کد خبر: 1228648
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
سخنگوی وزارت دفاع اوکراین می‌گوید کل جامعه اوکراین باید برای شکست دادن دشمنی مانند روسیه، فداکاری کند و زندگی آرام خود را فراموش کنند.

 جوان آنلاین: کی‌یف در حال بازنگری سیستم خدمات نظامی خود برای افزایش تعداد سربازان اجباری پس از یکسری شکست در درگیری خود با مسکو است و یکسری اصلاحات سخت هم قرار است هفته آینده اجرایی شود.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، «دیمیتری لازوتکین» سخنگوی وزارت دفاع اوکراین به تلویزیون Espresso گفت: « در سطح جهانی، از ۱۸ مه که قانون بسیج سراسری اجرا می‌شود، رویکرد این جنگ تغییر خواهد کرد. چون این وضعیت زمانی که عده‌ای در خط مقدم می‌جنگند و برخی دیگر زندگی آرام خود را می‌گذرانند، مشخصا رو به پایان است.»

به گفته این مقام اوکراینی، زندگی در کی‌یف به طرز چشمگیری متفاوت با وضعیت شرق کشور یعنی دونباس است که «غیر طبیعی» است.

وی افزود: « اگر دشمن ما ضعیف بود، طبیعی بود. اما با چنین دشمنی، کل کشور و کل جامعه نیاز به بسیج دارند.»

اوکراین از زمان آغاز درگیری‌ها با روسیه در فوریه ۲۰۲۲ ناامید از جایگزینی نزدیک به نیم میلیون تلفات بوده است. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هفته گذشته گفت که اوکراین تنها در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۱۱ هزار سرباز خود را از دست داده است.

ماه گذشته میلادی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اصلاحاتی را در قوانین خدمت اجباری وضع کرد، سن سربازی را به ۲۵ سال کاهش داد، فراخوان به سربازی را اتوماتیک کرد و اختیارات افسران سرباز را به شدت افزایش داد و در عین حال محدودیت‌های مختلفی را برای سربازان فراری ایجاد کرده است.

وزارت خارجه اوکراین خدمات کنسولی اوکراینی‌های واجد شرایط نظامی در خارج از کشور را به حالت تعلیق درآورده است. بر اساس این قانون، جریمه‌های نقض قوانین ثبت نام نظامی نیز تا ۵۲۰ دلار افزایش می‌یابد و مقامات اوکراینی، واجدین شرایط را به مسدود کردن حساب‌های بانکی و اعمال جریمه برای اموال افرادی تهدید کرده‌اند که سعی می‌کنند از خدمت سربازی اجتناب کنند.

در پاسخ به این تغییرات، تعداد مردان اوکراینی که به دنبال فرار از کشور هستند، افزایش یافته است. «آندری دمچنکو»، سخنگوی سرویس مرزی اخیرا گفته بود، روزانه حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر در تلاش برای فرار از اوکراین دستگیر می‌شوند، در حالی که برخی از آنها در تلاش برای عبور از مرز جان خود را از دست می‌دهند.

برچسب ها: کی یف ، اوکراین ، روسیه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار