کد خبر: 1221209
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

جوان آنلاین: کانال تلگرامی جهان دیپلماسی در مطلبی به موضوع خرید سلاح ضد هوایی از سوی عراق اشاره کرد و به اظهارات یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق پرداخت که گفته است:

عراق کمیته‌های فنی و نظامی به چند کشور برای بستن قرارداد خرید سلاح ضد هوایی اعزام کرده است.

عراق با فرانسه برای خرید رادار قرارداد امضا کرده و بخشی از آن‌ها رسیده است.

فرماندهی پدافند هوایی توانایی رصد راداری و پیگیری حرکت هواپیما‌ها در حریم هوایی عراق را دارد و کمیته‌های فنی و نظامی به چند کشور سفر کرده و پیشنهاد‌هایی به آن‌ها شده است و آن‌ها از سلاح‌های ضد هوایی بازدید کرده اند و در صورت عقد قرارداد برای خرید سلاح یا سامانه‌های پیشرفته، این مساله اعلام خواهد شد.

هفته گذشته، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، به نقل از برخی منابع خبر داد که سمیر زکی حسین المالکی، فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق ۴ مارس طی سفری ۴ روزه وارد کره جنوبی شد تا با مقامات ارتش و شرکت‌های دفاعی کره جنوبی دیدار کند.

منابع مذکور افزودند که این ژنرال عراقی، با یک بالگرد از نوع KUH-۱ معروف به «سوریون» به مقر اصلی شرکت صنایع فضایی کره جنوبی رفت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق در مقر اصلی این شرکت، از جزئیات بالگرد «سوریون» که برای گارد ساحلی طراحی شده، مطلع و بر آن سوار شد.

المالکی در کره جنوبی با شین وون-سیک، وزیر دفاع این کشور دیدار و از شرکت‌های بزرگ دفاعی دیگر بازدید کرده است.

این سفر در حالی انجام شد که گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه عراق در فکر خرید بالگرد‌های جدیدی است، از این رو گمانه زنی‌ها درباره خرید این بالگرد‌ها توسط عراق افزایش یافته است.

برچسب ها: عراق ، کره جنوبی ، سلاح
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار