کد خبر: 475631
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
مشرق: محمد بهزاد درباره مهمترین راهکارهای پیشنهادی وزارت نیرو برای کاهش بار مالی قبوض برق مشترکان خانگی و تجاری در فصل تابستان، گفت: یکی از مهمترین دلایل افزایش مصرف برق در بخش خانگی، تجاری و عمومی استفاده از وسایل الکتریکی خانگی پر مصرف است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به آغاز تولید لامپ‌های کم مصرف برق در صنایع و کارخانجات داخلی، تصریح کرد: از مدتها قبل تولید لامپ‌های کم مصرف برق 5، 10 و 20 وات در داخل کشور آغاز شده است.
 
این مقام مسئول همچنین از تولید نسل جدید لامپ‌های ال.ای.دی کم مصرف برق در داخل کشور خبر داد و افزود: هم اکنون لامپ‌های یک تا سه وات در داخل کشور تولید می شود که معادل یک لامپ 100 وات رشته ای روشنایی و درخشندگی دارد.
 
وی همچنین با یادآوری اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ساخت و تولید برخی از لوازم خانگی کم مصرف برق با برند ایرانی آغاز شده است، اظهار داشت: برای نخستین بار کولر آبی کم مصرف برق با برچسب انرژی A و B در داخل کشور تولید شده است.
 
بهزاد با تاکید بر اینکه استفاده از این نسل جدید کولرهای آبی به شدت مصرف برق مشترکان را کاهش می دهد، بیان کرد: در کنار استفاده از تجهیزات و لوازم خانگی کم مصرف برق، تمامی مشترکان بری کاهش بار مالی قبوض باید در ساعات پیک روز و شبانه مصرف برق، بیشترین صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند.
 
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه از ابتدای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها تاکنون متوسط مصرف برق بخش خانگی، تجاری و عمومی حدود 10 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مطالعات انجام گرفته نشان می‌دهد با حفظ شرایط رفاهی و آسایش مشترکان پتانسیل 20 درصد صرفه جویی در مصرف برق در این بخش وجود دارد.
 
در همین حال بهزاد پیشتر خواستار رعایت الگوهای مصرف برق در استان های مختلف کشور شد گفته بود: یکی از دلایل رشد فزاینده مصرف برق در سالجاری افزایش استفاده از کولرهای گازی و اسپیلیت‌ها در ساختمان های جدید تاسیس است.
 
معاون وزیر نیرو با استفاده از استفاده گسترده از کولرهای گازی، تاکید کرده بود: استفاده از این تجهیزات سرمایشی مصرف برق خانواده‌ها و مراکز تجاری و ادارای را بیش از 50 درصد افزایش می‌دهد.
 
نتایج با آخرین مطالعات انجام گرفته در وزارت نیرو حاکی از آن است که هزینه برق استفاده از کولرهای آبی در یکماه 140 هزار ریال اما هزینه برق کولرهای گازی ماهانه 840 هزار ریال تمام می شود و این بدان معنی است که هر مشترک به ازای استفاده از کولر گازی در یک دوره دو ماهه باید یک میلیون و 400 هزار ریال هزینه برق بیشتری بپردازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار