کد خبر: 514035
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
 العالم: ارتش مصر هشدار بي‌سابقه خود به گروه اخوان المسلمين را در واكنش به اتهامات اعضاي ارشد اين گروه به ارتش بيان داشت.

اعضاي ارشد گروه اخوان المسلمين ارتش را به دست داشتن در كشتار رفح در ماه اوت گذشته متهم كرد كه در جريان آن 16 نظامي مصري كشته شدند.

سرهنگ ستاد جنگ احمد محمد علي در صحفه خود در يكي از شبكه هاي اجتماعي در اينترنت گفت: ادعاي علي عبدالفتاح از اعضاي ارشد گروه اخوان المسلمين عليه شوراي نظامي - مبني بر اجراي عمليات رفح كه در آن 16 افسر و سرباز مصري در ماه رمضان گذشته كشته شدند – حرفي بيهوده است.

وي اين ادعا را "تلاش برخي از جريان‌ها سياسي و ديني براي درگير كردن ارتش مصر با مردم و كسب دستاوردهاي سياسي دانست بويژه كه ارتش از احترام و تقدير همه ملت مصر برخوردار است و همزمان از مقبوليت مردمي گروه اخوان المسلمين كاسته مي‌شود".

اين سرهنگ ستاد ارتش مصر تاكيد كرد: ارتش مصر حامي سربازانش است و حتي راضي نمي‌شود كه يكي از آنها زخمي شود و اين‌گونه اظهارات غيرمسئولانه را كه باعث خشم و نارضايتي دستگاه نظامي شده است، محكوم مي‌كند.
وي هشدار داد كه صبر دستگاه نظامي مدت زيادي ادامه نخواهد يافت.

حرب احمد محمد علي همچنين خواهان توضيح و عذرخواهي رسمي رهبران گروه اخوان المسلمين شد و عدم صدور بيانيه رسمي گروه اخوان المسلمين عليه اين اظهارات را محكوم كرد.
علي عبدالله الفتاح از اعضاي ارشد گروه اخوان المسلمين بنا به گزارش روز گذشته رسانه‌هاي خبري، به تازگی در جريان نشستي در مسجد الهدي والنور در شهر كفر الدوار در استان البحيره گفته بود: اعضاي شوراي نظامي حادثه حمله به 16 افسر و سرباز مصري در شهر رفح را به عنوان دامي عليه محمد مرسي رئيس جمهور تدارك ديدند اما او از اين (دام) استفاده كرد و ارتش را مبرا دانست.

اين درحالي است كه علي عبدالفتاح سپس وارد كردن اتهام به نيروهاي مسلح مصر مبني بر طراحي حادثه رفح را تكذيب كرد و گفت: من به ارتش مصر كه از خاك اين كشور دفاع كرده و مي‌كند كاملاً افتخار مي‌كنم.

وي در بيانيه روز دوشنبه خود گفت: آنچه منتشر شده است؛ دور از حقيقت و واقعيت است زيرا و هيچ انسان عاقلي نيست كه ارتش مصر را به طراحي حادثه‌اي عليه اعضاي خودش متهم كند.
علي عبدالفتاح افزود: چه بسا براساس برخي تحليل‌ها، بعضي از دشمنان كشور از خارج اين حادثه را در مرزهاي شرقي و در نزديكي مرز با فلسطين اشغالي بعد از گذشت چند روز از انتخاب محمد مرسي به رياست جمهوري طراحي كردند

ناظران معتقدند صرف نظر از اينكه دستگاه نظامي مصر اين توضيح را بپذيرد، اين تحول بر افزايش تنش ارتش با گروه اخوان المسلمين و نهاد رياست جمهوري تاكيد مي‌كند.

گفتنی است که اخوان مصر به شدت در تلاش است تا کنترل ارتش این کشور را به دست گرفته و آن را در خدمت اهداف کوتاه و بلندمدت خود درآورد، مساله‌ای که تاکنون با مقاومت و هشدارهای ژنرال‌های مصری مواجه شده و راه به جایی نبرده است.

پیش از این وزیر دادگستری مصر – که از اعضای اخوان است – تاکید کرده بود که علاوه بر اخوان المسلمین، تنها ارتش می‌تواند کشور را اداره کند و این خود نشان دهنده حساسیت رهبران اخوان به ارتش و نقش آفرینی آن در آینده مصر دارد که وحشت رهبران این جماعت را در پی داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار