کد خبر: 506796
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۷
فرماندار مرودشت خبر داد
سید یدالله حسینی در چهاردهمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی که با حضور اعضا و رؤسای بانک‌های عامل در فرمانداری این شهرستان برگزار شد از تصویب ۵۴ طرح به ارزش ۶ میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌ها در زمینه تولیدات دامی، صنایع، باغبانی، برق‌رسانی و تجهیز چاه‌ها و بانک نشا فعالیت می‌کنند که می‌توانند زمینه اشتغال‌زایی بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰ نفر را غیر مستقیم ایجاد کنند.
رئیس کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی مرودشت تصریح کرد: از ابتدای شروع این طرح در این شهرستان تاکنون ۳۳۷ طرح به ارزش ۱۶۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان به تصویب نهایی رسیده و تسهیلات آن به متقاضیان پرداخت شده و یا در حال پرداخت است.
فرماندار مرودشت از همگرایی و هم‌افزایی روسای بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات تقدیر و اضافه کرد: با توجه به سطح بالای درخواست‌ها و جذب اعتبارات، انتظار ما بیش از این است که روسای بانک‌ها در زمینه تسریع و تسهیل پرداخت‌ها حداکثر تلاش را بکنند.
حسینی یکی از موانعی که موجب کندی ارائه تسهیلات به متقاضیان طرح شده را عدم تهیه وثیقه بانکی دانست و تصریح کرد: یکی از موانع جدی عدم تحقق اخذ تسهیلات از سوی ارائه دهندگان طرح توسعه کشاورزی در این شهرستان نداشتن وثیقه و ضامن از سوی آنان است.
فرماندار مرودشت تصریح کرد: در صورت عدم چاره‌اندیشی اساسی از سوی مسئولان و عدم جایگزین کردن اسناد و مدارک تضمین وام و رفع موانع و مشکلات، تعداد بسیاری از کشاورزان مجبور به انصراف می‌شوند و این کارگروه نیز به ناچار افراد دیگر را جایگزین می‌کند و به یقین این طرح عظیم با چالش جدی روب‌هرو شده و ممکن است از مسیر اصلی و پیش بینی شده خارج شود.
این مسئول در پایان اضافه کرد لازم است با همکاری و همفکری و استفاده از حداکثر توان تلاش کنیم تا تمام اعتبارات تخصیص یافته جذب شود و ضمن ایجاد اشتغال رونق اقتصادی و رضایت‌مندی حداکثری را در مردم به وجود آوریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار