کد خبر: 1229916
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر لزوم توجه به پرونده‌های مرتبط با اقتصاد کشور در جهت تحقق شعار سال گفت: ارجاع پرونده‌هایی که مرتبط با مسائل تولیدی و اقتصادی است را در اولویت قرار دهید و این دست پرونده‌ها با نهایت سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

جوان آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در زمینه کاهش ساعت کاری، اظهار داشت: تصویب چنین مصوبه‌ای از سوی یک مجلس انقلابی بعید بود و کاهش ساعت کاری با شعار سال «جهش تولید و مشارکت مردم» هم خوانی ندارد.

منتظری تصریح کرد: تعطیلی شنبه با استدال اینکه از نظر اقتصادی دچار مشکل هستیم اصلا قابل پذیرش نیست. اکثریت قاطع مردم در ایران ارتباط اقتصادی با خارج از کشور ندارند و در مورد آن اقلیت می‌توان تدابیر خاص دیگری اندیشید و درصد اندکی از ادارات و بانک‌ها می‌توانند مشکل اقتصادی تجار و کسانی که ارتباط بین المللی و اقتصادی با خارج از کشور دارند را برطرف کنند؛ از اینرو اینکه بخواهیم با تصویب این مصوبه اکثریت را فدای اقلیت کنیم خلاف عقل، منطق، روش و رویه اسلاف ماست.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: در پرونده‌هایی که در هیأت عمومی دیوان عالی کشور مطرح می شود اصل خلاصه نویسی رعایت شود؛ گزارش ارائه شده گویا و استنادهای خوب و جامع داشته باشد و در گردش کار پرونده از تکرار پرهیز شود.

منتظری با اشاره به اهمیت مدیریت درخواست‌های اعاده دادرسی در شعب گفت: سوابق پرونده‌های اعاده دادرسی قبل از ارجاع پیوست شود.

رئیس دیوان عالی کشور ضمن انتقاد از افزایش پرونده های وارده به دادگاه‌های تجدیدنظر بر لزوم توجه به مؤلفه های اتقان آراء تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار