کد خبر: 1221698
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
بخش «باغ آیات» سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برنامه‌های جذاب و هیجان‌انگیزی را برای کودکان ارائه کرده و یکی از بخش‌های شلوغ نمایشگاه امسال است.

جوان آنلاین: این بخش متاورس نام دارد که به معنی فراجهان است و امسال آیتم‌های جدید و نویی برای کودکان ارائه کرده که یکی از آن‌ها را می‌توان تجربه مجازی ترن هوایی دانست. در این بخش غرفه‌هایی به نام‌های گنبد آسمان‌نما، عینک‌های متاورس و واقعیت مجازی قرار گرفته که برای بچه‌ها بسیار جذاب هستند.

به گزارش فارس، غرفه واقعیت مجازی از جمله غرفه‌های پر مخاطب بخش کودک است که در آن بچه‌ها عینک‌های واقعیت مجازی روی چشمشان می‌گذارند و سوار بر یک ترن هوایی وارد یک شهر بازی می‌شوند و شخصیت‌های مختلفی را می‌بینند که کنارشان نشسته‌اند و در میانه مسیر یک طوطی هم روی دسته ترن هوایی می‌نشیند.

بچه‌ها هم وقتی عینک متاورس را روی چشم خود می‌گذارند، وارد رستوران خرچنگ در انیمیشن «باب اسفنجی» شده و ماجراجویی هیجان‌انگیزی را با پلانتگتون (یکی از شخصیت‌های باب اسفنجی) و راز همبرگر مخصوص رستوران خرچنگ آغاز می‌کنند.

کودکان عینک را که روی چشم می‌گذارند، خود را در شهربازی می‌بینند و هر سمتی را که نگاه می‌کنند محیط انیمیشنی شهربازی را مشاهده می‌کنند.

امیرفرهنگ امیدوند مدیر بخش متاورس نمایشگاه درباره برنامه‌های درباره طراحی این کار گفت: برنامه‌نویسی که انجام شده انقدر قوی است که ذهن بچه‌ها گول می‌خورد و حتی گاهی تعادل خود را از دست می‌دهند.

آن‌ها چیز‌های مجازی می‌بینند، ولی فکر می‌کنند واقعی است. وی ادامه داد: در طراحی این برنامه‌های مجازی سعی شده مضامین اخلاقی را در کنار سفر هیجان‌انگیز مجازی به بچه‌ها ارائه کنیم که بهتر است خودشان با حضور در نمایشگاه آن را تجربه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار