کد خبر: 515762
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۳
واكنش مايكل مور و اليور استون به مرگ رئيس‌جمهور ونزوئلا
به گزارش «جوان»، اليور استون، كارگردان مشهور امريكايي در صفحه توئيتر خود در واكنش به مرگ هوگو چاوز ضمن انتقاد از رسانه‌هاي امريكايي نوشت: «رسانه‌هاي امريكا حتي قبل از آنكه ما را به سمت جنگ عراق سوق دهند، به شدت در تلاش براي براندازي دولت هوگو چاوز بودند.»
اين كارگردان شهير امريكايي در ادامه مي‌نويسد: «امروز براي فقدان كسي سوگواري مي‌كنم كه قهرمان بزرگ مردم كشورش و نيز آن دسته از مردمي در سرتاسر جهان بود كه همچنان در تقلا براي يافتن جايگاهي براي خود در اين جهان بزرگ هستند. چاوز، منفور طبقات و اقشاري بود كه جايگاهشان در جهان تثبيت شده بود. او براي هميشه در تاريخ خواهد زيست. دوست من سرانجام در صلح ابدي آسوده خوابيدي. »
همچنين مايكل مور ديگر كارگردان مشهور امريكايي نيز در صفحه توئيتر خود در واكنش به مرگ چاوز نوشته است: «۵۴ كشور سرتاسر جهان به ايالات متحده امريكا اجازه دادند كه مظنونين را بازداشت و شكنجه كنند. امريكاي لاتين به لطف هوگو چاوز تنها نقطه‌اي از جهان بود كه به اين اقدام امريكا چراغ قرمز نشان داد. مايكل مور همچنين نوشته است: «هوگو چاوز اعلام كرد كه نفت متعلق به مردم است. او از نفت ۲ دلاري براي حذف ۷۵‌درصدي فقر در كشورش و نيز ايجاد سلامتي عمومي و ارتقاي وضعيت آموزش و پرورش بهره گرفت.»
مايكل مور در ادامه مي‌نويسد: «همين موضوع باعث شد كه او براي امريكا به شخصيتي خطرناك تبديل شود. با وجود اينكه چاوز رئيس‌جمهور منتخب مردم ونزوئلا بود، اما ايالات متحده كودتا عليه او را مورد حمايت خود قرار داد تا زمينه‌هاي براندازي حكومت چاوز را فراهم كند.» مور همچنين در صفحه توئيتر خود ادامه مي‌دهد: «شما ظرف چند روز آينده اخبار زيادي را درباره هوگو چاوز در رسانه‌هاي امريكا نخواهيد شنيد بنابراين به نظرم رسيد كه براي ايجاد تعادل به ذكر نكاتي درباره اين شخصيت ونزوئلايي اشاره كنم.»
مايكل مور در بخش ديگري از توئيت‌هاي خود مي‌نويسد: «در نهمين دوره از فستيوال فيلم ونيز به من و همراهانم خبر دادند كه هوگو چاوز درست در اتاق بالاي سر ما مستقر است و همين طور هم بود. ما با هم حدود يك ساعت صحبت كرديم. چاوز مي‌گفت خيلي خوشحال است كه سرانجام توانسته با شخصي ديدار كند كه بيشتر از او از شخصيت بوش متنفر است!»
گفتني است كه هوگو چاوز، رئيس‌جمهور ونزوئلا بامداد روز گذشته بر اثر ابتلا به بيماري سرطان درگذشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار