کد خبر: 1229799
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
درمراسم اختتامیه «جام رسانه امید» عنوان شد
از موشک‌های فتاح، سجیل و خرمشهر در «وعده صادق» استفاده نکردیم. موشک‌های نسل‌قدیمی‌تر و پایین‌تر برای این عملیات به کار گرفته شد. نشان دادیم جمهوری اسلامی می‌تواند موشک‌های خود را به نقاط مد نظر خود شلیک کند

جوان آنلاین: امروز موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر و دقت اصابت نقطه‌ای داریم؛ برای دستیابی به این توانمندی، شکست‌هایی را تجربه کردیم، اما از دور خارج نشدیم و از میدان به در نرفتیم. امروز موشک‌های ما همگی نقطه‌زن هستند و این با امید و دانش‌آفرینی و تکیه بر توان جوانان به دست آمده است. 
این عبارت بخشی از سخنان مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید است. 
سردار علی بلالی، مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه در این مراسم گفت: از موشک‌های فتاح، سجیل و خرمشهر در «وعده صادق» استفاده نکردیم. موشک‌های نسل‌قدیمی‌تر و پایین‌تر برای این عملیات به کار گرفته شد. نشان دادیم جمهوری اسلامی می‌تواند موشک‌های خود را به نقاط مد نظر خود شلیک کند. مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه گفت: دو پایگاه مهم رژیم صهیونیستی را که در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی نقش اساسی داشتند هدف قرار دادیم. وی در ادامه گفت: امروز موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر و دقت اصابت نقطه‌ای داریم؛ برای دستیابی به این توانمندی، شکست‌هایی را تجربه کردیم، اما از دور خارج نشدیم و از میدان به در نرفتیم. امروز موشک‌های ما همگی نقطه‌زن هستند و این با امید و دانش‌آفرینی و تکیه بر توان جوانان به دست آمده است. 
بلالی افزود: امروز مجموعه‌ای بسیار غنی از پهپاد‌ها در نیرو‌های مسلح وجود دارد که همگی بومی است. اقدامات و فعالیت‌های شهید حسن طهرانی‌مقدم در زمینه افزایش قدرت موشکی ما بی‌بدیل است. ما به قدرت نیرو‌های مسلح خودمان باور داریم. امروز دانش ما بومی است و با نیاز‌های ما همگون و همساز شده است. سردار بلالی ادامه داد: در حوزه پدافندی هم سامانه سوم خردادی را ساختیم که نسل قدیم ماست و نسل جدیدی هم داریم که هنوز آن را مورد استفاده قرار ندادیم، اما با همان سامانه سوم خرداد از مرز‌ها و حریم هوایی کشور به خوبی دفاع کرده‌ایم. در حوزه فضایی هم لایه لئو را پشت سر گذاشتیم و البته هنوز دو لایه دیگر هم باقی است که آن‌ها را هم پشت سر خواهیم گذاشت و به لایه‌های بالاتر خواهیم رسید. مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تأکید کرد: ما به قله‌های فناوری‌های فضایی هم خواهیم رسید و این امر با تلاش و پیگیری جوانان‌مان به نتیجه نهایی می‌رسد. سال‌های زیادی هم تا رسیدن ما به این نقطه باقی نمانده است. ما اراده خودمان را برای رسیدن به نقطه بازدارندگی نشان دادیم و به آن رسیده‌ایم. 

 انقلاب اسلامی ۲ گفتمان را  به چالش کشید
سردار قریشی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم طی سخنانی با بیان این نکته که رسانه ستون فقرات جهاد تبیین و محور امیدآفرینی است، گفت: خبرنگاران، افسران جنگ نرم در تقابل با دشمنان هستند؛ دشمنانی که با همه ابزار‌های مدرن در پی ناامیدی جوانان و مردم کشور تلاش می‌کنند. پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ دو گفتمان لیبرال دموکراسی و مارکسیستی را به چالش کشید و نویدی برای آزادگان جهان در زمینه رهایی از دست مستکبران بود؛ شرق و غرب به قرارداد‌های نظامی اکتفا نمی‌کردند و با ایجاد پادگان‌شهری به نام «رژیم صهیونیستی» زخم عمیقی بر پیکر جهان اسلام و منطقه وارد کردند و با حمایت سران مرتجع منطقه، ادامه ظلم و چپاول را تضمین کردند. 
سردار قریشی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق دارای دو بعد مهم بود تصریح کرد: از ویژگی‌های برجسته عملیات وعده صادق می‌توان به فرماندهی رهبر معظم انقلاب و توان فناورانه ایران در حوزه نظامی اشاره کرد. عملیات وعده صادق از چند منظر دارای اهمیت بود. ابتدا اینکه حمله ایران از داخل خاک خود علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفت. دوم آنکه این عملیات، اولین حمله یک کشور خارجی پس از ۷۰ سال به اسرائیل بود و مهم‌ترین و حفاظت شده‌ترین پایگاه‌های این رژیم منحوس را مورد هدف قرار داد. وی به کارگیری تجهیزات پهپادی مدرن و موشک‌های کروز و بالستیک را از دیگر شاهکار‌های صورت گرفته در عملیات وعده صادق عنوان کرد و گفت: پهپاد‌ها و موشک‌های ما در این عملیات توانستند از ۱۲ حلقه حفاظت شده در منطقه که ناتو، اروپا و امریکا آن‌ها را ایجاد کرده بودند، عبور کند. جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه بیان کرد: در جریان عملیات وعده صادق شاهد بودیم که مقامات نظامی ارشد دشمن، برای توصیف این عملیات از کلماتی نظیر «عملیات بزرگ، گسترده و بازدارنده» استفاده کردند. روزگاری نیرو‌های مسلح کشور ما ما اجازه ساخت فشنگ و سلاح‌های اولیه را هم نداشت در حالی که امروز به برکت انقلاب، سازنده و صادر کننده سلاح‌های راهبردی هستیم. 

 وعده صادق جنبش دانشجویی را به دانشگاه‌های دنیا کشاند
سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه ۸۰ سال حقیقت مسئله فلسطین برای جهانیان پنهان مانده بود، اما با طوفان الاقصی بیداری ملت‌ها رخ داد و همه از وضعیت فلسطین آگاه شدند گفت: امپراتوری رسانه‌ای غرب تلاش کرده بود کودک‌کشی و ظلم به مردم غزه را پنهان نگه دارد، اما این حقیقت امروز به همه مردم جهان آشکار شده است. امروز خیزشی در ملت‌ها رخ داده و حمایت از مردم غزه، آنان را به میدان آورده است. وی افزود: جبهه استکبار تلاش می‌کند فضا را از ناامیدی و دروغ پر کند؛ اگر طوفان الاقصی بیداری جهان درباره مردم غزه را به همراه داشت، عملیات وعده صادق خیزش و جنبش دانشجویی را به دانشگاه‌های سراسر دنیا کشاند بنابراین حقیقت پنهان‌شدنی نیست. زهرایی ادامه داد: ما می‌توانیم در عرصه رسانه‌ای، تهاجمی عمل کنیم و به جای اینکه منتظر باشیم و در دفاع از اقدامات رسانه‌ای غرب واکنش نشان دهیم، خودمان جریان رسانه‌ای ایجاد کنیم. رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: جریان رسانه‌ای باید پشتیبانی شود. امروز اهالی رسانه باید حماسه‌هایی را که در فلسطین خلق می‌شود با قدرت حمایت کنند و پوشش رسانه‌ای مطلوبی از آن ارائه دهند. وی گفت: امید همچون نورافکن است و اگر اخبار و افراد امیدآفرین جلوه پیدا کنند، جایی برای ناامیدی باقی نمی‌ماند. 

 تولید۴۰ درصد بنزین کشور  در پالایشگاه خلیج فارس
در ادامه این مراسم علیرضا جعفرپور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دست شرکت‌های داخلی ساخته شد. پالایشگاه ستاره خلیج فارس بومی‌سازترین پالایشگاه کشور است. وی با بیان اینکه تحریم‌های بنزینی همیشه روی میز بود ولی هرگز محقق نشد، افزود: ۴۰ درصد بنزین کشور توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شود. ظرفیت تولید بنزین و اجزای بنزینی را از ۳۳ میلیون لیتر در روز به ۴۴ میلیون لیتر افزایش دادیم. 
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: ظرفیت پالایشگاه از ۳۶۰ هزار بشکه در روز به ۴۶۰ هزار بشکه افزایش یافته است. افزایش ظرفیت تولید بنزینی و اجزای آن باعث شد که از خام فروشی جلوگیری شود. 
خسرو معتضد نویسنده، پژوهشگر و تاریخ نگار نیز در این مراسم گفت: یک سوم مردم ایران سال ۵۵ در یک اتاق یا اقامتگاه‌های کاملاً نامناسب زندگی می‌کردند. بر اساس آمار بانک جهانی ۴۶ درصد جمعیت ایران در سال ۱۳۵۶ زیر خط فقر زندگی می‌کردند. وی ادامه داد: درصد بیسوادی در سال ۱۳۵۵ معادل ۵۲ درصد و در روستا‌ها حدود ۷۰ درصد بود. نرخ بی‌سوادی دختران و زنان به ۶۵ درصد بود یعنی فقط یک سوم آن‌ها سواد داشتند. در سال ۱۳۵۵ حدود یک سوم مردم ایران در خانه‌های یک اتاقی یا اقامتگاه‌های کاملاً نامناسب سکونت داشتند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Mohieddin
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
0
0
از کاه کوه نسازیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار