کد خبر: 1221549
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در رفح پنج نفر از جمله چهار کودک به شهادت رسیدند؛ این در حالی است که درگیری رزمندگان مقاومت و اشغالگران در اطراف بیمارستان شفا همچنان ادامه دارد.
جوان آنلاین: در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که بامداد روز شنبه خانه‌ای مسکونی را در منطقه «میراج» در شمال رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار داد، ۵ نفر از جمله ۴ کودک شهید شدند.

شهادت ۷۲ فلسطینی دیگر در غزه / شمار شهدا به ۳۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسید

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای شمار جدید شهدای غزه را اعلام کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۷ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

شهادت ۷۲ فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به ۳۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسید

این وزارتخانه افزود در این حملات ۷۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۲ هزار و ۱۴۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۴ هزار و ۴۱۲ نفر افزایش یافته است.

۷۳ درصد مجموع شهدا زن و کودک هستند.

شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۳۶ نفر رسید

منابع فلسطینی از شهادت صد و سی و ششمین خبرنگار فلسطینی در غزه از آغاز جنگ در این باریکه خبر می دهند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای از شهادت ۳ خبرنگار دیگر در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

بنابراین گزارش، محمد الریفی که بر اثر بمباران میدان الکوی در جنوب شرق غزه زخمی شده بود و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۳۶ نفر رسید

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای از شهادت ۳ خبرنگار دیگر در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

بنابراین گزارش، محمد الریفی که بر اثر بمباران میدان الکوی در جنوب شرق غزه زخمی شده بود و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

همچنین عبدالرحمن صایمه در بمباران اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه به شهادت رسید.

از سوی دیگر، محمد عماد عیسی مجری برنامه‌های مذهبی شبکه ماهواره‌ای قدس که در بمباران غزه همراه با خانواده‌اش به شهادت رسید.

با شهادت این ۳ خبرنگار، شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ به ۱۳۶ نفر افزایش یافت.

همچنین عبدالرحمن صایمه در بمباران اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه به شهادت رسید.

از سوی دیگر، محمد عماد عیسی مجری برنامه‌های مذهبی شبکه ماهواره‌ای قدس که در بمباران غزه همراه با خانواده‌اش به شهادت رسید.

با شهادت این ۳ خبرنگار، شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ به ۱۳۶ نفر افزایش یافت.

نشست دوحه درباره غزه بی‌نتیجه ماند/ مخالفت حماس با قلدری تل‌آویو

یکی از اعضای ارشد مقاومت فلسطین ضمن بی‌نتیجه خواندن نشست دوحه درباره نوار غزه گفت که جنبش حماس با شروط تعیین شده از سوی رژیم صهیونیستی برای بازگشت آوارگان به نوار غزه مخالفت کرده است.

یکی از اعضای ارشد مقاومت فلسطین در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین تأکید کرد که مذاکرات دوحه درباره نوار غزه به نتیجه جدیدی منجر نشد.

این عضو ارشد مقاومت افزود که رژیم صهیونیستی بازگشت آوارگان فلسطینی به نوار غزه را به صورت دسته‌هایی شامل زنان، کودکان و مردان مسن مشخص کرد که با مخالفت حماس مواجه شد.

وی تأکید کرد که رژیم اشغالگر در مذاکرات دوحه هیچ پاسخی در مورد آتش‌بس یا عقب نشینی از نوار غزه ارائه نداد و صحبتی نیز درباره زندانیان مورد درخواست حماس مطرح نشد.

اظهارات این مقام مقاومت در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که رأی‌گیری در شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه پس از مخالفت چین و روسیه با پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا، تا روز دوشنبه به تعویق افتاده است.

تعویق نشست شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه به دوشنبه

نشست شورای امنیت برای رأی‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه پس از مخالفت روسیه و چین با قطعنامه پیشنهادی آمریکا، به روز دوشنبه موکول شد.

به گزارش الجزیره، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که رأی‌گیری در شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه که قرار بود امروز شنبه برگزار شود، تا روز دوشنبه به تعویق افتاده است.

بر اساس این گزارش، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل رأی‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی هفت کشور عضو غیردائم این شورا را مبنی بر آتش‌بس در غزه در ماه رمضان به روز دوشنبه موکول کرد.

این منابع افزودند که به تعویق افتادن رأی‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه پس از آن صورت گرفت که واشنگتن در مورد آن وارد مذاکره شده است.

گفتنی است که روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده توسط آمریکا را که خواستار آتش‌بس موقت در نوار غزه بود، وتو کردند. مخالفان این پیش‌نویس را سیاسی خواندند که دست اسرائیل را برای تداوم کشتار ملت فلسطین آزاد می‌گذارد.

سفر «گوترش» به مصر برای بازدید از گذرگاه رفح

دبیرکل سازمان ملل برای بازدید از گذرگاه رفح و تکرار درخواست برقراری آتش‌بس فوری بشردوستانه در نوار غزه، به مصر سفر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد امروز شنبه با هدف بازدید از گذرگاه مرزی رفح از طرف مصر، وارد فرودگاه «العریش» شد.

بر اساس ابن گزارش، یکی دیگر از اهداف سفر گوترش به مصر، تکرار درخواست برای برقراری فوری آتش‌بس در نوار غزه با اهداف بشردوستانه است.

سفر «گوترش» به مصر برای بازدید از گذرگاه رفح+ فیلم

دبیرکل سازمان ملل متحد قصد دارد با نیروهای امدادی در طرف مصری گذرگاه رفح، درست مقابل جایی که ۱.۵ میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، دیدار کند.

این سفر یک روز پس از آن انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی بار دیگر بر تصمیم خود برای حمله زمینی گسترده به شهر رفح در جنوب نوار غزه تأکید کرده و تلاش‌های بین المللی برای بازداشتن این رژیم از تصمیم وحشیانه‌اش همچنان بی‌نتیجه مانده است.

دبیرکل سازمان ملل پیشتر نیز گفته بود که از ادامه جنگ غزه در ماه رمضان شوکه شده و خاموش شدن سلاح‌ها و آزادی اسیران اسرائیلی را به مناسبت ماه رمضان خواستار شده بود.

یونیسف: کودکان بیشترین قربانیان جنگ جنون‌آمیز در غزه هستند

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) آنچه را که در نوار غزه در حال وقوع است، جنگ علیه کودکان توصیف و تأکید کرد که نوار غزه دیگر مکان مناسبی برای کودکان نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) که از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر گذشته دو بار از نوار غزه بازدید کرده است، گفت که کودکان بیشترین آسیب را در غزه می‌بینند و یونیسف آنچه را که در آنجا اتفاق می‌افتد به عنوان جنگ علیه کودکان قلمداد می‌کند.

یونیسف: کودکان بیشترین قربانیان جنگ جنون‌آمیز در غزه هستند

وی افزود: معمولاً در همه بحران‌ها، جنگ به آسیب‌پذیرترین گروه‌ها یعنی کودکان ضربه می‌زند و کودکان اغلب حدود ۲۰ درصد تلفات را تشکیل می‌دهند، اما در غزه این رقم نزدیک به ۴۰ درصد است و تا کنون بیش از ۱۰ هزار کودک در غزه کشته شده‌اند و تعداد آنها در حال افزایش است.

«جیمز الدر» با اشاره به اینکه در نوار غزه ناامیدی زیادی وجود دارد، تصریح کرد: مردم نوار غزه بسیار خسته و گرسنه‌ها زیاد هستند و هنوز هم وحشت از اینکه حمله احتمالی دیوانه‌وار به شهر رفح محقق شود، وجود دارد.

شهادت بیش از ۱۷۰ فلسطینی در بیمارستان شفا

منابع فلسطینی از افزایش شمار شهدای حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به بیمارستان شفا در شهر غزه خبر می دهند.

به گزارش رسانه های فلسطینی، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز حمله به بیمارستان شفا در غزه بیش از ۱۷۰ فلسطینی را در داخل این بیمارستان به شهادت رسانده است.

شهادت بیش از ۱۷۰ فلسطینی در بیمارستان شفا

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از بازداشت حدود ۸۰۰ فلسطینی در جریان حمله به بیمارستان شفا خبر داد.

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی شش روز است بیمارستان شفا را محاصره و مورد حمله قرار می‌دهد.

حملات بامدادی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه

آتش توپخانه رژیم صهیونیستی منطقه «المواصی» در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه را به شدت هدف قرار داد و در این حملات شمار زیادی از غیرنظامیان فلسطینی به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که هواپیماهای جنگی رژیم اشغالگر حملاتی را در مجاورت بیمارستان اروپایی در خان یونس انجام دادند.

این منابع افزودند که اشغالگران شمال غرب بیت حانون و نزدیکی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و همچنین شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را با توپخانه بمباران کردند.

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه البرکه در دیرالبلح در مرکز نوار غزه هم شماری شهید یا زخمی شدند.

منابع فلسطینی همچنین گزارش دادند که هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه چادرهای آوارگان را در دیرالبلح در مرکز نوار غزه بمباران کردند که منجر به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از آوارگان شد.

در خبری دیگر، بامداد امروز شنبه درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در نزدیکی درمانگاه «الرمال» در خیابان الوحده در مرکز شهر غزه رخ داد.

منابع محلی همچنین از درگیری مجدد بین مقاومت و اشغالگران در مجاورت مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه و تداوم حملات توپخانه‌ای ارتش اشغالگر به محوطه این مجتمع خبر دادند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پیشتر یک خانه دو طبقه را در این منطقه که بین رفح و خان یونس قرار دارد، هدف قرار داده بودند.

برچسب ها: نوار غزه ، مذاکرات ، آتش بس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار