کد خبر: 413364
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
آسیب‌شناسی به کارگیری سلاح‌های سرد در جرائم در گفت‌وگو با کارشناسان (22)


که قانونی به تصویب برسد تا بتواند برخورد جدی و محکمی با حاملان اینگونه سلاح‌ها داشته باشد، البته برخی‌ها با این لایحه مخالف و برخی موافق هستند که در این سلسله گفت‌وگوها نظرات آنها را درباره علت موافقت و مخالفت جویا شده‌ایم.
بیست و دومین بخش از این گفتار در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام میرخلیلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پی می‌آید.
حجت‌الاسلام سید‌علی میرخلیلی، نماینده مردم میناب و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اظهار بی‌اطلاعی درباره لایحه جدید مبارزه با تولید و توزیع و فروش سلاح‌های سرد می‌گوید:« ما دو سری سلاح داریم یکی سلاح گرم و دیگری سلاح سرد. اگر سلاح سرد مانند سلاح گرم موجب قتل و یا زخمی شدن و ایجاد ترس شود، هیچ فرقی با آن ندارد، یعنی سلاح گرم قتاله است و سلاح سرد نیز اگر به جای حساسی از بدن بخورد آن هم قتاله است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص مخالفت برخی با تولید و توزیع و فروش برخی از انواع سلاح سرد اظهار می‌دارد: من با این نظر که ما نباید جلوی تولید و توزیع و فروش سلاح‌های سرد را بگیریم مخالف هستم. نماینده مردم میناب افزود: ما باید سرد را به مجاز و غیرمجاز تقسیم‌بندی کنیم و آن تعدادی که غیرمجاز است را تولید و توزیع نکنیم. ما که قرار نیست کارهای حرام و غیرمجاز را در سطح جامعه انجام بدهیم و بگوییم می‌توانیم جلوی اشتغال را بگیریم پس باید فقط اجازه دهیم آن دسته از سلاح‌های سرد مجاز تولید شود و این جمله که چون برخی از افراد بیکار می‌شوند، اجازه تولید و توزیع و فروش سلاح‌های سرد غیرمجاز را بدهیم اشتباه است.
میرخلیلی ادامه می‌دهد: اگر پلیس تشخیص دهد چاقو غیرمجاز بوده و حمل‌کننده می‌خواهد از آن برای ارتکاب جرم استفاده کند باید با آن برخورد کند. چون پلیس از هر کسی بهتر می‌داند که وجود این سلاح‌ها می‌تواند به قتل و زخمی شدن افراد بیگناه بینجامد یا مشکلاتی به وجود آید.
ما باید بدانیم که حمل و استفاده از سلاح‌های سرد غیرمتعارف می‌تواند ناامنی ایجاد کند و باید با آن برخورد شود. این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه می‌دهد: وقتی حمل سلاح مخصوصاً از نوع غیرمتعارف آن ممنوع شد، آن وقت هر کس خواهد فهمید که حمل آن جرم است، مجازات خواهد شد هرگز اجازه حمل اینگونه سلاح‌ها را به خود نمی‌دهد. باید بدانیم همانگونه که با سایر جرائم مثل مواد مخدر و مسائل منکراتی برخورد می‌شود، باید با این موضوع نیز برخورد شود.
میرخلیلی می‌گوید: وقتی استفاده از این سلاح‌ها به قیمت جان افراد تمام شود از مواد مخدر بدتر است.کسی که مواد مخدر مصرف می‌کند جان خودش را به خطر می‌اندازد اما سلاح سرد غیرمتعارف جان دیگران را به خطر می‌اندازد، مخصوصاً یک جوان شاید به خاطر موضوع کوچکی عصبانی شود و با چاقویی که همراه دارد به طرف مقابل آسیب برساند. این نماینده مجلس درباره اینکه چه کار کنیم تا نوجوانان و جوانان از اینگونه سلاح‌های سرد استفاده نکنند، می‌گوید: وقتی قانون حمل سلاح سرد مخصوصاً غیرمتعارف به تصویب برسد و رسانه‌ها نیز در این رابطه اطلاع‌رسانی کنند مطمئن باشید که افراد کمی از اینگونه سلاح‌هایاستفاده خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار