کد خبر: 1221814
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰

جوان آنلاین: کانال تلگرامی اخبار سوریه در مطلبی با اشاره به انتخابات سنگال نوشت:

شهروندان سنگالی، روز یکشنبه برای انتخاب پنجمین رییس جمهور خود در انتخاباتی که قابل پیش بینی نیست به پای صندوق‌های رأی رفتند. حدود ۷.۳ میلیون سنگالی واجد شرایط رأی در حدود ۱۶ هزار شعبه انتخاباتی در سراسر این کشور و خارج از آن فراخوانده شدند تا بین «آمادو با»، نامزد انتخاباتی و ۱۶ رقیب دیگر از جمله یک زن و «باسرو دیومای»، نامزد مخالف دولت ریس جمهور را انتخاب کنند. این انتخابات با کمی تاخیر برگزار شده است.

این انتخابات ممکن است پایان رژیم در کشوری باشد که به زودی به تولیدکننده نفت و گاز بدل خواهد شد، اما نتوانسته مشکلات اقتصادی و اثرات ناآرامی را در یکی از باثبات‌ترین کشور‌های منطقه غرب آفریقا کاهش دهد. استقبال بی‌نظیر مردم این کشور از این انتخابات به نظر تلاش برای تغییر مسیر سیاست این کشور از غرب به شرق است. گفته می‌شود باسرو دیومای که روابط نزدیکی با ایران، روسیه و چین دارد احتمالا پیروز این انتخابات باشد.

در صورت رقم خوردن این رویداد باید گفت یکی دیگر از کشور‌های غرب افریقا از کنترل و هدایت غرب خارج و به محور شرقی می‌پیوندد. این اتفاق در حالی با رویکردی انتخاباتی روی می‌دهد که مردم این کشور خیری از دولت غربگرای فعلی ندیده‌اند و عملا این کشور باثبات منطقه غرب افریقا در طول سال‌های گذشته با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه بوده است. پیروزی دیومای می‌تواند الگوی قابل تکراری در دیگر کشور‌های این منطقه باشد.

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، ایران ، چین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار