کد خبر: 510273
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان:
به گزارش جوان از همدان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در جلسه نشست بصیرتی مسئولان هیئت‌‌های مذهبی استان همدان با بیان اینکه بانوان در جامعه تحول‌ساز هستند، به افزایش جمعیت این قشر از جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: این وضعیت علاوه بر ایجاد فرصت می‌تواند تهدیدهایی را نیز اجرا کند که برای برطرف کردن این آسیب‌ها باید این جامعه هدف را آموزش داد.
وی با بیان اینکه تکنولوژی‌های روز دنیا، ماهواره‌ها و فضای سایبری هر روز آسیب‌های زیادی را برای جمعیت زنان به بار می‌آورد عنوان کرد: رویکرد آموزشی ما با ۳۰ سال گذشته باید متفاوت باشد نباید مسیر نگا‌همان را در در چند سال پیش تنظیم کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: با نگاهی به گذشته می‌توانیم این موضوع را به راحتی بسنجیم که در گذشته حضور زنان در مجامع علمی بسیار کم اما در حال حاضر درصد بسیار بالایی از زنان ما در مراکز علمی و دانشگاهی هستند و این نشان از این دارد که باید افق دیدمان را باید تنظیم کنیم.
وی با اشاره به مقایسه خیزش علمی دختران دانشجو در حال حاضر با دختران گذشته خاطرنشان کرد: با توجه به خیزش علمی دختران دانشجو، باید سرعت تبلیغات دینی نیز افزایش پیدا کند در صورتی که مبلغان در این راستا به صورت سینه‌خیز حرکت می‌کند و وجود این فاصله برای جامعه سرطان‌زا است.
آزادی‌خواه با بیان اینکه به طور قطع باید در حوزه تبلیغ سرعت خودمان را جامعه تنظیم کنیم، ادامه داد: نکته‌ای که بعد از ضرورت تنظیم سرعت مطرح می‌شود محتوابخشی به سرعتی است که باید تنظیم کنیم و بر اساس آن پیش رویم.
وی با تأکید بر اینکه ما مسئول جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: مقابله با مقوله بدحجابی و عفاف و حجاب و فرقه‌های نوظهوری که برای انحراف فکر جوانان ما بوجود آمده است، را باید در دستور کار قرار داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خطاب به جمع خانم‌های مبلغ حاضر در جلسه یادآور شد: چقدر به خوابگاه‌ها، دبیرستان‌ها و... رفتیم و پای سخنان جوانان نشستیم تا به مسائل دینی و شرعی آنان جواب بدهیم؟ چرا که فردی از جنس خود دختران باید مسائل را بیان کند ولی ما در این زمینه‌ها کم کار کردیم.
وی تصریح کرد: مرکز مقابله با تهاجم فرهنگی در جامعه خوابگاه‌ها، دانشگاه‌ها، پارک‌ها و مکان‌های عمومی است که باید به آن توجه داشته باشیم.
آزادی‌خواه اضافه کرد: نگاه ما در مقابله با تهدیدها باید تهاجمی باشد تا بتوانیم تأثیرگذار باشیم و اگر با نگاه تدافعی در جامعه کار کنیم در آن صورت با مشکل مواجه می‌شویم.
وی در خصوص آموزش مباحث زندگی با اقتباس از قرآن خاطرنشان کرد: مردم ما سبک زندگی را بلد نیستند و باید دید ما چقدر توانستیم مردم را با مسائل زندگی از کوچکترین و بزرگترین مسائل با اقتباس از قرآن آشنا کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان سخنانش در بحث آسیب‌شناسی مداحی و مبلغان گفت: باید در مقابل هر کس که به مبلغان دینی و اهداف آنان خدشه وارد می‌کند، ایستادگی کنیم و نگذاریم که به این قشر ضربه وارد کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار