کد خبر: 439436
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۴
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخی از مقامات ارشد سیا که امروز دوره بازنشستگی خود را سپری می‌کنند، با صراحت اعلام کرده‌اند که ما از سال 65 با موسوی و دفتر او ارتباط داشته‌ایم.
به گزارش فارس، سعد‌الله زارعی کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به اقدام ناشایست فتنه‌گران در 25 بهمن سال 89 تصریح کرد: حرکت فتنه‌گران یک اقدام وکالتی بود، بدین معنا که این اتفاق منافعی برای عوامل داخلی نداشت چراکه تجمع معدود افراد آشوبگر در چند نقطه شهر به صورت پراکنده و سر دادن شعارهای ضدملی، تخریب اموال عمومی و تیراندازی به سوی مردم، نمی‌تواند برای حزب یا گروهی در داخل ایجاد موقعیت و یا محبوبیت کند.

وی ادامه داد: در این شرایط مشخص است که افراد فعالیتی را انجام می‌دهند که با منطق و منفعت ملی سازگاری ندارد و افراد فتنه‌گر خود را در چارچوب پروژه‌ای خارجی تعریف و منفعت خاصی را در جایی دیگر جست‌وجو می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به یکپارچگی ملت و حاکمیت ایران در دفاع از مردم مظلوم مصر و تونس افزود: مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران، به عنوان شخصیت اول کشور با قاطعیت و بیانی روشن از حرکت آزادی‌بخش مردم تونس و مصر دفاع و حمایت کردند که در سطح بین‌المللی کمتر کشوری با این صراحت و قاطعیت، از خواسته مردم مصر برای رسیدن به اهدافشان دفاع می‌کند.

زارعی افزود: زمانی که مردم، یکپارچه در دفاع از حقوق مردم مصر در 22 بهمن به خیابان‌ها می‌آیند، کاملاً مشخص است که افرادی که 3 روز پس از 22 بهمن در یک کار موازی به خیابان‌ها می‌آیند، هیچ نیتی ندارند جز کمک به توطئه‌گرانی که این روزها مشغول مصادره انقلاب مردم مصر هستند.

* پروژه 25 بهمن برای خاموش کردن صدای مردم مصر بود

وی گفت: آقایان کروبی و موسوی با اقدامات نادرستشان، به جای آنکه در کنار مردم آزادی‌خواه مصر‌ که از سوی آمریکا و اسرائیل مورد تعرض قرار گرفته‌اند، قرار بگیرند، با همکاری در پروژه 25 بهمن قصد داشتند ‌صدای مردم مصر را خاموش کنند که خوشبختانه راه به جایی نبردند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مردم مصر نگاهشان به قله‌ای است که کشور اسلامی ایران در طی 32 سال گذشته به اثبات و استحکام رسیده است و اکنون ایران اسلامی با حمایت از مردم مسلمان آزادیخواه مصر، نوید این را می‌دهد تا با تمام دشمنان اسلام به مقابله بپردازد و توطئه‌های آنان را خنثی کند.

زارعی ادامه داد: اقدامات کروبی و موسوی به معنای گرفتن اسلحه از دستان مردمان مصر و خلع سلاح آنان در برابر دشمنان جبارشان است؛ این خیانت بسیار روشن و غیرقابل بخشش است.

وی با اشاره به غیرقابل تفسیر و تأویل بودن اقدامات فتنه‌گران تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که اغتشاشات، تیر‌اندازی‌ها،‌ ضرب و شتم‌ها، تخریب اموال عمومی و شعارهای ضدملی و اسلامی، به موسوی و کروبی ارتباطی ندارد.

* موسوی و کروبی حتی عرضه مدیریت یک تجمع کوچک را هم ندارند

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: برای همه روشن است که موسوی و کروبی حتی توان مدیریت یک تجمع کوچک را هم ندارند، چه برسد به اینکه بخواهند مردم را برای تجمعی دعوت و آن گروه‌ها را هدایت کنند.

زارعی ادامه داد: کاملا روشن است که فتنه‌گران اگر هم بگویند که دستور تیراندازی، اغتشاش و تخریب، توسط آنان صادر نشده است، کاملا روشن است که آنان می‌دانستند که توانایی کنترل این اجتماعات را ندارند.

* نیت موسوی و کروبی ضربه زدن به جهان اسلام است

وی با اشاره به اینکه فتنه‌گران با اقداماتشان قصد ضربه‌زدن به جهان اسلام را دارند، تصریح کرد: هم‌اکنون زمان آن رسیده ‌که گروه مقاومت اسلامی در سطح بین‌المللی با حرکتی منسجم، کارآمدی خود را نشان دهند و نگذارند فتنه‌گرانی مانند موسوی و کروبی به جهان اسلام ضربه بزنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اقدامات موسوی و کروبی آنقدر قبیح بود که حتی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی هم نتوانستند از فعالیت‌‌ آنان دفاع کنند و یا در برابر آنها سکوت پیشه کنند؛ آقای خباز هم که در ستاد آقای کروبی فعالیت داشت، با صراحت از این فتنه‌گران اعلام برائت کرده است.

* دستگاه قضایی بدون فوت وقت به روند این پرونده رسیدگی کند

زارعی با بیان اینکه دستگاه قضایی به اعتبار آنکه نظام جمهوری اسلامی اساساً بنایش در وهله اول برخورد نظامی و امنیتی با مخالفین نیست، افزود: زمانی که فتنه‌گران در مقابل جهان اسلام و جنبش مقاومت در سطح بین‌الملل اسلامی قرار گرفتند و آشکارا به سرباز حقیری در جبهه استکباری تبدیل شده‌اند، باید تسامح را کنار گذاشت؛ مردم از دستگاه قضایی توقع برخورد قاطع را با این فتنه‌گران دارند.

وی ادامه داد: مردم توقع دارند که محاکمه سران فتنه با سرعت بیشتری انجام گیرد، چرا‌که اقدامات فتنه‌گران در راستای مخدوش شدن امنیت ملی و یا به تعبیر دیگر تضعیف جهان اسلام است لذا انتظار می‌رود دستگاه قضایی بدون فوت وقت به روند این پرونده رسیدگی کند و فتنه‌گران را به سزای اعمالشان برساند.

* دستگاه قضایی از به شهادت رسیدن جوانان جلوگیری کند

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شهادت شهید ژاله در درگیری‌های 25 بهمن سال 89 اظهار داشت: این دانشجو عضو فعال بسیج بوده و در سطح دانشگاه هم حمایت خود را از انقلاب، نظام و رهبری نشان داده است. او با مشاهده گروهی از اغتشاشگران برای مقابله با آنان به میدان آمده بود که در نهایت با تیراندازی جریان فتنه به شهادت رسید.

زارعی ادامه داد: البته این اولین شهید نظام نیست؛ تاکنون خون شهدای بسیاری در این حوادث نثار انقلاب اسلامی شده‌ است و این سندی است بر اینکه نظام جمهوری اسلامی و مردم برخلاف آنچه در نقاط دیگر دنیا رخ می‌دهد، در نقطه مقابل مستکبران تروریست قرار می‌گیرند و با خون خود حقانیت خود را به اثبات می‌رسانند.

وی افزود: البته این موضوع چیزی از مسئولیت قوه قضائیه کم نمی‌کند بلکه گمان می‌رود صبوری بیش از حد دستگاه قضایی سبب شهادت عزیزان ارجمندی می‌شود که سرمایه‌های این کشور هستند لذا این موضوع مسئولیت دستگاه قضایی را تشدید می‌کند.

* موسوی از سال 65 با عوامل آمریکایی در ارتباط بوده است

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به "پرونده سیاه فتنه‌گران‌ که تاکنون بنا به ملاحظاتی از بازگو کردن آن اجتناب شده است "، اظهار داشت: ‌اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد میرحسین موسوی از سال 65 یعنی از اواسط دوره نخست‌وزیر خود، با عوامل آمریکایی در ارتباط بوده و در دفتر و کابینه او کسانی وجود داشتند که هم‌اکنون در خارج از کشور به صورت آشکار، با مقامات ارشد سیا در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: برخی از مقامات ارشد سیا که امروز دوره بازنشستگی خود را سپری می‌کنند، با صراحت اعلام کرده‌اند که ما از سال 65 با موسوی و دفتر او ارتباط داشته‌ایم که این موضوع را باید به مردم اطلاع داد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: برخی مردم گمان می‌کنند که میرحسین موسوی در فاصله سال 68 تا 88 دوره سکوت را سپری و به عنوان یک استاد دانشگاه به امورات محدود مشغول بوده است، در‌حالی‌که اسناد، شواهد و قرائنی وجود دارد که نشان می‌دهد در طول این سال‌ها یک پروژه مشترکی توسط میرحسین موسوی و آمریکا در حال اجرا بوده است.

زارعی با اشاره به پروژه زیست مسلمانی که توسط میرحسین موسوی در دانشگاه شهید بهشتی دنبال می‌شد، اظهار داشت: این پروژه یک پروژه آمریکایی بوده که هدفشان سکولاریزه کردن نظام جمهوری اسلامی بوده است.

* تعرض کروبی به خانواده شهدا

وی عملکرد آقای کروبی در زمان ریاست بنیاد شهید را پر از فاجعه دانست و تصریح کرد: تعرض آشکار کروبی به حریم خانواده و همسران شهدا یکی از پرونده‌های سیاه کروبی است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آقای کروبی با بازداشت کردن خانواده‌های شهیدی که به عملکرد او در بنیاد شهید معترض بودند، چهره سیاهی را از خود بر جای گذاشته است.

زارعی با اشاره به آلودگی مالی آقای کروبی در دوران ریاست بنیاد شهید و دوره‌ای که در مجلس حضور داشت، افزود: اسناد و مدارکی وجود دارد که کروبی اقداماتی خلاف مصالح ملی انجام داده است که اقدامات او چندین مرتبه با واکنش امام خمینی (ره) همراه بوده است.

وی ادامه داد: به نظر بنده زمان آن فرا رسیده است که مردم در جریان عملکرد دقیق فتنه‌گران در دوران گذشته آگاه شوند تا تصور نکنند که آقای موسوی به معنای واقعی نخست‌وزیر امام خمینی (ره) بوده‌اند و امام ‌راحل از او رضایت کافی را داشته‌اند و یا آقای کروبی در خدمت امام بوده است. باید ابهامات از تاریخ این چهره‌های سیاه زدوده شود تا مردم عمق ماجرا را به خوبی درک کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار