کد خبر: 510682
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:
به گزارش جوان از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در همایش نقش نخبگان و شوراها در ارتقاء نظام سلامت اداری با بیان اینکه مردم ایران به لطف خداوند با بصیرت خود توانستند چنین انقلاب نابی را برپا کنند، افزود: امروز پس از گذشت ۳۳ سال از انقلاب اسلامی ایران، انقلاب ما عوارض و سختی‌های زیادی را دارد که بخشی به خاطر در اوج بودن آن است چرا که وقتی چیزی در اوج باشد، برای آن موانع ایجاد می‌کنند.
وی با بیان اینکه انقلاب حرکتی به سمت قله‌هاست، بیان داشت: حرکت به سمت قله‌ها نیازمند بکارگیری انسانیت برای رساندن به اوج است تا بتواند کمال و عظمت را به بلوغ نزدیک کند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دشمنان حق و عدالت، دشمنان ما هستند، افزود:‌ آن‌هایی که منافع بی‌شمار و رفتار لجام‌گسیخته خود را در هر عرصه‌ای به نمایش می‌گذارند، دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند.
وی تصریح کرد: اگر امروز سردمدار کفر سرسختانه علیه انقلاب ما به پا خاسته است، صلابت انقلاب و طهارت انقلاب است که تمام معادلات جهانی را بر هم زده و همین عزت موجب حفظ جایگاه انقلاب اسلامی شده است.

* دشمنی‌ استکبارگران نشانه توفیق راه انقلاب است
پورمحمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جهان‌خواران و متجاوزان که انسان‌های ضد فرهنگی هستند، دشمنی‌ترین رفتار را علیه ما به کار می‌برند، خود نشان از این دارد که انقلاب ما راه صحیح خود را پیدا کرده و همین موجب رنجوری دشمنان شده است.
وی با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر شدت دادن به تحریم‌های فلج کننده علیه ایران، خاطر نشان کرد: تحریم فلج‌کننده‌ای که هنوز آنها منتظر وقوع آن هستند، تاکنون کاری از پیش نبرده بلکه ایران توانسته کانون‌های دنیا را نشانه بگیرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه ابولهب‌ها و ابوسفیان‌های تاریخ تا آخرین لحظه دست از دشمنی بر نخواهند داشت، گفت: ما راه خود را پیدا کرده‌ایم و همواره دشمنی‌های استکبارگران را نشانه توفیق راهمان می‌دانیم.

*نخبه‌پروری فرهنگ جا افتاده‌ای در کشور ماست
وی با بیان اینکه برخی از مشکلات ما ناشی از اقدامات خود ماست، گفت: عملکرد نامطلوب، عدم عملکرد خوب اجرایی، مشورت‌های ناصحیح و ... مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند که باید با تحلیل و بررسی در جهت رفع آن بر آییم.
پورمحمدی با بیان اینکه انقلاب در نخبه‌پروری نقش بسیار ارزشمندی داشته است، افزود: امروز با سرعتی که در تولید علم کشور مشاهده می‌شود، توانسته‌ایم رتبه نخست سرعت تولید علم را کسب کنیم، هرچند با افق علمی دنیا فاصله زیادی داریم اما سرعت بالایی در رسیدن به آن داریم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه فرهنگ نخبه‌پروری در کشور ما جا افتاده است، افزود: علم‌آموزی مقوله تثبیت شده‌ای در کشور ماست به طوری که یکی از ویژگی‌های ممتاز نظام ما این است که مسئولان ما باید از دانشمندان باشند که ولی فقیه نیز در رأس آن قرار دارد.

* ما در کشور به دلایل فرهنگی گیر قانون‌پذیری داریم
وی در ادامه اعمال افراد را همراه با عقلانیت، تدبیر و علم دانست و گفت: شوراهای شهر باید همواره در این راستا حرکت کنند.
پورمحمدی با بیان اینکه نظارت یکی از وظایف مغفول مانده شوراهاست، افزود: هیچ جامعه‌ای بدون نظارت به نتیجه نمی‌رسد به طوری که هرچه از نظارت فاصله بگیریم مشکلات بیشتر می‌شود و همین عدم ضابطه‌مندی منجر به اختلاف و دعوا می‌شود.
وی با بیان اینکه ما در کشور به دلایل فرهنگی گیر قانون‌پذیری داریم، بیان داشت: برخی افراد با وجود برخورداری از هوش بالا و به اصطلاح زرنگی خود، قانون را دور می‌زنند در حالی که نخبه کسی است که متعهد بوده و اصول قانون را بپذیرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: در این چند سال اخیر با زیاد شدن مشکلات کشور، برخی به دنبال پرکردن جیب‌‌های خود شدند زیرا خود را فردی باهوش، باسواد و زرنگ می‌دانستند در حالی که آنها نخبه نبودند زیرا متعهدانه عمل نکردند.
وی عدم قانون‌پذیری را مشکل اصلی کشور دانست و یادآور شد: نظارت در حوزه دولت باید بیشتر باشد که این نظارت وظیفه اصلی مجلس است و شوراها باید نظارت را در اولویت خود قرار دهند.
پورمحمدی نهادینه‌سازی نظارت‌پذیری را بسیار مهم برشمرد و افزود: سازمان بازرسی تنها نمی‌تواند بازرسی را انجام دهد، چرا که نظارت امری عمومی است و همه باید در جامعه قیام کنند.

*با ارتکاب اشتباه بر طبل ناصحیح نکوبیم
وی با بیان اینکه یک عده هنوز نظارت‌پذیر و قانون‌پذیر نیستند، افزود: برخی بی‌پروا، جسور و هنجارشکن عمل می‌کنند که باید خود به فکر باشند، چرا که مخل جامعه اسلامی هستند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اذعان کرد: انضباط اجتماعی باید با رعایت قانون و نظارت‌پذیری در جامعه باشد که باید تلاش کنیم، این فضا در جامعه شکل گرفته و این فرهنگ را به جامعه تسری بخشیم.
وی با بیان اینکه شوراها، شورای شهرداری نیستند، متذکر شد: اکنون ما از شوراها عملکرد محدودی را طلب می‌کنیم در حالی که شورا باید کل اماکن سکونتگاهی و مدنی را نظارت کند و به همه ابعاد از جمله فرهنگی، اجتماعی، مبلمان شهری، بهداشت و سلامت شهر توجه داشته باشد.
پورمحمدی با بیان اینکه در انتخابات فردی که قابل پیش‌بینی باشد، باید انتخاب شود، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری باید کسی را انتخاب کنیم که ضریب خطای پائینی داشته باشد و کشور را به دست نخبگان، پاک‌دستان و دلسوزان اداره کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه باید فرهنگ قانون‌پذیری و نظارت‌پذیری را در خود نهادینه کنیم، یادآور شد: ما اگر اشتباهی می‌کنیم به آن پی برده و بر طبل ناصحیح نکوبیم بلکه آن را قبول کرده و در صدد رفع آن برآئیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار