کد خبر: 1227105
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
مدیر دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد که تاکنون حدود ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه کشف شده است.

جوان آنلاین: «محمد المغبط» در این باره اعلام کرد: اسرائیل با هیچ کدام از طرف‌های بین‌المللی برای کشف گورهای دسته جمعی همکاری نمی‌کند. از این رو لازم است یک کمیته تحقیق برای مستندسازی جنایات اشغالگران و مجازات عوامل ارتکاب آنها تشکیل شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه «القاهره الاخباریه»، المغبط افزود: اسرائیل، مرتکب جنایت جنگی و عملیات نسل کشی در نوار غزه شده و نگران حضور تیم‌های تحقیق در نوار غزه است تا مبادا جنایاتش در این منطقه ثبت و افشا شود.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه همچنین خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی با عضویت کارشناسان تسلیحات در زمینه استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های خلأ در جنگ غزه شد که با ایجاد حرارت بسیار زیاد به بخار شدن پیکرهای قربانیان منجر می‌شوند.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی که در پایگاهش منتشر کرده است، اعلام کرد: شهادت‌های مستندسازی شده و اطلاعات اولیه از مناطق مسکونی غزه، زوایای پنهان جنایات هولناک و کشتار بی‌رحمانه رژیم اسرائیل در زمینه سوزاندن پیکرهای قربانیان با استفاده از بمب‌های خلأ را افشا می‌کند.

براساس گزارش این نهاد حقوق بشری، در بسیاری از موارد، افراد غیر نظامی بر اثر حمله هواپیماهای اسرائیلی به ساختمان های مسکونی جان خود را از دست داده‌اند و در هنگام تلاش برای خارج کردن پیکرهای قربانیان از زیر آوار، مشخص شده است که پیکرهای برخی از آنها ناپدید و احتمالا به خاکستر تبدیل شده است که این امر، سؤالاتی را درباره ماهیت بمب های مورد استفاده در این حملات به وجود آورده است.

بر اساس این گزارش، پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های ساکن نوار غزه و ناکامی این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود، اکنون این جنگ به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند. بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار