کد خبر: 1229907
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ در کشورش، اعزام نیرو از سوی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را خواستار شد

جوان آنلاین: اوکراین برای نخستین‌بار از زمان آغاز جنگ با روسیه در فوریه ۲۰۲۲، به صورت رسمی از ناتو درخواست نیرو کرده است. اقدامی که به نوشته این روزنامه می تواند اروپا و آمریکا را به طور مستقیم وارد جنگ با روسیه کند.

این روزنامه همچنین آورده است که آمریکا به عنوان یکی از اعضای اصلی ناتو در حال بررسی این درخواست اوکراین است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند اوکراین درخواست آموزش ۱۵۰ هزار نیروی جدید را ارائه داده است و همین امر ائتلاف نظامی پیمان آتلانتیک شمالی را بیش از پیش به اعزام نیرو به کی‌یف نزدیک‌تر کرده است که می‌تواند اقدامی دیگر در راستای از بین رفتن یکی دیگر از خطوط قرمز قبلی اعضای ناتو باشد.

ژنرال چارلز کوینتن براون جونیور رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات‌متحده در همین خصوص اعلام کرد که احتمال استقرار مربیان برای آموزش در داخل اوکراین وجود دارد. وی در عین حال خاطرنشان کرد که مربیان آمریکایی و ناتو به راحتی می‌توانند از سوی نیروی هوایی روسیه هدف قرار گیرند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در همین خصوص شرح داده است که آمریکا باید از هر مربی ناتو حاضر در داخل خاک اوکراین در برابر هرگونه حمله دفاع کند.

ولودیمیر زلنسکی شامگاه پنجشنبه در برنامه‌ای، این درخواست را خطاب به کشورهای عضو ناتو مطرح کرد و گفت روسیه در تلاش برای گسترش جنگ است.

وی افزود: ما باید با هر وسیله ممکن روسیه را وادار به یک صلح واقعی و عادلانه کنیم.

رئیس‌جمهوری اوکراین در حال حاضر تمامی سفرهای خارجی خود را به دلیل تشدید حملات روسیه به منطقه خارکیف لغو کرده است.

اولین فارکس یکی از مقام‌های ارشد سابق پنتاگون در اوکراین در دوران دولت باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در همین خصوص به نیویورک تایمز گفت: «به یاد داشته باشید، زمانی که روسیه برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به کریمه حمله کرد، ما تعداد نیروهای بیشتری را برای آموزش به اوکراین فرستادیم و اینکار را تا سال ۲۰۲۲ انجام می‌دادیم. اما پس از آن ترسیدیم و نیروها را خارج کردیم».

برچسب ها: زلنسکی ، اوکراین ، ناتو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار