کد خبر: 476235
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
 فارس: تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد نرخ تورم هند در ماه ژوئن به بالاترین حد خود در سال 2012 میلادی رسیده است .

به گزارش اکونومیک تایمز، افزایش مجدد نرخ تورم هند در ماه ژوئن بانک مرکزی این کشور را برای اتخاذ سیاستهای پولی انبساطی با چالش جدی روبرو کرده است .

بر اساس این گزارش ، نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد نرخ تورم هند طی ماه ژوئن به بیش از 7.62 درصد رسیده است ، این رقم در ماه می نیز به بیش از 7.55 درصد رسیده بود .

بر این اساس ، گر چه نرخ تورم هند در سه ماه نخست 2012 میلادی به کمتر از 7 درصد رسیده بود ولی افزایش مجدد فشارهای تورمی در اقتصاد هند طی ماههای اخیر موجب شد تا بانک مرکزی هند برای کاهش بیشتر نرخ بهره بانکی با مشکلات و چالشهای جدیدی روبرو شود .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش قیمت مواد غذایی و محصولات کشاورزی تاثیر مهمی در رشد نرخ تورم هند داشته است . اقتصاد 2 تریلیون دلاری هند طی ماههای اخیر با کاهش شدید ارزش روپیه در برابر دلار روبرو شده است و این مساله نیز موجب افزایش هزینه واردات شده است .

بر این اساس ، کارشناسان اقتصادی معتقدند نرخ تورم هند در سال 2012 میلادی به هیچ وجه کاهش نخواهد یافت و بین 7 تا 8 درصد در نوسان خواهد بود .

هند بالاترین نرخ تورم را در بین کشورهای موسوم به بریکس در اختیار دارد . نرخ تورم این کشور طی سالهای 2010 و 2011 به طور میانگین به 9.52 درصد رسیده است .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار