کد خبر: 512556
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
بزرگ‌ترين بانك‌هاي منطقه آسيا در ليست زير دسته بندي شده است كه بيشترين بانك‌هاي برتر متعلق به كشور چين است.
اكثر اين بانك‌ها از تكنولوژي پيشرفته در خدماتشان استفاده مي‌كنند نظير معاملات آنلاين، كارت‌هاي اعتباري، انتقال آسان پول و...
بزرگ‌ترين بانك‌هاي برتر آسيا بر اساس تعداد كل شعبه‌ها، مبلغ كل سرمايه و تعداد كارمندان طبقه‌بندي شده‌اند.
اين ليست شامل بزرگ‌ترين بانك‌هاي آسيا مي‌باشد كه در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به روز شده است و عبارتند از:
۱ ـ بانك كوك مين كره‌جنوبي
بانك كوك مين كه با علامت اختصاري KB شناخته مي‌شود بزرگ‌ترين بانك از لحاظ كل مبلغ دارايي و سرمايه بازار سهام است كه در سال ۱۹۶۳در كشور كره جنوبي تأسيس شده است.
۲ ـ بانك دولتي هند
اين بانك بزرگ‌ترين بانك در هند و بانكي ملي است و خدمات مالي دولت متعلق به شركت دولتي است و دفتر مركزي آن در شهر بمبئي هند و در سال ۱۹۵۵ تأسيس شده است. اين بانك ۲۲۲ هزار و ۹۳۳ كارمند در سراسر دنيا با ۱۳۰۰۰شعبه دارد كه ۱۵۰ شعبه آن در كشورهاي ديگر واقع شده است. SBIعلامت اختصاري اين بانك است و به نقل از مجله فوربس يكي از مشهورترين شركت‌ها در دنيا مي‌باشد.
۳ ـ بانك توسعه شانگهاي پودونگ
بانك توسعه شانگهاي پودونگ بانك سهامي تجاري است و در سال ۱۹۹۳ تأسيس و دفتر مركزي آن در شهر شانگهاي كشور چين مي‌باشد و بالاي ۳۱ هزار كارمند دارد و درآمد خالص آن بالاي ۴۱۸ ميليون دلار است به طور مثال در سال ۲۰۰۶ درآمد خالص آن ۴۱۸ ميليون دلار بود.
۴ ـ بانك شين‌هان
اين بانك در سال ۱۸۹۷ تأسيس و همچنين اولين بانك كره‌جنوبي مي‌باشد و دفتر مركزي آن در شهر سئول كشور كره‌جنوبي است.
۵ ـ بانك تجارت چين
اين بانك يكي از بزرگ‌ترين بانك‌هاي كشور چين است، در سال ۱۹۸۷ تأسيس و دفتر مركزي آن در شهر شنزهن مي‌باشد و بالاي ۵۰۰ شعبه در چين دارد.
۶ ـ بانك ارتباطات چين
اين بانك پنجمين بانك بزرگ آسيا است كه در سال ۱۹۰۸ تأسيس شده است و درآمد كل اين بانك ۲۰ ميليارد دلار مي‌باشد نظير سال ۲۰۰۷. اين بانك بالغ بر ۷۹ هزار كارمند در سراسر كشور چين دارد.
۷ـ بانك چين
اين بانك بر اساس تعداد كل كارمندان سومين بانك بزرگ جهان است و در سال ۱۹۱۲ تأسيس شد كه جزو قديمي‌ترين بانك‌هاي چين مي‌باشد.
دفتر مركزي اين بانك در شهر بي‌جينگ كشور چين واقع شده است. بانك چين ۳۸۹ هزار و ۸۲۷ كارمند در داخل و خارج از اين كشور دارد و سرمايه كل اين بانك ۱۷۲۳ تريليون دلار است. اين بانك متعلق به دولت جمهوري مردم چين است و به عنوان برترين بانك سودآور دنيا ذكر شد است.
۸ ـ بانك كشاورزي چين
اين بانك شركت مالي عمومي است، بانك كشاورزي چين بزرگترين بانك دنيا از لحاظ تعداد كل كاركنان است و در سال ۱۹۵۱ تأسيس و دفتر مركزي آن در شهر بيجينگ كشور چين واقع شده است. اين بانك ۱۴۴ هزار و ۴۴۱ كارمند و بالغ بر ۲۴ هزار شعبه دارد.
۹ـ بانك عمارت چين
اين بانك چهارمين بانك بزرگ دنيا است كه در سال ۱۹۵۴ تأسيس و دفتر مركزي آن در شهر بيجينگ چين واقع شده است همچنين يكي از سودآورترين بانك‌ها در دنيا با سود ۹۲/۱۹ ميليارد دلار است. بانك عمارت چين ۳۱۱ هزار و ۲۲۲ كارمند در چين و سراسر دنيا دارد و مبلغ كل سرمايه اين بانك ۱۰۶۴ تريليون دلار است.
اين بانك ۱۳ هزار و ۶۲۹ شعبه داخلي دارد و شعبه‌هاي خارجي در شهرهاي اصلي برخي از كشورها داير شده است. بانك عمارت چين دومين بانك بزرگ دنيا از لحاظ ارزش بازارسهام است.
۱۰ ـ بانك صنعت و تجارت چين
اين بانك دومين بانك بزرگ دنيا از لحاظ تعداد كاركنان است، تعداد كل كاركناني كه در اين بانك مشغول به كار هستند ۳۹۴ هزار و ۸۰۱ نفر مي‌باشد. مبلغ كل سرمايه اين بانك ۰۴/۲ تريليون دلار است و درآمد خالص آن ۳۹/۲۴ ميليارد دلارمي باشد. اين بانك در سال ۱۹۸۴ تأسيس و دفتر مركزي آن در شهر بيجينگ كشور چين است. اين بانك خدماتش را در سراسر دنيا با بيش از ۱۸ هزار شعبه و ۱۰۶ شعبه خارجي ارائه مي‌دهد همچنين بزرگ‌ترين بانك دنيا از لحاظ سود و سرمايه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار