کد خبر: 1221601
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: نظام بانکی ما امروز به نوعی خودش مولد تورم شده و نقدینگی را به سمت اقتصاد غیر مولد می‌کشد که باید تغییر اساسی کند.

جوان آنلاین: روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد مهمترین اولویت های مجلس دوازدهم، گفت: اولین و مهمترین دستور کار مجلس دوازدهم اصلاح اساسی نظامات اقتصاد کلان کشور است. نظام ارزی ما امروز فرسوده و وصله پینه‌ای است و سی سال است که آن را تجربه می کنیم.از این نوع مدیریت ارز جواب نمی گیریم یک بار برای همیشه باید در این مدل تغییر اساسی ایجاد شود.

به گزارش برنا، وی اظهار کرد: نظام بانکی ما امروز به نوعی خودش مولد تورم شده و نقدینگی را به سمت اقتصاد غیر مولد می کشد که باید تغییر اساسی کند. ما امروز دچار انحصار گرایی و حبس منابع توسط دولت هستیم که باید این منابع به نفع عموم در قالب مالکیت عمومی و مردم آزاد سازی شود.

وی افزود: گسترش مالکیت عمومی و احیای منابع به نفع مردم و مشارکت همگانی مردم در اقتصاد تغییرات اساسی است که مجلس باید به دور از روزمرگی و بدور از مصوبات وصله پینه ای و مصوبات سرسری به اینها بپردازد و در این راه هم ملاحظه و مماشات نکند. ما نباید مناسبات رفاقتی و حزبی داشته باشیم و با اقتدار تصمیم بگیریم.

ایزدخواه بیان کرد: هیات رئیسه مجلس در دوره مجلس یازدهم خیلی ریاستی بود و به نوعی خیلی جاها شاهد بودیم که آن طور که باید اختیاراتی که باید کمیسیون ها و نمایندگان داشته باشند در برابر اقتدارگرایی هیات رئیسه کنار گذاشته شد . هیات رئیسه نباید بیش از اندازه مقتدر باشد به نحوی که نگذارد دیگران و کمیسیون ها و نمایندگان مجلس کار کنند.

وی، گفت: مجلس باید شورایی اداره شود. یعنی نظر قاطبه نمایندگان ملاک عمل قرار بگیرد و از این جهت یک آزادی عمل بیشتری که مطابق قانون و روح مجلس است به نمایندگان و کمیسیون ها داده شود و آن چیزی که رقم می خورد محصول یک شور و مشورت واقعی باشد نه محصول سفارشات بیرونی و یا مناسبات دیگر.

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم تصریح کرد: امیدوارم مجلس دوازدهم بر پایه تقویت واقعی کمیسیون ها، فراکسیون ها و کمیته ها اداره شود و نماینده خنثی درمجلس دوازدهم نداشته باشیم و نمایندگان در حوزه کاری خود در زمینه موضوعی خود بتوانند از جامعه متخصص و نخبه کشور کمک بگیرند و درب مجلس به روی صاحبان ایده و متخصصین و نخبگان باز باشد. نگاه ها باید کلان نه فرمایشی و در قالب همایش و رویداد به معنای واقعی کلمه باشد. مجلس باید خانه ملت باشد و انبوه نخبگان کشور بتوانند براحتی با این خانه تعامل داشته باشند تا نظر قاطبه نخبگانی کشور بتوانند اینجا مثمرثمر واقع شوند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار