کد خبر: 511146
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۱
پيشواز دستگاه‌ها براي سال جديد

به گزارش «جوان»، همچنين علاوه بر اين اقدامات در عرضه بيشتر كالاها قرار است سيستم توزيع با جديت بيشتري نظارت شود و براي اين منظور نيز بسيج را به كمك گرفته‌اند تا سوء استفاده‌هاي موردي نيز كمتر به چشم بخورد. 

آغاز ذخيره‌سازي بنزين براي نوروز
بنابر اين گزارش، مصطفي كشكولي، مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در گفت‌وگو با ‌خبرگزاري فارس گفته است: هم اكنون شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي مشغول ذخيره‌سازي سوخت مورد نياز ايام نوروز است تا در طول اين روزها مشكلي براي مصرف‌‌كنندگان ايجاد نشود.
وي ادامه داد: همزمان با برنامه‌ريزي براي ذخيره‌سازي، توزيع و عرضه بنزين نوروزي، بايد تمامي جايگاه‌هاي گاز فشرده طبيعي CNG با پيشرفت اجرايي بيش از ۹۰ درصد تا پيش از نوروز امسال در مدار بهره‌برداري قرار بگيرد، تا ضمن افزايش تعداد جايگاه‌هاي سي ان جي در كشور مشكل سوخت رساني در اين زمينه نيز كاهش يابد. مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي خاطرنشان كرد: به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده است كه عمليات سوخت رساني در تمام مناطق و نواحي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي متوقف نشود. 

توزيع ۲۸۰هزارتن كالاي اساسي و ميوه
وزير صنعت، معدن و تجارت نيز همزمان با نزديك شدن به ماه پاياني سال و در آستانه سال نو وزير صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ريزي گسترده براي توزيع بيش از ۲۸۰ هزارتن كالاي اساسي و ميوه شب عيد از محل ذخاير خبر داد. 

به گزارش «جوان» به نقل از شبكه اطلاع رساني اين وزارتخانه، مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: اقلام با قيمت مناسب در ۳۱ استان كشور عرضه مي‌شود و با توجه به وجود ذخاير فراوان بخش‌هايي از آنها براي ماه‌هاي بعدي سال آينده باقي خواهد ماند. 

وي خاطرنشان كرده است: درحال حاضر ۲۰ هزارتن مرغ در سطح عرضه به قيمت هر كيلوگرم ۵ هزار و ۱۰۰ تومان براي مصرف كننده در شبكه سراسري درحال توزيع است وهمچنين توزيع گسترده برنج از طريق مباشران در سراسر كشور در حال انجام است. وزير صنعت، معدن و تجارت در مورد ۱۸۰ هزارتن كالاي اساسي پرمصرف و مورد نياز مردم براي شب عيد توضيح داد: دراين ايام ۷۰ هزار تن مرغ، ۳۰ هزارتن گوشت قرمز، ۳۰ هزار تن برنج، ۲۰ هزارتن روغن، ۳۰ هزارتن شكر ازطريق نمايشگاه‌هاي بهاره (عرضه مستقيم كالا)، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و مراكز فروش تا ۲۵ اسفند ماه توزيع مي‌شود.
وي ادامه داد: ۱۰۰ هزارتن ميوه ايام عيد نيز شامل ۶۰ هزار تن پرتقال و ۴۰ هزارتن سيب است كه تماماً از محل توليد داخلي تأمين شده است. 

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توافق و هماهنگي‌هاي انجام شده با سازمان‌هاي تعاون روستايي و ميادين ميوه و تره‌بار براي عرضه انواع محصولات كشاورزي و غذايي در ۱۳۲ ميدان دايمي و ۴۹ ميدان محلي گفت: در اين ايام اقلام كشاورزي و غذايي نياز مردم، با تخفيف‌هاي ويژه و به صورت كيفي ارائه خواهد شد. غضنفري گفت: توزيع كالاي اساسي و ميوه از ابتداي اسفندماه براساس جداول كنترل نظارت استان‌ها در سراسر كشور و بر مبناي تاريخ مورد نظر مسئولان استاني آغاز و تا نوروز سال آينده ادامه خواهد داشت. وي افزود: در نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا، اصناف و توليد‌‌كنندگان كالاهاي خود را با تخفيف ويژه ارائه خواهند كرد و همچون گذشته نيز دستگاه‌هاي مسئول، اقلامي همچون گوشت مرغ، گوشت قرمز، ميوه و مركبات ذخيره‌سازي شده، برنج، شكر و روغن مورد نياز مردم را با نرخ‌هاي پايين‌تر از بازار در اختيار مردم قرار مي‌دهند. 

پيش‌فروش اينترنتي بليت اتوبوس
همچنين پيش‌فروش اينترنتي بليت اتوبوس‌هاي نوروزي از امروز ۲۳ بهمن‌ماه و پيش‌فروش حضوري بليت اتوبوس از ابتداي اسفند‌ماه آغاز مي‌شود. طرح نوروزي جابه‌جايي مسافر از ۲۴ اسفندماه ۹۱ آغاز و تا ۱۶ فروردين ماه ۹۲ ادامه دارد. شركت و مؤسسات حمل و نقل مسافر در اين ايام از حداكثر ظرفيت ناوگان تحت پوشش خود براي ايام پيك تقاضا و همچنين مسيرهايي كه حجم بالايي از جابه‌جايي مسافر را دارند استفاده مي‌كنند. همچنين نرخ بليت اتوبوس در راستاي جبران سفر‌هاي يك‌سرخالي ناوگان، تنها براي اين ايام يعني از ۲۴ اسفند ماه ۹۱ تا ۱۶ فروردين ماه ۹۲، با حداكثر ۲۰ درصد افزايش مواجه است و پس از ۱۶ فروردين، نرخ‌ها‌ به حالت قبلي خود برمي‌گردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار