کد خبر: 1221492
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
دولت آمریکا از گوگل خواسته است تا اطلاعات هویتی برخی از برخی از کاربران یوتیوب را در اختیارش قرار دهد.

جوان آنلاین: مقام‌های قضایی فدرال در آمریکا به گوگل دستور داده‌اند که داده‌ها و اطلاعات مربوط به بازدید‌کنندگان برخی ویدئو‌های منتشر شده در یوتیوب را در اختیارشان قرار دهند.

به گزارش فارس، در این راستا، برخی کارشناسان حوزه حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی و البته گروه‌های حقوق مدنی با این مساله مخالفت کرده‌اند و تاکید کرده‌اند که این اقدام غیرقانونی است، زیرا بازدیدکنندگان بی‌گناه در شبکه اجتماعی یوتیوب را به مظنونان کیفری تبدیل می‌کند.

در این رابطه به طور خاص به یک مورد در ایالت کنتاکی آمریکا اشاره شده که در قالب آن، مقام‌های پلیس و دستگاه‌های قضایی آمریکا از گوگل درخواست کرده‌اند که اطلاعات مرتبط با یک فرد که اقدام به فروش بیت‌کوین به ظنِ پولشویی می‌کرده را در اختیارشان قرار دهند.

ظاهرا ضابطان قانون در آمریکا جدا از تحت نظر گرفتن فرد مذکور، خواستار همکاری گوگل برای دستیابی به اطلاعات افرادی شده‌اند که ویدئو‌های تولید شده توسط او را مشاهده کرده‌اند. گفته شده که یک ویدئو این فرد چیزی در حدود ۳۰ هزار مرتبه بازدید داشته است.

ظاهرا مقام‌های پلیس و دستگاه قضایی آمریکا خواستار دسترسی به میزان قابل توجهی از اطلاعات افراد مذکور نظیر آدرس محل سکونت، شماره تلفن و نام خانوادگی و دیگر اطلاعات هویتی آن‌ها شده‌اند. در این چهارچوب، عده‌ای می‌گویند که هیچ دلیلی ندارد که پلیس در آمریکا تنها به بهانه اینکه یک ویدئو را یک فرد مشاهده کرده به خانه وی مراجعه کرده و موجب وحشت او شود.

ظاهرا بنا بر افشای اطلاعات مرتبط با این موضوع و درخواست مقام‌های قضایی آمریکا از گوگل نبوده است. با این حال، نشریه فوربز به اطلاعاتی در این رابطه دست یافته و آن‌ها را هدفِ افشاگری قرار داده است.

برخی تحلیلگران حوزه حریم خصوصی معتقدند که درخواست مقام‌های قضایی امنیتی از گوگل تا حد زیادی در تناقض با بند‌های اول و چهارم قانونی اساسی آمریکا است که در قالب آن‌ها آزادی بیان و آزادی از هرگونه تعقیب بی‌جا مورد تاکید قرار گرفته را مورد اشاره قرار می‌دهد. منتقدان بر این باورند که آنچه اخیرا افشا شده حقیقتا وحشتناک است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار