کد خبر: 1221393
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود ۲ سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: اولین سامانه فردا و دومین سامانه که فراگیر است، روز یکشنبه وارد استان خواهند شد.

جوان آنلاین: محمد سبزه زاری در گفتگو با مهر اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز جو آرام و پایداری بر خوزستان حاکم است؛ لذا برای شهر‌های جنوبی و صنعتی غبار صبحگاهی یا افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها و برای مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی پدیده مه یا مه رقیق مورد انتظار است.

وی خبر داد: سامانه بارشی نسبتاً ضعیفی از اوایل فردا از سمت جنوب غرب و غرب وارد خوزستان می‌شود و تا اوایل شنبه در اغلب نقاط استان سبب بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط و مه گرفتگی بعد از بارندگی در مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی خواهد شد.

سبزه زاری اضافه کرد: مجدداً از اوایل یکشنبه سامانه بارشی فعّال و فراگیری از مرز‌های غربی وارد خوزستان خواهد شد و تا سه شنبه در کل استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها از روز دوشنبه و در مناطق شرقی، شمالِ شرقی، شمالی، جنوبِ شرقی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه روند دمای هوا در خوزستان از فردا کاهشی و از روز شنبه افزایشی و سپس با ورود سامانه بارشی کاهش خواهد یافت، بیان کرد: شمال خلیج فارس در زمان فعالیّت هر دو سامانه بارشی مواج و همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته اهواز با ۲۵.۷ و ایذه با ۵.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در استان گزارش شده‌اند. در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۲۵.۷ و کمینه دمای ۱۴.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار