کد خبر: 507620
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۸
مراقب سند ملك خود باشيد

به گزارش «جوان»، برخي از مشاوران املاك به منظور جوش خوردن معامله و كسب حق كميسيون از طرفين معامله با دستكاري سند و كم كردن عمر بناي ساختمان سعي در اخذ وام ۲۰ ميليون توماني از بانك مي‌كنند اين در حالي است كه چنين اقدامي جعل سند به شمار مي‌آيد.
در اين ميان اگر متصدي بانك متوجه مخدوش بودن سند شود نه از وام خبري است و نه از سند.
يكي از مشاوران املاك واقع در محله ميدان جمهوري تهران كه يد طولايي در چنين اقداماتي دارد و مشكلات عديده‌اي را براي مراجعان به اين بنگاه تا كنون ايجاد كرده است، بعد آنكه مبايعه‌نامه را تنظيم مي‌كند و حق كميسيون خود را كامل از طرفين دريافت مي‌گيرد، به بهانه اخذ تسهيلات ۲۰ ميليوني نيز وجهي را از خريدار مي‌گيرد و پس از آنكه سند را دستكاري مي‌كند و بانك نيز با هوشياري دست رد به سينه اين گيرنده وام مي‌زند به مشتريان خود مي‌گويد كه سند گم شده يا به سرقت رفته است.
اين درحالي است كه براساس تحقيقات به عمل آمده توسط «جوان»، سند اينگونه معاملات به دليل دستكاري و مخدوش شدن به خريدار يا فروشنده نيز تحويل نمي‌شود و پيوسته به طرف معامله مي‌گويند كه سند گم شده و برويد درخواست سند المثني كنيد.
تحقيقات صورت گرفته بيانگر آن است كه اين اقدام به رويه‌اي در برخي از مشاوران املاكي بدل شده است كه با مخدوش كردن سند شانس خود را براي اخذ تسهيلات ۲۰ميليوني امتحان كرده و پس از آنكه تير آنها به سنگ مي‌خورد و متصدي بانك متوجه مخدوش بودن سند ملك مي‌شود، به طرفين معامله مي‌گويند كه سند گم شده يا به سرقت رفته است. براساس اين گزارش موارد مشابهي‌ مانند مورد فوق در بسياري از بنگاه‌هاي مشاوره املاك در حال وقوع است كه بهتر است مسئولان در اين رابطه چاره‌انديشي كنند.
حال بهتر است مقام‌هاي نظارتي و بازرسي ضمن ورود به اينگونه موارد و لغو مجوز فعاليت چنين مشاوران املاكي كه سعي دارند با جعل اسناد رسمي درآمد كسب ‌ كنند، ريشه اينگونه فعاليت‌ها را از بين ببرند. اتحاديه املاك كشوري نيز به نظر مي‌رسد به دليل عدم نظارت دوره‌اي و برخورد قاطع با چنين مواردي فرصتي را در اختيار چنين جاعلاني كه متأسفانه از اعضاي اتحاديه املاك نيز مي‌باشند، قرار مي‌دهد تا اين افراد همچنان به كارخود ادامه دهند.
اين رسانه از افرادي كه طي ماه‌هاي اخير با مواردي مشابه مورد فوق در بنگاه‌هاي مشاوره املاك روبه‌رو شده‌اند، درخواست مي‌كند شكايت تنظيم كنند زيرا عدم توجه به اين‌گونه موارد موجب مي‌شود فردا روزي نيز اين اتفاق براي ارباب رجوع ديگري رخ دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار