کد خبر: 497542
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۱
دفاع علي كفاشيان از عملكرد فدراسيون فوتبال در برابر انتقادات
ماني سعيدي
او همچنين از مجموعه فدراسيون به رغم ناكامي‌هاي فوتسال، جوانان و تيم ملي دفاع مي‌كند و معتقد است كه او دارد هزينه استقلال خودش را مي‌دهد و بيشتر انتقادها از فدراسيون بيشتر از ‌آنكه از روي دلسوزي باشد جنبه انتقام‌جويي دارد. دفاعيه كفاشيان در حالي است كه چند ساعت قبل از اينكه مصاحبه رئيس فدراسيون فوتبال روي خروجي ايسنا قرار بگيرد، بينندگان برنامه ۹۰ در نظر‌سنجي اين برنامه با آراي ۷۸ درصدي‌شان، فدراسيون فوتبال را كه در رأس آن علي كفاشيان قرار دارد به عنوان عامل اصلي ناكامي تيم ملي فوتبال انتخاب كردند تا ثابت شود آن‌طور هم كه علي كفاشيان اعتقاد دارد او عملكرد قابل دفاعي در فدراسيون ندارد. با وجود اين رئيس فدراسيون فوتبال ديروز در گفت و گويي مفصل با ايسنا درباره اتفاقات دو هفته اخير فوتبال ايران كه همراه با ناكامي بوده صحبت كرده است. 

رسانه‌ها مي‌خواهند من بروم نه مردم!
در روزهايي كه خيلي‌ها مي‌گويند رفتن علي كفاشيان دواي درد فوتبال است او با رد اين درخواست مي‌گويد: «الان خيلي زوم كرده‌اند روي اينكه مقصر همه مشكلات كفاشيان است. بعضي‌ها هم احساساتي شده‌اند و يك سري از مسائل را عليه فدراسيون مي‌گويند. اما واقعاً آيا مشكل اصلي فوتبال ما كفاشيان است؟ واقعاً مشكل فوتبال ما اين است؟ يعني اين فوتبال روي شاخ كفاشيان مي‌چرخد؟! يا اينكه نه اين مشكل، متعلق به همه فوتبال ماست؟ بايد ببينيم مشكل واقعي چيست و چه تصميمي به صلاح فوتبال كشورمان است. هر موقع تيم ملي مي‌برد كاري ندارند كه فدراسيون هست يا نيست، كارش را انجام مي‌دهد يا نمي‌دهد. اما اينكه بعد از يك باخت بخواهند همه هجمه‌ها و ايرادات را به مديريت فدراسيون مربوط بدانند، درست نيست. مديريت فدراسيون صاحب دارد. چه كسي است صاحب آن؟» 

رئيس فدراسيون فوتبال اين هجمه‌هاي عليه فدراسيون را فرافكني رسانه‌ها مي‌داند و اين طور ادامه مي‌دهد:«معتقدم بعضي از رسانه‌ها فرافكني مي‌كنند. آنها با بزرگ‌نمايي سعي مي‌كنند باخت‌ها را به گردن كل فدراسيون فوتبال بيندازند. فدراسيون فوتبال به خاطر تغيير مديريت‌ها در يكسري مقاطع، خودش به اندازه كافي مصيبت و زجر كشيده است. زمان دادكان را كه ديديد چطور با او برخورد كردند! بعد از آن چقدر از تبعاتش براي اين فدراسيون بود. پس اين اتفاقات نبايد ديگر بيفتد، اگر هم قرار است بيفتد همان رسانه‌هايي كه به اين مسائل اعتقاد دارند نيايند قلب سياه‌شان را بزرگ كرده و به مردم نشان دهند. آنها بايد طرح‌شان را بگويند.» 

كفاشيان، معتقد است كه استعفاي او به نفع فوتبال نيست:« مي‌خواهم بر اين نكته تأكيد كنم كه اگر امروز به نفع فوتبال مي‌دانيد كفاشيان برود و مي‌گوييد برو برو برو، خب بعدش چي؟ بعدش را هم تعريف كنيد! بعد از كفاشيان چه پروسه‌اي طي ‌شود تا فدراسيون دوباره به بحران نيفتد، روي پاي خودش بايستد و به جلو برود؟ آيا در كشورهاي پيشرفته اين طور نيست كه اگر قرار بر رفتن يكي باشد، اين كار به آرامي صورت مي‌گيرد؟» 

او بر خلاف نظر مردم در نظر سنجي برنامه نود كه فدراسيون فوتبال را مقصر اصلي ناكامي تيم ملي دانسته‌اند رفتنش را خيانت به فوتبال مي‌داند:«فدراسيون ممكن است در بسياري از موارد ضعف داشته باشد كه ما هم بايد آنها را شناسايي و برطرف كنيم اما اگر قرار باشد يك رئيس فدراسيون با يك باخت برود و با يك برد بماند، اين خيانت به فوتبال است. نه فيفا و نه هيچ جاي دنيا هم اين را نمي‌پذيرد. رئيس فدراسيون بر اساس يكسري ضوابط و دلايلي بايد بيايد و طبق دلايل و ضوابط ديگري هم برود. اينكه يك رئيس فدراسيون به خاطر باخت تيم ملي بخواهد برود فردا هر رئيسي بيايد و يك باخت بدهد مي‌خواهند بگويند تو هم برو تا يكي ديگر بيايد! اين به ساختار و شالوده فوتبال لطمه مي‌زند.»
كفاشيان درباره اينكه قرار گرفتن وزارت ورزش در جبهه مخالف او، هجمه عليه فدراسيون را بيشتر مي‌كند مي‌گويد: «همه اينها دست به دست هم داده تا اين شرايط به‌وجود آمده است. اما مي‌خواهم بگويم اگر امروز ما در فدراسيون كار مي‌كنيم و به جلو مي‌رويم و البته يادتان هست كه خيلي‌ها مي‌گفتند خوب است فدراسيون تلاش كند تا استقلالش حفظ شود؛ خب الان اين استقلال هزينه‌هاي گزافي دارد! اين هزينه‌ها را بايد داد. اگر دوست داريم استقلال فدراسيون ادامه پيدا كند، بايد اين هزينه‌ها را داد. اگر هم كه دوست نداشته باشيم خب شرايط مثل گذشته خواهد شد.» 

هيچ عاقلي رأي به بركناري كرش نمي‌دهد
در كنار انتقاداتي كه به علي كفاشيان وارد است، برخي از فوتبالي‌ها پس از باخت تيم ملي به ازبكستان و كم شدن شانس صعود تيم ملي به جام جهاني خواستار بركناري كرش هستند، مسئله‌اي كه كفاشيان به شدت آن را رد مي‌كند:« ما طبق برنامه تا پايان مسابقات انتخابي جام جهاني با كرش هستيم؛ با هر نتيجه‌اي كه كسب كند. يك سال و هشت ماه از فعاليت كرش در فوتبال ايران مي‌گذرد و با توجه به اشراف وي به فوتبال ايران، هيچ عاقلي رأي به كنار رفتن او در اين وضعيت نمي‌دهد. كرش كار فني‌اش را خوب انجام داده و در اين يك سال و نيم گذشته افراد زيادي را ديده و پرونده‌هاي زيادي براي فوتبال و بازيكنان ما تشكيل داده است.» 

كفاشيان درباره اينكه البته اين كارها هيچ‌كدام به نتيجه‌اي براي فوتبالي ملي ما ختم نشده و حتي نوع بازي تيم ملي هم تغييري نكرده است؟ اين طور صحبت مي‌كند:« يك موضوع فني است كه اهل فن بايد بحث كنند و تشخيص دهند كه مشكل كجاست. ليگ ايراد دارد، مشكل از تاكتيك‌هاي كرش است يا مواردي ديگر. اما چيزي كه فكر مي‌كنم روي آن اتفاق نظر وجود داشته باشد، توانايي‌هاي فني كرش بوده كه سابقه‌اش هم همين را مي‌گويد.» 

كفاشيان در پاسخ به اين سؤال كه بعد از باخت به ازبكستان بعضي افراد معتقدند بايد مربي ايراني باتجربه به كادر فني اضافه شود هم مي‌گويد: «ما در كارهاي فني كرش نمي‌توانيم دخالت كنيم. هيچ سرمربي اصلاً مربيان ايراني هم قبول نمي‌كنند مربي به آنها تحميل كنيم. اگر بنا بر حضور مربي ايراني در كادر فني باشد كرش مي‌گويد من نمازي و آقاجانيان را برداشتم. ضمن اينكه هر سرمربي‌اي بيايد طبيعي است بخواهد دستيارانش را هم‌ بياورد.» 

بهتر از ترابيان براي فوتسال نداريم!
البته غير فوتبال، كفاشيان درباره فوتسال و استعفاي ترابيان كه هيئت رئيسه فدراسيون امروز در اين باره تصميم مي‌گيرد هم صحبت و از رئيس كميته فوتسال دفاع مي‌كند: «بايد صحبت‌هاي اعضا را بشنوم اما شخصاً معتقدم ترابيان در فوتسال خوب كار كرده و كارنامه‌اش قابل دفاع است. هيچ گزينه ديگري غير از او نداريم. بالاخره بايد ببينيم در جلسه هيئت رئيسه چه مواردي مطرح مي‌شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار