کد خبر: 510723
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۴
سكه 120هزارتومان و دلار 130تومان ارزان شد،كاهش‌ها ادامه دارد
در پي اعلام برنامه‌هاي جديد ارزي دولت و مجلس و آغاز دور جديد پيش‌فروش سكه در آينده‌اي نزديك، كاهش قيمت انواع ارز و سكه در بازار آغاز شده است. به گزارش مهر، ساعت ۱۳ و ۳۰ دقيقه ديروز چهارشنبه قيمت سكه تمام بهار آزادي با ۱۲۰ هزار تومان كاهش نسبت به ديروز در همين زمان، به يك ميليون و۴۵۰ هزار تومان كاهش يافته است. از بازار ارز هم خبر مي‌رسد در پي اعلام برنامه جديد ارزي دولت و مجلس، قيمت دلار در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقيقه روز چهارشنبه با ۱۳۰ تومان كاهش نسبت به ديروز در همين زمان، به ۳ هزار و ۷۵۰ تومان رسيده است. البته تعدادي از صرافان از درج قيمت انواع ارز و سكه در تابلوي قيمتي خود، خودداري كرده‌اند تا مانع از كاهش بيشتر قيمت‌ها در اين بازار شوند. فعالان بازار ارز و سكه پيش‌بيني مي‌كنند كه سقوط قيمت انواع ارز و سكه در روزهاي آينده ادامه خواهد داشت. در حال حاضر قيمت يورو در بازار ۵ هزار و ۱۰۰ تومان، پوند ۶ هزار تومان و درهم هزار و ۶۰ تومان است. 

دلار ۲۲۰۰ تومان مي‌شود
همچنين طرح جديد ارزي در زيرمجموعه‌هاي دولت با محوريت بانك مركزي در مرحله كارشناسي است كه در صورت تصويب نهايي، نرخ دلار در بازار تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان كاهش خواهد يافت. براساس اين گزارش، طرح ارزان‌سازي نرخ ارز در زيرمجموعه‌هاي دولت با محوريت بانك مركزي مراحل كارشناسي را مي‌گذراند و هدف از آن، مقابله با سفته‌بازي و حذف رانت‌ها از بازار ارز است. براساس اين طرح و در صورت موافقت مقامات ارشد اجرايي و اقتصادي كشور، نرخ دلار در بازار تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان كاهش خواهد يافت. در اين طرح، حاكم شدن شرايط جديد بر بازار ارز از نظر خريد و فروش (ممنوعيت خريد و فروش ارز خارج از ضوابط جديد) پيش‌بيني شده است، ضمن اينكه در اين راستا قرار است مأموريت‌هاي جديدي به دستگاه‌هاي مختلف محول شود. 

در همين حال، روز گذشته نيز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با ۱۴۰ رأي موافق، با يك فوريت با طرحي براي مقابله با اخلال ارزي و نحوه مجازات اخلالگران موافقت كردند. در صورت تصويب نهايي اين طرح، بانك مركزي موظف مي‌شود به منظور پيشگيري و كنترل بازار مبادلات غيرمجاز ارز ظرف دو ماه از تصويب اين قانون سامانه ثبت معاملات ارزي را ايجاد و امكان صدور كد رهگيري را فراهم كند. بر اساس اين طرح، هر فردي در بازار غيررسمي اقدام به معامله ارز كند به دو تا پنج سال و در مبادلات كلان به پنج تا ۱۰سال حبس محكوم مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار