار