کد خبر: 510690
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶
رئیس منطقه 4 سازمان بازرسی کل کشور:
به گزارش جوان از همدان، اکبر عابدی در همایش نقش نخبگان و شوراها در ارتقا نظام سلامت اداری با بیان اینکه یکی از فرآیندهایی که هر حکومتی برای اجرای فرامین دارد، نظارت است، اظهار داشت: دستگاه نظارت موجب اعتماد عمومی و مردمی می‌شود که سیستم اداری کشور تحت کنترل و رعایت ضوابط قانونی شود.
وی با اشاره به سه سال گذشته ستاد منطقه چهار کشور خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۷ هزار ۲۳۷ گزارش بازرسی، در بازرسی‌های انجام شده به منطقه واصل شده است.
رئیس منطقه ۴ سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۵۴۸ گزارش بازرسی انجام شده به منطقه ارسال شده اما همه بازرسی‌های ما منجر به خروج گزارش نبوده چرا که برخی مختومه شده و بایگانی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۵۷ پرونده و گزارش بازرسی در ستاد منطقه ۴ رسیدگی شده است، افزود: در ۱۰ ماهه امسال نیز ۴۶۸ گزارش رسیدگی شده است.
عابدی با بیان اینکه ۴۹۰ پرونده از ابتدای فعالیت منطقه تاکنون رسیدگی شده است، بیان داشت: ۱۸۰ مورد گزارش پرونده در مدت ۱۰ ماهه به دستگاه‌ها، وزارتخانه و مراجع ذی‌ربط توسط منطقه ارسال شده است.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد گزارش از سال شروع فعالیت منطقه، ۹۸۸ نفر به مراجع مختلف قضایی، انتظامی برای رسیدگی به تخلفات اداری معرفی کردیم و در طی ۱۰ ماهه ۳۳۰ نفر که رقم بالایی است، به مراجع قضایی ارسال شده است.
رئیس منطقه ۴ سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: تعدادی از گزارش‌ها را نیز در ردیف گرفتیم و تعدادی را با اصلاح و تذکر رسیدگی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: با شدت برخورد و عدم اغماضی که از گذشته تاکنون داشتیم، به مدیران کمک کردیم آن جا که تنگنا و گیرهای قانونی دارند، مشکلشان را حل کنیم اما خلأ ما اینجاست که برخی‌ها گویی باید به ملک مقرب مجهز باشند تا در چارچوب قانون حرکت کنند.
عابدی در پایان اذعان کرد: مسئله‌ای که می‌تواند به حلقه نظارتی و تکمیل این حلقه کمک کند، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان شوراها و تشکل‌های مردم‌نهاد است که امیدواریم به نظارت مفید و مؤثر منجر شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار